متخصص مغز و اعصاب در تهران

1 تیر, 780 0
-متخصص-مغز-و-اعصاب.jpg

متخصص مغز و اعصاب در تهران

همانطور که احتمالا بدانید، عصب‌ها در تمامی نقاط بدن، از نوک انگشتان پا تا سر وجود دارند. در واقع می توان گفت که کار این اعصاب تبادل پیغام بین اندام مختلف بدن و مغز است. اگر این اعصاب دچار مشکل شوند، نمی توانند بین اندام بدن و مغز پیام را به درستی رد و بدل کنند و به همین دلیل اختلالات و مشکلاتی در بدن به وجود می آید. امروزه علل پیداش بسیاری از بیماری ها مشکلاتی است که در اعصاب به وجود آمده اند؛ پس بنابراین لازم است که شما از عصب های بدن به خوبی محافظت نمایید و هر موقع احساس مشکل کردید، سریعا به پزشک مراجعه نمایید. امروز در این مطلب قصد داریم در رابطه با متخصص مغز و اعصاب در تهران و موارد پیرامون آن صحبت کنیم و در پایان بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران را معرفی نماییم، پس تا انتها همراه این مقاله از کلینیک مغز و اعصاب رها باشید.
پزشک متخصص مغز و اعصاب که با نام نورولوژیست (Neurologist) نیز شناخته می شود، به عصب شناسی در سطح سلولی، مولکولی و آناتومی پرداخته و اگر مشکلی وجود داشته باشد، در صدد رفع آن بر می آید. به عبارت دیگر متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که اختلالات سیستم عصبی از جمله مغز، نخاع و اعصاب محیطی را تشخیص داده و درمان می کند. اکثر متخصصان مغز و اعصاب در زمینه جراحی مغز و اعصاب آموزش می بینند و بیشتر آنها آموزش های اضافی در زمینه داخلی یا پزشکی خانواده دارند.

سایر روش های تشخیص تشنج توسط متخصص مغز و اعصاب

بیماری های مربوط به متخصص مغز و اعصاب چیست؟

بسیاری از بیماری ها ممکن است منشا عصبی داشته باشند که در این صورت باید به متخصص مغز و اعصاب در تهران و یا سایر مناطق مراجعه نمایید. این بیماری ها عبارتند از:
• ام اس (MS)
• صرع
• پارکینسون
• کمردرد و گردن درد
• میگرن
• آلزایمر
• اختلالات خواب
• تاری دید
• اختلالات تکلم
• بیماری های عضلات
• و …
همانطور که می بینید بیماری های زیادی ممکن است به دلیل مشکلات مغز و اعصاب به وجود آیند. البته این را در نظر داشته باشید که با داشتن بیماری های فوق قطعا مشکل مغز و اعصاب نخواهید داشت و این فقط یک نشانه است و باید حتما به بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران و یا سایر شهرها مراجعه نمایید.

با بیماری های مغز و اعصاب بیشتر آشنا شوید!

اگر به طور کامل بیماری های مغز و اعصاب و علائم آن را بشناسید به سرعت می توانید آن را تشخیص داده و به پزشک متخصص مغز و اعصاب در تهران مراجعه نمایید تا درمان خود را آغاز نمایید.

۱) میگرن

میگرن که خیلی از افراد آن را با سردردهای شدید به یاد می آورند، در واقع مجموعه ای از علائم ناتوان کننده سلول های عصبی است که باعث ایجاد درد شدید در اطراف سر می شود. در برخی از بیماران این سردرد فقط در یک طرف سر و در برخی دیگر در هر دو طرف سر اتفاق می افتد.

۲) سردرد

سردردها می توانند انواع مختلفی داشته باشند. برخی از سردردها خفیف و برخی سنگین اند. همچنین سردردهای تیز، دوره ای، مداوم و ضربان دار نیز وجود دارد که دلایل مختلفی می توانند داشته باشند. جالب است بدانید که منشا سردرد ساختار و بافتی است که جمجمه را احاطه کرده است زیرا خود مغز به تنهایی عصبی ندارد.

۳) بیماری پارکینسون

بیماری پارکینسون معمولا با لرزش دست شروع می شود و به تدریج ممکن است علائم افزایش یابند. پارکینسون در اصل یک اختلال عصبی است و سیستم حرکتی بدن را هدف قرار می دهد.

۴) بیماری ام اس (MS)

ام اس یکی از بیماری های شایع عصبی است که معمولا می تواند سیستم حرکتی، بینایی، تعادل و … مختل کند. مدت این بیماری کمی طولانی است ولی اگر درمان را به موقع شروع نمایید، می توان آن را مهار نمود.

۵) سکته مغزی

زمانی که آنزیم های کلسیم، چربی، کلسترول و … در رگ انباشته شوند، باعث تصلب شرایین یا همان گرفتگی رگ های خونی می شوند. این گرفتگی ممکن است منجر سکته مغزی شود.

۶) صرع و تشنج

بیماری صرع یکی از بیماری های شایع در مغز و اعصاب می باشد. دلیل اصلی بیماری صرع تشنج های متوالی است. یعنی اگر فردی یکبار تشنج کرد نمی توان آن را بیماری صرع دانست. همچنین برخی افراد بنا به دلایلی همچون کمبود کلسیم و قندخون دچار تشنج می شوند که این مورد نیز با صرع متفاوت است.

۷) زوال عقل یا آلزایمر

بیماری آلزایمر یا زوال عقل که عمدتا در افراد پیر و سالخورده اتفاق می افتد، به دلیل تحلیل رفتن سلول های مغز است. علائم آلزایمر نیز به مرور شروع می شوند و شما می توانید در صورت مراجعه به متخصص مغز و اعصاب در تهران و یا مناطق دیگر برای درمان آن اقدام نمایید. انجام تمرینات ذهنی همچون جدول حل کردن و سودوکو می تواند در جلوگیری از آلزایمر بسیار موثر باشد.

۸) اختلالات خواب

هر موضوعی که باعث شود شما نتوانید خوابی کامل و با کیفیت داشته باشید، اختلال خواب محسوب می شود. اگر راه های مختلفی را امتحان کرده اید و هنوز جواب نگرفته اید، ممکن است مشکلی در اعصاب و یا مغز خود داشته باشید که مراجعه به پزشک مغز و اعصاب می توانید این موضوع را روشن کند.

علائم تشنج

چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد؟

پیشنهاد ما به شما این است که در صورت داشتن هر یک از علائم فوق، فورا به متخصص مغز و اعصاب مراجعه نمایید و آزمایشات لازم را انجام دهید تا علت مشکل را جویا شوید. معمولا برای تست عصب و عضله از تست نوار عصب و عضله که به الکترومیوگرافی نیز شهرت دارد، استفاده می شود. با توجه به مشکلات جبران ناپذیری که ممکن است اختلالات عصبی به وجود آورند، پیشنهاد ما به شما این است که مراجعه به دکتر مغز و اعصاب را جدی گرفته و اصلا به تعویق نیاندازید.

بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران چه ویژگی باید داشته باشد؟

بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران باید ابتدا به خوبی به صحبت های بیمار خود گوش دهد و آن ها را یادداشت کند و سپس هر گونه معاینه و آزمایشی که لازم است را انجام دهد تا بتواند تشخیص صحیح دهد. متاسفانه بارها دیده شده است که برخی پزشکان که عموما بی تجربه و یا کم دقت بوده اند، با تشخیص اشتباه بیمار را دچار خسارات های مالی یا جانی کرده اند.
حتی بعضا دیده شده است که برخی پزشکان بیمار را به اشتباه به جراح ستون فقرات سپرده اند و پس از جراحی نه تنها مشکل فرد برطرف نشده، بلکه دچار مشکلات جدیدی شده است. پس بنابراین اگر قصد مراجعه به پزشک مغز و اعصاب را دارید، سعی کنید به سراغ بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران بروید که مطمئن شوید تشخیص درستی می دهید. شاید در این راه مجبور شوید کمی هزینه بیشتر خرج کنید و حتی چندین ساعت در صف مطب منتظر بمانید، اما قطعا ارزشش را خواهد داشت.
از دیگر مواردی که در انتخاب یک پزشک مغز و اعصاب خوب می توانید در نظر داشته باشید، داشتن تجربه و مهارت چندین ساله، برخورداری از مدرک معتبر، سلامت جسم و روح بیمار، به روز بودن اطلاعات، تعداد عمل های موفق و … است. شما می توانید نظرات سایر بیماران را از داخل اینترنت و یا از دوستان و آشنایان خود جویا شوید. کلینیک مغز و اعصاب رها یکی از بهترین مراکز تخصصی مغز و اعصاب در تهران است که شما می توانید از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

تفاوت جراح مغز و اعصاب با متخصص مغز و اعصاب در چیست؟

دو اصطلاحی که در حوزه مغز و اعصاب در بسیاری از موارد اشتباه و یا به جای یکدیگر استفاده می شود، جراح و متخصص مغز و اعصاب است. برای شرح تفاوت این دو باید بگوییم که متخصص مغز و اعصاب بیشتر در کلینیک ها فعالیت دارد و بیماران را معاینه می کند و در صورتی که بیماری آن ها به قدری حاد شده باشد که نیاز به جراحی باشد، آن ها را به جراح مغز و اعصاب معرفی می کند. به عنوان مثال پروفسور سمیعی که از آن به عنوان بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب در جهان یاد می شود، متخصص مغز و اعصاب نیست بلکه جراح مغز و اعصاب است.
پروفسور مجید سمیعی یکی از سرشناس ترین متخصصان مغز و اعصاب ایرانی است. جالب است بدانید که پروفسور سمیعی ریاست فدراسیون جهانی انجمن جراحان اعصاب و ریاست بیمارستان علوم عصبی شهر هانوفر آلمان را بر عهده دارد. پروفسور سمیعی در حیطه جراحی تومورهای نورینوم آکوستیک، جراحی میکروسکوپی داخل جمجمه‌ای، جراحی شوانوما، و… است. البته در کنار این خدمات درمانی در زمینه های مختلفی همچون تألیف و پژوهش نیز فعالیت هایی داشته است. تا به امروز بیش از صد مقاله جهانی از پروفسور سمیعی منتشر شده است.

نوار مغز

ارتباط روانپزشکی و متخصص مغز و اعصاب!

شاید در نگاه اول با خود بگویید که روانپزشکی و مغز و اعصاب چه ربطی به هم دارند! در پاسخ باید بگوییم که این دو رشته همپوشانی زیادی با هم دارند. جالب است بدانید که در بسیاری از بیماری ها همچون اسکیزوفرنی، افسردگی، روان پریشی و بسیاری از بیماری های اضطرابی، بیماری شما علائم بیماری های مغز و اعصاب را دارد.
آشنایی با برخی از اصطلاحات حوزه مغز و اعصاب!
اگر به تازگی به متخصص مغز و اعصاب در تهران مراجعه نموده باشید، ممکن است از اصطلاحات و دستگاه هایی نام برده باشد که بد نیست به زبان ساده با آن ها آشنا شویم:

۱) تحریک مغناطیسی مغز (rTMS)

تحریک مغناطیسی مغز یا همان rTMS نوعی درمان موثر و با اثر بخشی سریع است که برای درمان بسیاری از بیماری های مغز و اعصاب قابل استفاده است. جالب است بدانید که این درمان یک درمان غیرتهاجمی و غیردارویی است و به همین دلیل بسیاری از پزشکان مغز و اعصاب و بیماران از آن استقبال می کنند.

۲) نوروفیدبک (ILF)

یکی از جدیدترین و پیشرفته ترین انواع درمان ها، نوروفیدبک یا ILF است. شما به کمک این روش می توانید آمواج مغز را شرطی سازی کنید و درمان خود را آغاز کنید. اگر بخواهیم این روش را به زبان ساده شرح دهیم باید بگوییم که این روش همانند آینه ای برای مغز است و با نشان دادن عمکرد صحیح مغز به خودش باعث درمان و بهبود آن می شود.

۳) تست نوار مغز (EEG)

برای تشخیص فعالیت الکتریکی مغز از تست نوار مغز استفاده می کنند. در این روش صفحات صفحات فلزی کوچکی که الکترود نام دارد، به سر شما وصل شده و این تست انجام می شود.

۴) سونوگرافی عروق مغزی (سونوگرافی داپلر)

سونوگرافی عروق مغز که با نام سونوگرافی داپلر شناخته می شود، روشی است که در آن خونرسانی مغز و عروق مغز بررسی شده تا در صورت مشکل بتوان برای رفع آن اقدام کرد.

۵) تست نوار عصب و عضله (EMG)

برای ارزیابی سلامت سلول های عصبی و عضلات از تست نوار عصب و عضله استفاده می شود. در این روش نورون های حرکتی که وظیفه کنترل سلول های عصبی را برعهده دارند،‌ ارزیابی شده و اگر مشکلی وجود داشته باشد، اقدامات لازم انجام می شوند.

نحوه تشخیص بیماری های مغز و اعصاب چگونه است؟

پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی باعث شده است تا نحوه تشخیص انواع بیماری ها از جمله بیماری های مغز و اعصاب آسان تر شود. برای مثال استفاده از ابزارهایی همچون سونوگرافی از عروق مغز، ام آر آی (MRI)، سی تی اسکن، تست نوار عصب و عضله، نوار مغز و … باعث شده تا پزشکان نسبت به سال های دور راحت تر بتوانند مشکلات و عارضه های مغز و اعصاب را تشخیص داده و برای درمان آن راه حل ارائه دهند.

کلینیک نوار مغز تهران

بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران در کلینیک مغز و اعصاب رها!

امیدواریم این مطلب در ارتباط با متخصص مغز و اعصاب در تهران مورد توجه تان قرار گرفته باشد. شما می توانید تجربیاتتان را از مراجعه به متخصص مغز و اعصاب با ما در میان بگذارید. همچنین در صورت وجود هر گونه سوال و ابهامی می توانید در قسما نظرات با ما در ارتباطات باشید.
یکی از بهترین مراکز متخصص در مغز و اعصاب در تهران، کلینیک رها است. این کلینیک در خیابان گاندی واقع شده است و شما می توانید از خدمات کلینیک در روزهای شنبه تا پنجشبه از ساعت ۱۳ تا ۲۰ استفاده نمایید. وجود جراح مغز و اعصاب و همچنین دیگر متخصصین مغز و اعصاب در کلینیک رها باعث شده تا از پیر تا جوان به این مجموعه مراجعه نمایند. شما می توانی جهت کسب اطلاعات بیشتر و گرفتن وقت قبلی با شماره کلینیک رها تماس حاصل فرمایید. 88787951