نوار عصب پا چگونه گرفته می شود؟

14 مهر, 779 9
-عصب-عضله-پا.jpg
یادت نره امتیاز بدی!

نوار عصب پا چگونه گرفته می شود؟

در صورت آسیب دیدگی عصب دست و پاها یکی از تست های کاربردی تست نوار عصب است. برای همین به طور معمول افرادی که در پای خود با مشکلاتی نظیر درد، بی حسی، سوزن سوزن شدن و ضعف مواجه می شوند اقدام به انجام تست نوار عصب پا خواهند نمود.

نوار عصب عضله چگونه گرفته می شود

از طریق نوار عصب پا به خوبی امکان تشخیص وجود، موقعیت و شدت بیماری وجود خواهد داشت. گاهی حتی از این طریق می توان موقعیت دقیق آسیب عصبی را تشخیص داد. در این مطلب تمامی آن چه که باید در مورد نوار عصب پا بدانید، در اختیار شما عزیزان قرار خواهد گرفت، با ما همراه باشید:

تشخیص الکتریکی

به طور کلی روش های تشخیص الکتریکی به دو بخش تست هدایت عصبی نوار عضله یا الکترومیوگرام تقسیم می شوند. این دو تست معمولاً با هم همراه هستند و به واسطه هر دوی آن ها در کنار یکدیگر، می توان تشخیص دقیق تری داشت.

به واسطه تست هدایت عصبی، امکان اندازه گیری سرعت انتقال پیام های الکتریکی در اعصاب و نیز تشخیص آسیب و تخریب های عصبی وجود خواهد داشت. با استفاده از نوار عضله نیز می توان به اندازه گیری دقیق میزان فعالیت الکتریکی عضله پرداخت.

تست نوار عصب عضله و الکترومیوگرام چیست؟

الکترومیوگرافی در واقع یکی از انواع تست عضله است که در آن اعصاب به طور غیرمستقیم مورد بررسی و تست قرار خواهند گرفت. این آزمایش به طور معمول به دلایل مختلف از سوی پزشک تجویز خواهد شد و انجام آن برعهده متخصص اعصاب یا متخصص طب فیزیکی است. این تست در مرکز تست نوار عصب عضله انجام شده و احتیاجی به بستری شدن ندارد.

یکی از رایج ترین موارد استفاده از تست نوار عصب عضله و الکترومیوگرافی انجام تست نوار عصب پا به منظور تشخیص بسیاری از مشکلات و بیماری های مرتبط به پا می باشد. برای انجام این تست نیازی نیست از قبل، فرد آمادگی خاصی داشته باشد و در زمانی 30 دقیقه تا 2 ساعتی قابل انجام است.

لازم به ذکر است که تست نوار عصب عضله صرفاً یک روش تشخیصی است و پس از آن بسته به صلاحدید پزشک و نیز با توجه به نوع بیماری تشخیص داده شده، روش درمانی مناسبی در پیش گرفته می شود.

ضرورت انجام تست نوار عصب پا

خیلی از افراد با مشکلاتی نظیر درد اطراف زانو، مچ پا، تورم و حس داغی در کف پا مواجه شده و در قدم اول به مراکز درمانی مراجعه خواهند نمود. در چنین حالتی اکثر اوقات پزشک به منظور اطلاع از وجود درگیری عصبی در بدن تست نوار عصب و عضله را تجویز می کند.

ضرورت انجام تست نوار عصب پا

در برخی از مواقع مشخص خواهد شد که درگیری عصب در محل دیگری است و صرفاً منجر به درد پا شده است. از این رو با انجام یک تست نوار عصب و عضله به راحتی می توان بهترین روش درمانی را اتخاذ نمود.

این تست برای افراد مختلف در هر سنی و هر جنسی قابل انجام است و حتی خانم های باردار نیز به راحتی می توانند این تست را انجام دهند. خیلی از مواقع درد شدید پا و زانو ناشی از آتروز زانو می باشد. این مشکل به نوعی به دلیل آسیب دیدگی عصب ها توسط ستون فقرات یا لگن است و با یک تست نوار عصب عضله پا به راحتی قابل تشخیص می باشد.

لازم به ذکر است که دلایل بروز مشکلاتی نظیر تحلیل عضلات پا، داغی کف پا یا سردی کف پا نیز از طریق تست نوار عصب پا تشخیص داده می شود. برخی مواقع نیز در کف پا یا در مچ عصب گیر می افتد که در چنین حالتی نیز تست نوار عصب کارساز خواهد بود. در ادامه مطلب با بیماری های دیگری که توسط تست نوار عصب قابل تشخیص هستند نیز آشنا خواهیم شد.

اما در کل با انجام یک تست نوار عصب در بهترین مرکز تست نوار عصب پا به راحتی می توان از طریق تشخیص صحیح و دقیق بهترین روش درمانی را برگزید و در خیلی از مواقع از نیاز به عمل جراحی جلوگیری کرد.

کاربرد نوار عصب و عضله در تشخیص مشکلات پا

تست نوار عصب و عضله می تواند بیماری های مختلفی که با خود علائمی نظیر بی حسی، گزگز، ضعف، درد و عدم تعادل در اندام های پا به همراه داشته را شناسایی نماید. در ادامه برخی از بیماری های مربوط به پا که با تست نوار عصب قابل شناسایی هستند آورده شده اند:

1. سیاتیک

در بیماری سیاتیک، عصب سیاتیک که در واقع عصبی خارج شده از ستون فقرات و امتداد یافته در پشت پاها است آسیب دیده و به نوعی تحت فشار خواهد بود. بر اثر این عارضه در کمر، لگن و گاهی اوقات پشت ران ها، فرد احساس درد می کند و گاهی همچنین این درد با مشکلاتی نظیر بی حسی، سوزش، حس مور مور شدن و ضعف پا همراه می گردد. فتق دیسک را می توان یکی از علل شایع بروز این عارضه به شمار آورد.

بعد از آن که از طریق نوار عصب پا این بیماری تشخیص داده شود پزشک با تجویز دارو به کاهش التهاب کمک کرده و نیز به منظور تقویت کمر، جلسات فیزیوتراپی را برای بیمار در نظر خواهد گرفت. گاهی نیز ممکن است به عمل جراحی نیاز باشد.

 

2. رادیکولوپاتی

در بیماری یا عارضه رادیکولوپاتی یا پینچی عصبی، در واقع ریشه های عصبی نخاع آسیب دیده اند. ریشه های عصبی به دلیل عبور از بین مهره های کمر گاهی تحت فشار قرار گرفته و به اصطلاح پینچ می شوند. این مشکل بیشتر برای بخش گردن و پایین کمر پیش می آید. از علائم این بیماری می توان درد، ضعف، بی حس و مورمور گردن، پایین کمر، پاها و دست ها را نام برد.

دلایل اصلی بروز این عارضه را می توان فتق دیسک و خارهای استخوانی دانست. نوار عصب پا را می توان از راه های تشخیص رادیکولوپاتی به شمار آورد. برای درمان این بیماری نیز داروهای ضد التهاب و فیزیوتراپی می توانند موثر واقع شوند. گاهی نیز به صلاحدید پزشک، فرد به منظور درمان تحت عمل جراحی قرار خواهد گرفت.

 

3. نوروپاتی محیطی

آسیب دیدگی عصب های کشیده شده از مغز و نخاع به بخش های مختلف بدن در واقع سبب عارضه نوروپاتی محیطی می شود. البته این عارضه بیشتر مربوط به آسیب دیدگی عصب های دست و پا می باشد. سوزش، درد، بی حسی و مور مور شدن را می توان از علائم این بیماری دانست. یکی از شایع ترین دلایل بروز این بیماری دیابت می باشد.

هر چند در زمینه بروز این عارضه تومورها، کمبودهای غذایی، وراثت و بیماری های خود ایمنی نیز می توانند دخیل باشند.

با این حال در بسیاری از مواقع پزشکان قادر به تشخیص علت اصلی بروز این عارضه بی اطلاع هستند. اما با تشخیص به موقع از طریق روش هایی نظیر نوار عصب پا می توان به خوبی این بیماری را درمان نمود. گاهی برای کاهش علائم همچنین پزشک برخی از داروها را تجویز می کند.

 

4. دیستروفی یا تحلیل عضلانی

این بیماری مزمن در واقع باعث آسیب دیدگی عضلات اسکلتی می شود. بر اثر این عارضه پیشرونده پا با ضعف همراه شده و کنترل حرکات از عهده فرد خارج خواهد شد. این عارضه به نوعی از 30 بیماری مختلف تشکیل شده است. یکی از انواع شایع این عارضه در کودکی به وجود آمده و اغلب این مشکل برای پسران اتفاق می افتد.

روش های مختلفی برای درمان این بیماری وجود دارد اما در وهله اول نیاز است که از راه های مختلفی از جمله نوار عصب عضله پا از وجود این بیماری در فرد اطلاع یافت.

 

5. سندرم تونل تارسال

فشرده شدن عصب تیبیال خلفی منجر به ایجاد سندرم تونل تارسال می شود و این عارضه ممکن است در بخش های مختلف مسیر این عصب عبور داده شده از سطح داخلی مچ پا علائم خود را بروز دهد. این سندروم شباهت بسیاری به سندرم تونل کارپال مچ دست دارد. این دو عارضه در واقع ناشی از آسیب دیدگی و تحت فشار بودن یک عصب در محیطی بسته می باشند.

به منظور تشخیص این بیماری نیز نوار عصب عضله پا می تواند یکی از ساده ترین راه ها باشد. در این عارضه علائم فشار بر روی عصب را می توان به واسطه داروهای ضد التهاب کاهش داد. برای کاهش تورم و التهاب همچنین فشار و بالا نگه داشتن اندام، استراحت و استفاده از یخ می تواند کارساز باشد.

 

6. بیماری شارکو ماری توث

این بیماری در واقع عارضه ای عصبی وراثتی می باشد. اعصاب حسی و حرکتی در اندام ها به واسطه این بیماری تحت تأثیر قرار خواهند گرفت. این عارضه منجر به بد شکلی کف پا، ضعف عضلانی در پاها، مشکل در راه رفتن و از بین رفتن حس پاها می گردد. گاهی در مراحل بعدی، دست های بیمار نیز تحت تأثیر این بیماری قرار خواهند گرفت.

این بیماری به طور معمول ناشی از جهش های ژنتیکی به ارث رسیده است. آسیب های عصبی صورت گرفته سبب شده به واسطه نوار عصب و عضله بتوان آن را در فرد تشخیص داد. برای کنترل و مدیریت هر چه بهتر این بیماری نیز اغلب از روش هایی نظیر کار درمانی، فیزیوتراپی، وسایل ارتوپدی و عمل جراحی بهره گرفته می شود.

 

7. اسکلروز آمیوتروفیک جانبی

بیماری اسکلروز آمپوتروفیک جانبی یا لوگریگ عارضه ای عضلانی پیشرونده می باشد. این بیماری در پاها سبب ضعف عضلانی و ناتوانی شده و حتی ممکن است نارسایی تنفسی را با خود به همراه داشته باشد. این بیماری نیز از طریق تست نوار عصب عضله پا قابل تشخیص است. علل بروز این بیماری هنوز به درستی شناسایی نشده اند. اما برای کند کردن روند پیشرفت این بیماری می توان از برخی از داروها بهره گرفت.

نحوه انجام نوار عصب عضله پا

همان طور که پیش از این نیز گفتیم تست نوار عصب عضله پا به طور کلی در دو بخش انجام خواهد شد. هر دو بخش از این تست به صورت خوابیده روی تخت قابل انجام می باشند. در تست هدایت عصبی به پاها شوک های الکتریکی کوتاهی متصل شده و به این شکل امکان اندازه گیری سرعت هدایت جریان در اعصاب فراهم می شود.

این تست ممکن است به دلیل اتصال الکترودهای کوچک به نقاط مختلف پا، با حس مور مور شدن همراه باشد اما به طور کلی اصلاً دردناک نخواهد بود.

نحوه انجام نوار عصب عضله پا

در بخش دوم این تست از سوزن استفاده شده و دقت بررسی در آن بسیار بیشتر است. در واقع در این بخش از تست نوار عصب عضله پا، سوزنی کوچک و باریک مخصوص تست نوار عصب به عضله در حال استراحت پا وارد خواهد شد و حرکت آن به سمت داخل به طور کاملاً آرام انجام شده تا بتوان فعالیت عضله را ثبت و ضبط نمود.

این فعالیت به وسیله دستگاه EMG ضبط شده و به طور معمول باعث بلندتر شدن صداهای عضله می شود. اگر چه ممکن است در این بخش از تست به دلیل وارد شدن سوزن به پوست، دردی جزئی را احساس کنید اما این درد کاملاً خفیف می باشد و بعد از آن بیشتر این درد جای خود را به حس فشار خواهد داد. هدف از وارد کردن این سوزن به پوست صرفاً به دست آوردن اطلاعات مورد نیاز می باشد و قرار نیست هیچ دارویی به واسطه این سوزن به بدن شما وارد شود.

نکاتی برای داشتن آمادگی لازم جهت انجام تست نوار عصب عضله پا

  1. به منظور انجام تست نوار عصب پا، شما هیچ منع غذایی و دارویی نخواهید داشت. از این رو شما می توانید انواع خوراکی ها و داروهای خود را مصرف نمایید.
  2. توصیه می شود در صورت استفاده از داروهایی رقیق کننده حتماً این موضوع را با تکنسین یا پزشک مورد نظر در مرکز تست نوار عصب پا در میان بگذارید. زیرا در چنین صورتی ممکن است ورود سوزن به عضله با خونریزی همراه باشد.
  3. بهتر است برای راحتی هر چه بیشتر در زمان مراجعه به مرکز تست نوار عصب عضله پا، لباس راحت و گشاد به تن کنید.
  4. اگر چه این تست به بی حسی احتیاجی ندارد اما ممکن است پیش از انجام تست مصرف یک قرص استامینوفن، آسپرین یا مسکن ضعیف از سوی مسئول انجام تست، پیشنهاد شود.
  5. به طور معمول بعد از تست شما می توانید بدون نیاز به همراه، روتین زندگی خود را داشته و حتی به رانندگی بپردازید.

 

انجام تست نوار عصب پا بدون سوزن امکان پذیر است؟

خیلی از افراد به واسطه ترس درونی که از سوزن و آمپول دارند همواره به دنبال راه های درمانی هستند که در آن ها از سوزن استفاده نشده باشد. اما در تست نوار عصب و عضله برای رسیدن به یک نتیجه دقیق و درست حتماً نیاز است که از سوزن استفاده شود.

البته در مواردی که بیمار به اختلالات انعقادی و در واقع عدم بند آمدن خون نظیر هموفیلی و نیز ورم و احتقان دست به دلیل برداشت سینه و همچنین عفونت در محل ورود سوزن، این تست بدون وارد کردن سوزن انجام خواهد شد.

خوشبختانه این روزها سوزن های بسیار باکیفیتی مورد استفاده قرار می گیرند که به هیچ عنوان دردی به همراه نخواهند داشت.

عوارض نوار عصب پا

خیلی از افراد به دلیل ترس از عوارض این روش تشخیصی، از انجام آن خودداری می کنند. این در حالی است که این روش را می توان یک روش غیرتهاجمی و بدون خطر به شمار آورد. از این رو حتی برای نوزادان و خانم های باردار نیز این روش قابل اجراست.

حتی نوار عضله انجام شده با نیدل نیز برای تمامی افراد قابل انجام می باشد و عوارضی ندارد. تنها عارضه ناشی از تست نوار عصب عضله به نوعی همان درد سوزن های به کار برده شده در این تست است که البته این درد نیز خیلی زود برطرف خواهد شد.

با استفاده از پنبه الکل در زمان ورود الکترود به بدن نیز به هیچ عنوان محل ورود الکترود دچار عفونت نخواهد شد و مشکلی به وجود نمی آید. جریان های الکتریسیته در این روش نیز کاملاً بی ضرر و فاقد هر نوع عارضه کوتاه مدت و بلند مدتی می باشند.

 

هزینه نوار عصب عضله پا

به طور معمول هزینه نوار عصب پا در هر مرکزی به صورت ثابت می باشد و تمامی مراکز نوار عصب پا موظف به رعایت و اجرای این نرخ نامه مصوبه و لازم الاجرا در کل کشور خواهند بود. اما در این بین برخی از مراکز ممکن است به دلایلی قیمت نهایی هزینه نوار عصب پا را بالا ببرند.

از این رو توصیه می شود که تست نوار عصب پا را در یک مرکز حرفه ای تست نوار عصب عضله پا انجام دهید. با این کار مطمئن خواهید بود که درست مطابق با هزینه اصلی این تست مبلغ را پرداخت می کنید. همچنین این مراکز به واسطه قرارداد با بیمه های مختلف باعث شده که از طریق دفترچه بیمه بتوانید با هزینه بسیار مناسب تری این تست را انجام دهید.

 

دریافت و تفسیر جواب نوار عصب پا

شما در صورت مراجعه به یک مرکز حرفه ای نوار عصب عضله پا می توانید بلافاصله پس از تست، نتیجه آن  را دریافت کنید. به منظور تفسیر نتیجه تست باید از یک فرد متخصص و کاربلد کمک گرفت. به طور معمول تفسیر تست نوار عصب به وسیله پزشک معالج صورت می گیرد.

اما شما در صورتی که این تست را در بهترین مرکز تست نوار عصب پا انجام داده باشید این امکان را داشته تا توسط متخصصین این مرکز از نتیجه تست آگاه شوید.

بهترین مرکز تست نوار عصب پا

بهترین مرکز تست نوار عصب پا

بی شک شما نیز مایلید تست نوار عصب را در یک مرکز حرفه ای و تخصصی انجام دهید. مرکزی که از فضایی بسیار حرفه ای، با تجهیزات کامل و پیشرفته و همچنین پرسنل و پزشکانی باتجربه و بااخلاق برخوردار باشد. این روزها تنوع مراکز تست نوار عصب پا در تهران باعث شده انتخاب یک مرکز حرفه ای کار چندان راحتی نباشد.

اگر به دنبال بهترین مرکز تست نوار عصب پا در تهران هستید پیشنهاد ما به شما کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان رهاست. این کلینیک یکی از بهترین مراکز برای انجام تست نوار عصب پا به شمار می رود. در ادامه بیشتر با ویژگی های این مرکز آشنا خواهیم شد:

ویژگی های کلینیک تخصصی رها بهترین مرکز نوار عصب پا

1. دارای مجوز رسمی از سوی وزارت بهداشت درمان

کلینیک رها یک مرکز کاملاً معتبر و قانونی در زمینه تست نوار عصب پا و دیگر خدمات به شمار می رود. این مرکز از مجوزهایی قانونی برخوردار است و زیر نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی به فعالیت مشغول است. از این رو شما با خیالی آسوده می توانید به این مرکز مراجعه نمایید.

 

2. برخورداری از پزشکانی متعهد و متخصص

کلینیک تخصصی رها مفتخر است که از حضور بهترین متخصصین بهره مند است. از این رو کلیه مراحل درمانی و همچنین تفسیر انجام تست های انجام شده در این مرکز به صورت کاملاً حرفه ای توسط این پزشکان انجام می شود.

 

3. مجهز به بروزترین دستگاه ها و پیشرفته ترین امکانات

در بهترین کلینیک نوار عصب عضله پا همواره سعی شده به روزترین تکنولوژی ها مورد استفاده قرار گیرد. از این رو دقت تشخیص ها در این مرکز بسیار بالا خواهد بود و شما می توانید پروسه تشخیص و درمان بیماری خود را با بهره گیری از جدیدترین تجهیزات طی کنید.

 

4. دارای قرارداد با اکثر بیمه های کشور

برای راحتی هر چه بیشتر شما عزیزان کلینیک رها با اکثر بیمه های مطرح کشور قرارداد دارد. از این رو شما می توانید فارغ از هزینه های سنگین درمانی، با هزینه ای معقول و با استفاده از دفترچه بیمه خود، در این مرکز پیگیر درمان و حل مشکل و بیماری خود باشید.

حرف آخر

در این مطلب سعی شد اطلاعات کامل و جامعی در رابطه با تست نوار عصب پا و نیز بیماری هایی که با تست نوار عصب عضله پا قابل تشخیص هستند در اختیار شما عزیزان قرار گیرد. همچنین در انتها برای راحتی حال شما عزیزان و برای آن که دغدغه پیدا کردن یک مرکز تخصصی برای انجام این تست را نداشته باشید بهترین مرکز نوار عصب پا در تهران معرفی شد.

از این رو شما می توانید با خیالی آسوده به این مرکز مراجعه کرده و تست نوار عصب پا را انجام دهید.

این تیم مفتخر است که همواره تمام تلاش خود را برای ارائه خدماتی سریع به بیماران و مراجعه کنندگان به کار گرفته است از این رو شما در اکثر اوقات این امکان را داشته تا بدون معطلی و در سریع ترین زمان ممکن از خدمات این مرکز تست نوار عصب پا بهره مند گردید.

شما همچنین می توانید به منظور کسب اطلاعات بیشتر با کلینیک تماس گرفته و از مشاوره کارشناسان حرفه ای این مرکز بهره مند شوید.


9 دیدگاه

  • اشتراک ها: نوار عصب دست چگونه انجام می شود؟ - نوارعصب دست -کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان

  • اشتراک ها: نوار عصب و عضله برای تشخیص دردهای زانو - کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان

  • اشتراک ها: نوار عصب و عضله چیست و چگونه انجام می شود؟ - کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان

  • حسام

    13 فروردین, 1401 در 14:15

    سلام من مدتیه مشکلات ضعف عضلانی درد عدم تعادل دارم ام ار ای هم ضایعات دیده شده که برام ۳تا متخصص مغز و روماتولوژیست نوار عصب و عضله نوشتن .می‌خوام بدونم این که بخوام از نظر ام اس میاسیتی گراویسals دیستروفی عضلانی و پولی میوزیت تشخیص داده شه آیا حتما مشخص میشه؟ و بعضی جاها نوشتن ۴اندام ۱۴ عصب یعنی چی آیا همه ۱۴تا برسی میشه ؟و دو اندام تحتانی فوقانی مگه کافی نیست وقتی درد ها قرینه هم هستن؟ بعد موج Hو Fیعنی چی

    پاسخ

    • مدیریت

      16 اردیبهشت, 1401 در 18:08

      بنا به توصیه پزشکان انجام نوار عصب و عضله برای برنامه تشخیصی خیلی مهم هست.
      ابتدا باید شرح حال شما توسط پزشک متخصص گرفته شود و معاینه شوید و نوارعصب اندام تحتانی یا ۴ اندام در معاینه بالینی مشخص می شود.

      با احترام

      پاسخ

    • روژین

      19 مرداد, 1402 در 01:59

      سلام سوال من اینه که برای گرفتن نوار عصب مچ پا احتمال داره که نیدل را در عضله ی باسن هم فرو کنند یا نیدل قطعا فقط در ناحیه ی کف پا فرو میره ؟ خواهش میکنم جواب بدید

      پاسخ

      • ادمین ادمین

        6 آبان, 1402 در 20:41

        سلام و درود همراه گرامی.
        باید معاینه شوید و عصب پاها بررسی بشود. پس از آن می توان نظر قطعی داد.

        پاسخ

  • عرفان

    21 مرداد, 1401 در 00:56

    سلام آقای دکتر خسته نباشید من عمل آتروسکوپی زانو انجام دادم بعد فیزیوتراپی پام بی حص میشه نوار عصب و عضله دادم هیچ مشکلی نداشتم حالا از لگن به پایین احساس خزیدن میکنم بعضی وقتا اینجوری میشم چکارکنم درد ندارم کف پام بی حس میشه تو راه رفتن مشکلی ندارم

    پاسخ

    • مدیریت

      24 مرداد, 1401 در 15:31

      سلام شما باید به پزشک معالج خودتان مراجعه کنید و مجددا بررسی بشید.

      پاسخ

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما