فیزیوتراپی در ونک

28 بهمن, 779 0
-در-ونک.jpg
یادت نره امتیاز بدی!

خیلی از افراد ممکن است گاهی درگیر آسیب دیدگی هایی گردند که آن ها را در انجام کارهای روزمره نیز با مشکل مواجه سازد. در بسیاری از مواقع می توان با استفاده از فیزیوتراپی با کاهش درد و آسیب دیدگی، کیفیت زندگی را بالاتر برد. این روزها مراکز فیزیوتراپی مختلفی در تهران وجود دارند و این موضوع انتخاب بهترین فیزیوتراپی را در محدوده ای خاص از جمله بهترین فیزیوتراپی در ونک دشوار نموده است.

اگر به دنبال بهترین فیزیوتراپی محدوده ونک تهران هستید؛

اگر به دنبال راهی برای کاهش دردهای خود هستید؛

و اگر دوست دارید در مورد روش فیزیوتراپی بیشتر بدانید؛

قطعاً دنبال کردن این مطلب می تواند برای شما بسیار مفید باشد:

فیزیوتراپی ونک

فیزیوتراپی

فیزیوتراپی روشی درمانی است که در آن با استفاده از تجهیزات مکانیکی، تمرینات ورزشی، جریان های الکتریکی، مانورهای دستی و سایر عوامل فیزیکی، اختلالات ماهیچه ای، عصبی و اسکلتی درمان خواهند شد. فیزیوتراپی روشی بسیاری مناسب جهت بهبود عملکرد فیزیکی بدن به شمار می رود.

در فیزیوتراپی روش هایی درمانی چون پرتوهای فرابنفش، فروسرخ، گرما و… به کار گرفته می شود. روش درمانی فیزیوتراپی در طی جلسات مختلف انجام خواهد شد و در صورت اتمام دوره کامل فیزیوتراپی می توان بسیاری از مشکلات را درمان نمود.

 

موارد استفاده از روش درمانی فیزیوتراپی

  1. درمان و بهبود حرکت یا توانایی
  2. بهبود درد
  3. درمان آسیب دیدگی های ورزشی یا جلوگیری از بروز آن ها
  4. جلوگیری از ناتوانی یا نیاز به جراحی
  5. توانبخشی بعد از تصادف، جراحت، جراحی یا سکته مغزی
  6. افزایش تعادل به منظور جلوگیری از لغزش یا افتادن
  7. کنترل بیماری مزمن همچون بیماری قلبی، دیابت یا آرتریت
  8. مدیریت روده یا مثانه
  9. سازگاری با اندام مصنوعی
  10. بهبود بعد از زایمان
  11. در زمان نیاز به استفاده از بریس یا آتل
  12. عادت کردن به وسایلی کمکی نظیر واکر یا عصا

با استفاده از بهترین فیزیوتراپی در ونک می توان به خوبی بسیاری از مشکلات سلامتی را رفع نمود. در واقع برخلاف تصور بسیاری از افراد، فیزیوتراپی تنها مناسب افراد مسن نیست و افراد این امکان را داشته تا در هر سنی از مزایای این روش بهره مند گردند.

 

فیزیوتراپیست

فیزیوتراپیست یا متخصص فیزیوتراپی فردی است که در زمینه علم فیزیوتراپی تحصیل نموده است و دارای مدرک و مجوز می باشد. یک فیزیوتراپیست قادر به بررسی وضعیت بیمار و نیز طراحی برنامه ای مراقبتی برای شرایط خاص است. گاهی بسته به شرایط فرد، برای کاهش علائم او از درمان های عملی و دستی استفاده می شود.

به منظور بهبود حرکت و عملکرد فرد نیز گاهی فیزیوتراپیست، تمرینات خاصی را آموزش خواهد داد. از این رو گاهی بدون نیاز به مراجعه به یک پزشک، می توان یک مرکز فیزیوتراپی خوب را انتخاب نموده و به آن مراجعه کرد. البته این را نیز باید در نظر داشت که در صورت داشتن بیماری یا مشکلی جدی نیاز است که ابتدا به یک پزشک مراجعه شده و در نهایت با نسخه پزشک، فیزیوتراپی را آغاز نمود.

یک فیزیوتراپیست خوب باید از مهارت و تخصص کافی برای درمان بیماری های مختلف برخوردار باشد. همچنین برای آن که فرد بتواند راحت تر با شرایط سازگاری پیدا کند نیاز است که فیزیوتراپیست خوش اخلاق و باحوصله باشد.

آشنایی با انواع فیزیوتراپی

فیزیوتراپی نیز همچون هر عمل پزشکی دیگر دارای انواع مختلفی است. این موضوع باعث شده افراد با بیماری های مختلفی بتوانند این روش را برای درمان خود به کار بگیرند. فیزیوتراپی در انواع زیر مورداستفاده قرار می گیرد:

 

1. فیزیوتراپی ارتوپدی

این روش برای درمان آسیب های اسکلتی عضلانی از جمله استخوان ها، عضلات، تاندون ها، رباط ها و فاسیا به کار برده می شود. از این روش برای درمان مشکلات زیر بهره گرفته می شود:

  1. شکستگی
  2. تاندونیت
  3. مشکلات مزمن پزشکی
  4. بورسیت
  5. رگ به رگ شدن
  6. توانبخشی و بهبودی بعد از جراحی ارتوپدی

در این نوع از فیزیوتراپی، فیزیوتراپیست برای بیمار تحت درمان، روش هایی چون حرکت های مفصلی، تمرینات قدرتی، درمان دستی، تمرینات حرکتی و… استفاده می شود.

 

2. فیزیوتراپی سالمندان

این نوع از فیزیوتراپی برای افراد مسنی مناسب است که عملکرد فیزیکی و تحرک آن ها دچار مشکل شده باشد. فیزیوتراپی سالمندان برای درمان مشکلات زیر در افراد مسن بسیار مناسب است:

  1. آرتریت
  2. بیماری آلزایمر
  3. پوکی استخوان
  4. تعویض مفصل ران
  5. اختلال تعادلی و بی اختیاری

با این نوع فیزیوتراپی در یک مرکز فیزیوتراپی خوب ونک می توان به فرد مسن کمک کرد تا درد کمتری داشته باشد، آمادگی جسمانی او افزایش پیدا کند و عملکرد فیزیکی و تحرک بهبود یابد.

 

3. فیزیوتراپی عصبی

از فیزیوتراپی عصبی می توان برای درمان اختلالات و شرایط عصبی زیر بهره گرفت:

  1. آلزایمر
  2. فلج مغزی
  3. آسیب مغزی
  4. بیماری پارکینسون
  5. آسیب نخاعی
  6. سکته مغزی
  7. مولتیپل اسکلروزیس

با این روش درمانی اندام فرد پاسخ دهی بیشتری خواهد داشت، فلج درمان می شود و عضلات با کاهش آتروفی عضلانی، قدرت بیشتری پیدا می کنند.

 

4. توانبخشی قلبی عروقی و ریوی

افراد دارای بیماری های قلبی و ریوی و تحت تاثیر روش های جراحی می توانند به کمک این نوع فیزیوتراپی استقامت بدنی خود را بالا ببرند.

 

5. فیزیوتراپی کودکان

گاهی به منظور تشخیص، درمان و مدیریت بیماری های زیر در نوزادان، کودکان و نوجوانان از فیزیوتراپی کودکان بهره گرفته می شود:

  1. فلج مغزی
  2. تأخیر در رشد
  3. تورتیکولی
  4. اسپینا بیفیدا
  5. شرایط موثر بر سیستم اسکلتی عضلانی

6. درمان مراقبت و کنترل زخم

با این روش می توان مطمئن شد که زخم در حال بهبودی، اکسیژن و خون مورد نیاز خود را از طریق گردش خون دریافت می کند. در این روش ممکن است از درمان های دستی، درمان فشرده سازی، تحریک الکتریکی و مراقبت از زخم استفاده شود.

 

7. فیزیوتراپی دهلیزی

از این روش به منظور درمان مشکلات تعادلی ناشی از بیماری های گوش داخلی استفاده می شود. فیزیوتراپی دهلیزی در واقع تمرین و تکنیک های دستی مختلفی را شامل می شود که برای افزایش تعادل و هماهنگی طبیعی بیماران موثر است.

 

8. فیزیوتراپی احتقان زدا

در صورتی که فردی به بیماری لنف ادم و دیگر بیماری های منجر به تجمع مایع مبتلا شده باشد این روش فیزیوتراپی کمک می کند تا مایع انباشته شده تخلیه شود.

 

9. فیزیوتراپی کف لگن

جهت درمان بی اختیاری مدفوع یا ادرار، درد لگن و فوریت ادرار در مردانه و زنانه که بر اثر جراحات یا جراحی به دلیل شرایط خاص به وجود آمده، مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین فیزیوتراپی ونک

تعداد جلسات فیزیوتراپی

بسته به شرایط بیمار و نیز نوع بیماری تعداد جلسات فیزیوتراپی موردنیاز برای هر متفاوت خواهد بود. بعد از اولین جلسه درمان بیمار می توان تعداد جلسات موردنیاز را تعیین نمود. به طور معمول تعیین جلسات بعد از تشخیص مدت زمان لازم جهت ترمیم آسیب وارده به بدن انجام می شود.

اگر چه گاهی افراد تنها با چند جلسه فیزیوتراپی بهبود پیدا می کنند. اما در اکثر مواقع بیمار برای آن که نتیجه مطلوبی را کسب کند بایستی دوره ای 8 تا 10 جلسه ای را طی کند. این را باید در نظر داشت که هر چه بیماری و مشکل در فرد، قدیمی تر باشد به طبع برای درمان از طریق فیزیوتراپی نیز زمان بیشتری نیاز است.

هزینه فیزیوتراپی

از نظر هزینه نیز نمی توان مبلغ مشخصی را برای هزینه فیزیوتراپی تعیین نمود. چرا که باید فاکتورهای مختلفی را جهت تعیین هزینه در نظر داشت. از موارد موثر در هزینه فیزیوتراپی می توان به نوع اختلال و آسیب دیدگی اشاره نمود.

به منظور تشخیص قیمت فیزیوتراپی نیاز است که به یک مرکز فیزیوتراپی خوب ونک مراجعه کرده و هزینه ها را جویا شوید.

 

روند بررسی شرایط بیمار توسط فیزیوتراپیست

فیزیوتراپیست در یک مرکز خوب فیزیوتراپی در ونک پیش از هر چیزی در اولین جلسه درمانی، به خوبی به بررسی و ارزیابی نیازهای فرد می پردازد. او همچنین در رابطه با درد و علائم دیگر نیز از بیمار سوالاتی را می پرسد. برای نمونه، فیزیوتراپیست باید از این که میزان خواب بیمار چگونه است یا در انجام کارهای روزانه تا چه اندازه توانایی دارد اطلاع پیدا کند.

سابقه پزشکی بیمار نیز از مواردی است که باید توسط فیزیوتراپیست به طور کامل مورد بررسی قرار گیرد. به نوعی در پایان اولین جلسه از فیزیوتراپی در ونک، فیزیوتراپیست در رابطه با بیمار به اطلاعات کامل و مفیدی دست پیدا نموده است. در نهایت با توجه به شرایط بیمار، برنامه ای مراقبتی طرح خواهد شد تا کلیه اختلالات او در طی جلسات بهبود پیدا کنند.

فیزیوتراپیست برای آن که به خوبی شرایط بیمار را بررسی کند آزمایش هایی را برای دستیابی به اطلاعات زیر انجام خواهد داد:

  1. میزان توانایی فرد در نگاه کردن به اطراف، خم شدن و چنگ زدن
  2. توانایی او در بالا رفته از پله ها یا حتی راه رفتن
  3. میزان ضربان قلب فرد در زمان فعالیت
  4. وضعیت نشست و برخاست و میزان تعادل

 

رویکرد فیزیوتراپی

به طور معمول فیزیوتراپیست ها بر مبنای یک رویکرد کلی نگر پیش می روند. در واقع بیشتر به جای آن که صرفاً به عوامل فردی آسیب یا بیماری نگاه کنند، عملکرد کل بدن را در نظر خواهند داشت. به عنوان نمونه هر بیماری ممکن است به دلایل مختلفی رخ داده باشد و نمی توان گفت صرفاً یک عامل این موضوع را به وجود آورده باشد.

مثلاً کمردرد ممکن است بر اثر دلایل مختلفی چون کشیدگی بیش از حد، تنش عضلانی، خم شدن بدون استفاده از دست و پا، ایستادن یا خم شدن های طولانی، حمل وسایل سنگین به شکلی نادرست رخ دهد.

در فیزیوتراپی بسیار مهم است که بیمار آموزش ببیند تا در ادامه مراقبت بیشتری از بدن خود داشته باشد. فیزیوتراپی همچنین با بالا بردن قدرت و تحرک کمک می کند تا وضعیت خود را بهتر مدیریت کنید.

 

تکنیک های فیزیوتراپی

در روش های فیزیوتراپی بسته به شرایط بیمار تکنیک های فیزیوتراپی مختلفی به کار برده می شود. در ادامه با هم مهم ترین و پرتکرارترین تکنیک های فیزیوتراپی را با هم مورد بررسی قرار خواهیم داد:

 

1. تکنیک ماساژ و مالش

در ماساژ در واقع بافت نرم بدن به کمک دست ها مالش داده خواهند شد. این تکنیک می تواند برای بسیاری از افراد مفید باشد. از تکنیک ماساژ و مالش می توان برای دستیابی به موارد زیر بهره برد:

  1. بهبود گردش خون
  2. تخلیه مایعات انباشت شده در بخش های مختلف بدن
  3. بهبود حرکت بخش های مختلف بدن
  4. تسکین درد و آرامش بیشتر

از این تکنیک بیشتر به منظور درمان مشکلاتی چون مشکلات گردن، سردرد و استرس به کار برده می شود.

 

2. تکنیک حرکت و ورزش

به طور معمول فیزیوتراپیست ها برنامه ورزشی خاصی را بسته به مشکلات سلامتی فرد با تمرینات خاصی طراحی می کنند. مثلاً برای خیلی از افراد که دوره نقاهت بعد از بیماری یا جراحی را طی می کنند ورزش های سبکی چون پیاده روی و شنا در نظر گرفته می شود.

اما برای افرادی که دارای مشکلاتی چون سکته مغزی شده اند و یکی از اندام های آن ها به سختی حرکت می کند فیزیوتراپیست تمریناتی را انتخاب می کند که ناحیه آسیب دیده تقویت شود. البته برای نتیجه گرفتن این تمرین ها نیاز است که چندین روز به صورت روتین و منظم تکرار شوند.

فیزیوتراپیست به طور دقیق و کامل نحوه انجام صحیح  هر یک از تمرین ها را آموزش خواهد داد.

 

3. تکنیک درمان مبتنی بر انرژی

این تکنیک که الکتروتراپی نیز نامیده می شود یکی از انواع تکنیک های مورد استفاده در فیزیوتراپی است. در این روش انواع مختلف انرژی همچون جریان های الکتریکی با شوک های الکتریکی کوچک به منظور تحریک سیستم عصبی به کار برده می شوند.

این تکانه ها یا شوک های کوچک سبب انقباض عضلات شده و در نتیجه منجر به کاهش درد و تقویت روند بهبودی خواهند شد. این نوع تکنیک برخلاف بسیاری از افراد ضرری ندارد و صرفاً در بعضی از انواع همچون TENS ممکن است در زیر پوست گزگز خفیفی احساس شود. از بین انواع روش های درمانی مبتنی بر انرژی می توان به TENS، سونوگرافی، لیزر درمانی و دیاتریمی موج کوتاه اشاره نمود.

 

4. تکنیک آب درمانی

آب درمانی یا هیدروتراپی از تکنیک هایی است که در آب انجام خواهد شد. به طور معمول این تکنیک در استخر گرم و کم عمق و حمام مخصوص انجام می شود. در این تکنیک به دلیل فشار وارده به بدن در آب، گردش خون را بهبود می بخشد و درد را تسکین داده و عضلات را شل می کند.

فیزیوتراپی محدوده ونک

فاکتورهای انتخاب بهترین مرکز فیزیوتراپی در ونک

اگر به دنبال بهترین مرکز فیزیوتراپی در محدوده ونک هستید نیاز است که به منظور انتخاب یک مرکز فیزیوتراپی خوب ونک به برخی از فاکتورها توجه نمایید:

 

1. میزان اعتبار مرکز فیزیوتراپی

اول از هر چیزی برای آن که یک مرکز خوب را برای دریافت خدمات فیزیوتراپی انتخاب کنید نیاز است که در مورد میزان اعتبار آن تحقیق کنید. مرکز انتخابی بایستی دارای تاییدیه ها و گواهی های معتبر باشد. برخورداری از تاییدیه های موردنیاز به خوبی نشان می دهد که مرکز موردنظر در سطح استانداردهای جهانی مهارت دارد.

پس در قدم اول یک مرکز فیزیوتراپی خوب در ونک بایستی به منظور ارائه خدمات مناسب، دارای مجوزهای قانونی باشد.

 

2. برخورداری از تخصص بالا

فیزیوتراپی همان طور که در این مطلب به آن اشاره شد دارای روش ها و تکنیک های مختلفی است و بعضی از فیزیوتراپیست ها ممکن است در زمینه سر و ستون فقرات متخصص باشند و برخی دیگر دارای تخصص در زمینه سلامت ذهنی یا توانبخشی هستند. از این رو بایستی برای دریافت خدمات فیزیوتراپی مرکزی را انتخاب کنید که برای هر یک از شاخه ها دارای متخصص ماهری باشد.

از بین تخصص های فیزیوتراپی می توان به مواردی چون سلامت زنان، عارضه های قفسه سینه، طب ورزشی، مشکلات دستگاه عصبی و آسیب های ستون فقرات، کودکان و نوزادان، مراقبت سالمندان و اسکلتی عضلانی اشاره نمود.

 

3. روش های درمانی مورداستفاده در مرکز فیزیوتراپی

در انتخاب مرکز فیزیوتراپی خوب ونک نیاز است که با روش های درمانی به کار برده شده در این مرکز نیز آشنایی پیدا نمایید. بهترین مرکز فیزیوتراپی در ونک بایستی بهترین روش ها را برای درمان بیماران خود در نظر بگیرد.

 

4. نوبت دهی سریع

خیلی از مراکز همواره شلوغ هستند و بیماران ساعت ها در سالن انتظار معطل خواهند شد. این در حالی است که یک مرکز خوب بایستی بهترین روش ها را برای خدمات دهی به مراجعه کنندگان خود در نظر بگیرد. این روزها یکی از بهترین راه ها برای نوبت دهی، نوبت دهی اینترنتی است. از این طریق می توان بدون نیاز به مراجعه حضوری در سریع ترین زمان ممکن در مرکز موردنظر نوبت گرفت.

 

5. هزینه مناسب

در هر مرکز فیزیوتراپی ممکن است هزینه فیزیوتراپی متفاوت از دیگری باشد. این در حالی است که افراد مایل هستند با توجه به هزینه بالای خدمات درمانی، به سراغ مرکزی با بهترین هزینه بروند. از این رو یک بهترین فیزیوتراپی در محدوده ونک باید مناسب ترین هزینه ها را برای خدمات فیزیوتراپی خود در نظر بگیرد.

 

6. تجهیزات پیشرفته

برای دریافت خدمات حرفه ای و تخصصی در یک مرکز خوب فیزیوتراپی در ونک نیاز است که مرکز موردنظر دارای تجهیزات و دستگاه های پیشرفته و به روز باشد. از این رو بایستی مرکزی را انتخاب کنید که از نظر تجهیزات و امکانات موردنیاز نیز دارای سطح بسیار مطلوبی قرار داشته باشد.

7. طرف قرارداد با بیمه های مختلف

انتخاب کردن یک کلینیک که با بیمه های مختلف قرارداد داشته باشد می تواند در کاهش هزینه ها نقشی بسیار پررنگ داشته باشد. یک مرکز خوب و حرفه ای برای راحتی بیماران خود همواره از طریق عقد قرارداد با شرکت های بیمه مختلف هزینه ها را پایین تر نگه خواهد داشت.

 

کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان رها

کلینیک تخصصی رها یکی از بهترین مراکز به منظور دریافت خدمات فیزیوتراپی به شمار می رود. شما این امکان را داشته تا در این مرکز بهترین خدمات فیزیوتراپی را دریافت کنید. این مرکز تمامی ویژگی های یک مرکز خوب در ونک که در بخش بالا به آن ها اشار شده را داراست. از این رو شما می توانید با اطمینان کامل این مرکز را برای فیزیوتراپی انتخاب کنید.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما