ساده‌ترین روش علمی برای کاهش سریع استرس

26 اردیبهشت, 779 0
-استرس.jpg
یادت نره امتیاز بدی!

ساده ترین روش علمی برای کاهش سریع استرس

استرس مختص شرایط یا فرد خاصی نیست. همه استرس را تجربه می کنند  و این احساس می تواند در اثر طیف وسیعی از رویدادها ایجاد شود ، از مشکلات کوچک روزانه تا تغییرات عمده مانند طلاق یا از دست دادن شغل. استرس می تواند مثبت یا منفی باشد و راه های سالم برای مقابله با آن وجود دارد.

خواب خوب در مدیریت استرس بسیار مهم است. اگرچه ما اغلب آن دلایل منجر به استرس را منفی می پنداریم، اما استرس می تواند ناشی از تغییرات مثبت در زندگی شما نیز باشد ، مانند ارتقاء در محل کار یا بچه دار شدن.

* برای کاهش سریع و حرفه ای استرس خود می توانید به کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان رها مراجعه کنید. ما با ارائه خدمات روانشناسی و مشاوره، فیزیوتراپی، نوار مغز، نوار عصب و عضله، روانپزشکی و… آرامش را به شما هدیه می دهیم*

آیا استرس فایده ای هم دارد؟

استرس یک هدف مهم را برآورده می کند .ما را قادر می سازد تا به سرعت به تهدیدها پاسخ دهیم و از خطرات جلوگیری کنیم. با این حال ، قرار گرفتن طولانی مدت در معرض استرس ممکن است منجر به مشکلات سلامت روان (به عنوان مثال ، اضطراب و افسردگی) یا افزایش مشکلات سلامت جسمانی شود.

چگونه می توانیم استرس را به شیوه های سالم کنترل کنیم؟

مجموعه وسیعی از تحقیقات نشان می دهد که افزایش سطح استرس در توانایی شما برای مقابله با بیماری های جسمی اختلال ایجاد می کند. هیچ راه صد درصدی برای جلوگیری از استرس و یا به صفر رساندن آن وجو ندارد. اما با این وجود جای نگرانی نیست!

در ادامه راه هایی را به شما نشان می دهیم که می توانید بسیار ساده پتانسیل استرس خود را کاهش دهید و تا حد امکان از بروز استرس و پیامدهای نامناسب آن در زندگی خود جلوگیری کنید.

سلامت بخورید و سلامت بنوشید.

 برخی افراد سعی می کنند با نوشیدن الکل یا خوردن زیاد استرس را کاهش دهند. به نظر می رسد این اقدامات در حال حاضر کمک کننده هستند ، اما در واقع ممکن است در طولانی مدت بر استرس بیفزایند. کافئین همچنین می تواند اثرات استرس را افزایش دهد. داشتن یک برنامه غذایی سلامت می تواند علاوه بر کمک به سلامت شما، به جلوگیری از استرس و کاهش استرس شما نیز کمک به سزایی کند.

به طور منظم ورزش کنید.

علاوه بر فواید سلامتی جسمانی ، ثابت شده است که ورزش می تواند یک مانع قوی برای استرس باشد. ورزش می تواند اعصاب شما را آرام ساخته و انرژی شما را آزاد کند. به علاوه با ترشح هورمون اندورفین به نشاط شما نیز کمک شایانی می کند. البته تا حد امکان از ورزش های بیش از حد سنگین خودداری کنید. یک برنامه ورزشی مناسب و منظم که به آن پایند باشید، می تواند نقش به سزایی در کاهش استرس شما داشته باشد.

به آرامش خود اهمیت بدهید.

 صرف وقت برای استراحت هر روز به مدیریت استرس و محافظت از بدن در برابر اثرات استرس کمک می کند. شما می توانید از انواع تکنیک ها مانند تنفس عمیق ، تصویرسازی ، آرام سازی پیشرونده عضلات و مدیتیشن ذهن آگاهی را انتخاب کنید. بسیاری از برنامه های آنلاین و تلفن های هوشمند وجود دارد که در مورد این تکنیک ها راهنمایی می کنند. اگرچه برخی هزینه های خرید را شامل می شود ، بسیاری از آنها به صورت رایگان در دسترس هستند.

* در کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان رها، ما شما را از هرگونه نگرانی و استرس رها می کنیم. پرسنل متخصص و مجرب ما با ارائه خدماتی از قبلی روانشناسی و مشاوره، خدمات روانپزشکی، فیزیوتراپی، نوار عصب و عضله، نوار مغز و…تمام تلاش خود را برای به آرامش رساندن شما انجام می دهند.*

عوامل محرک استرس را کاهش دهید.

 اگر شما مانند اکثر مردم هستید ، ممکن است زندگی شما پر از خواسته های زیاد و زمان کم باشد. در بیشتر موارد ، این خواسته ها خواسته هایی هستند که ما انتخاب کرده ایم. شما می توانید با تمرین مهارت های مدیریت زمان مانند درخواست کمک در مواقع مناسب ، تعیین اولویت ها و… به خود کمک کنید.

ارزش های خود را بررسی کنید و بر اساس آنها زندگی کنید.

هر چه رفتارهای شما بیشتر نشان دهنده اعتقادات شما باشد ، احساس بهتری خواهید داشت ، مهم نیست که چقدر زندگی شما مشغول است. همواره خواسته های خود را در اولویت قرار دهید و کاری که مطابق باورهای شما نیست انجام ندهید.

درمان-و-کاهش-اضطراب

خود را تأیید کنید

اشکالی ندارد اگر به خواسته های دیگران که به شما فشار زیادی وارد می کند ، “نه” بگویید. اصلا اشکالی ندارد. برآورده کردن همیشگی انتظارات و خواسته های بقیه نباید اولویت شما باشد. در عوض، سعی کنید خودتان را در اولویت بگذارید. علایق و خواسته های خود را مد نظر قرار دهید.

اهداف و انتظارات واقع بینانه تعیین کنید.

اشکالی ندارد اگر ببینید که نمی توانید در همه کارها به طور همزمان 100٪ موفق باشید. مراقب چیزهایی باشید که می توانید کنترل کنید و روی پذیرش مواردی که نمی توانید کنترل کنید کار کنید.

عزت نفس داشته باشید.

 وقتی احساس خستگی می کنید ، به خودتان یادآوری کنید که چه کار خوبی انجام می دهید. حس سالم عزت نفس داشته باشید.

روش های دیگر کاهش استرس

چندین روش دیگر وجود دارد که می توانید برای آرامش یا کاهش استرس از آنها استفاده کنید ، از جمله:

تمرینات تنفس عمیق.

مراقبه.

مدیتیشن ذهن آگاهی

شل کردن عضلات.

آرامش تصویرسازی ذهنی.

آرامش با موسیقی.

بیوفیدبک

مشاوره ، برای کمک به شما در تشخیص و رهایی استرس.

بیوفیدبک

بیوفیدبک به افراد کمک می کند تا مهارت های کاهش استرس را با ارائه اطلاعاتی در مورد تنش عضلانی ، ضربان قلب و سایر علائم حیاتی در هنگام تلاش برای آرامش ، بیاموزند. از آن برای کنترل برخی از عملکردهای بدن که باعث تنش و درد جسمی می شوند ، استفاده می شود.اگر سردردی مانند میگرن به آرامی شروع شود ، بسیاری از مردم می توانند از بیوفیدبک برای جلوگیری از حمله قبل از کامل شدن حمله استفاده کنند.

 

* برای کاهش استرس بهترین راه دریافت مشاوره و روانشناسی است. برای این کار، می توانید به کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان رها مراجعه کنید. ما با ارائه خدمات مختلفی به شما کمک می کنیم. از جمله:

خدمات روانپزشکی

فیزیوتراپی

نوارمغزی

مشاوره و روانشناسی

نوار عصب و عضله


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

نوشته های اخیر

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما