تشخیص پارکینسون با نوارمغزی

30 آذر, 780 0
-پارکینسون-با-نوار-مغز.jpg
یادت نره امتیاز بدی!

آیا می دانید طبق تحقیقات جدید تشخیص پارکینسون با نوارمغزی ممکن شده است و دیگر افراد پیش از مواجهه با علائم دشوار این بیماری می توانند نسبت به درمان آن اقدام کنند؟ پارکینسون امروزه یکی از بیماری هایی است که درصد کمی از افراد را در سنین بالا دچار مشکلات خاص و در برخی موارد جدی می کند.
این بیماری ناشی از بروز مشکل در مغز و انتقال دهنده های عصبی است که سیستم حرکتی فرد را تحت تاثیر قرار می دهد. پارکینسون اگرچه علائم و نشانه های گوناگونی دارد اما در عین حال روش تشخیصی آسانی برای آن وجود ندارد.
اما امروزه بر اساس برخی تحقیقات گفته می شود که با کمک نوارمغزی می توان این بیماری را تشخیص داد. البته این کار تنها در برخی کلینیک ها و توسط پزشکان متخصص امکان پذیر است. بنابراین جهت هر گونه اقدام در این زمینه بهتر است ابتدا اطلاعات کافی را در رابطه با چگونگی آن دریافت کنید.

آنچه باید درباره تشخیص پارکینسون با نوارمغزی بدانید!آنچه باید درباره تشخیص پارکینسون با نوارمغزی بدانید!

پارکینسون نوعی بیماری است که مغز را تحت تاثیر قرار می دهد و باعث بروز مشکلات جدی در سیستم مغز می شود. در واقع این مشکل در انتقال دهنده های عصبی بروز پیدا می کند. زیرا این بیماری موجب اختلال در ترشح دوپامین مغز می شود و این اتفاق در اولین مرحله بر سیستم حرکتی فرد تاثیر می گذارد.
به طوری که در ابتدا شاید با علائم خفیف ظاهر می شود اما مرحله به مرحله این مشکل گسترش پیدا می کند و باعث کند شدن و اختلالات جدی در حرکات شخص می شود. به همین دلیل می توان گفت تشخیص پارکینسون آنچنان کار آسانی نیست.
در واقع در مراحل اول نمودهای واضح و دردناکی ندارد که فرد به پزشک مراجعه کند. همچنین در صورت مراجعه ممکن است پزشک توانایی تشخیص آن را نداشته باشد. به همین خاطر با دشوار شدن علائم است که این بیماری تشخیص داده می شود و در آن شرایط نیز درمان بسیار سخت خواهد بود.
البته در کلینیک ها و مراکز درمانی گوناگون مانند کلینیک مغز و اعصاب رها از روش های بسیاری برای تشخیص پارکینسون استفاده می کنند که زودتر آن را درمان کنند. از جمله این روش ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:
• بررسی حرکات فرد در تمریناتی مانند نوشتن، نقاشی کشیدن وغیره
• بررسی علائمی که فرد ذکر می کند و برقراری ارتباط بین آن ها با اختلال در سیستم عصبی و مغز
• تشخیص پارکینسون با نوارمغزی.

تشخیص پارکینسون با نوارمغز

امروزه همچنان بسیاری از پزشکان همانند گذشته از روش هایی همچون بررسی حرکات فرد در انجام برخی از فعالیت ها برای تشخیص این بیماری استفاده می کنند اما گاهی این روش ها پاسخگو نیست. درواقع گاهی اوقات این شیوه ها در تشخیص پارکینسون کارآمد نیستند و موجب گمراهی پزشک و عدم درمان به موقع این مشکل می شوند.
به همین دلیل روزبه روز تحقیقات بیشتری برای کشف روش های کارآمدتر و بهتر برای تشخیص بیماری پارکینسون و درمان سریع در سراسر دنیا انجام می شود. طبق یکی از جدیدترین تحقیقات آمریکا ثابت شده است که برای تشخیص این مشکل در افراد می توان تاحدودی بر نوار مغز تکیه کرد.
البته این شیوه هنوز به طور کامل تایید و قطع نشده است و به همین دلیل کم پیش می آید که در مرکز یا کلینیکی توسط پزشکان از آن استفاده شود. اما تشخیص پارکینسون با نوارمغزی نسبت به روش های دیگر در حال حاضر برترین است. بنابراین ما در ادامه برای آشنایی بیشتر شما به معرفی این شیوه، چگونگی و تاثیر آن بر درمان این اختلال عصبی و حرکتی می پردازیم.

چگونگی تشخیص بیماری پارکینسون بر اساس نوارمغزیچگونگی تشخیص بیماری پارکینسون بر اساس نوارمغزی

پیشتر اشاره کردیم که پارکینسون بر اثر اختلال در انتقال دهنده های عصبی مغز یعنی دوپامین بروز پیدا می کند. در این رابطه باید بدانید از آنجاکه این بیماری با مغز ارتباط زیادی دارد، محققان بر تشخیص آن با نوارمغزی تحقیقات بسیاری انجام داده اند.
آخرین نتایج مربوط به اهمیت نوار مغز برای تشخیص پارکینسون بدین شکل بود که این بیماری را بر اساس امواج سینوسی نقطه کانونی تشخیصی می دادند. این در حالی است که در مطالعات جدید به نتایج دیگری دست یافته اند که اهمیت استفاده از نوارمغزی را افزایش می دهد.
در این تحقیقات متخصصان آمریکایی به این نتیجه رسیده اند که با تکیه بر شدت و زوایای امواج مغزی نیز می توان سرنخ هایی برای تشخیص پارکینسون پیدا کرد. زیرا یکی از اکتشافات مهم این گروه تحقیقاتی در این رابطه این است که متوجه شده اند بین شدت امواج مغزی و این بیماری ارتباط قابل توجهی وجود دارد.
سوان یکی از اعضای این تیم تحقیقاتی است که در رابطه با تشخیص پارکینسون با نوارمغزی توضیحاتی را ارائه می دهد. به عنوان مثال او در این تحقیق گفته است که: سیگنال های خام همچون امواج سینوسی پایین و بالا می روند ولی با عدم تقارن بیشتر. همچنین او در ادامه صحبت های خود می گوید که: شیب، شیت در بیماران مبتلا به پارکینسون بسیار حائز اهمیت است.
بر اساس این مطالعات می توان گفت تاحد زیادی تشخیص پارکینسون با نوارمغز امکان پذیر است اما همچنان جای تحقیقات بیشتر در این زمینه وجود دارد.

مزایای استفاده از نوارمغز برای تشخیص پارکینسون

اگرچه هنوز پزشکان و مراکز زیادی از این شیوه برای تشخیص بیماری پارکینسون استفاده نمی کنند اما اگر روشی قطعی باشد، مزایای بسیاری را به همراه دارد. یکی از مهم ترین مزایای تشخیص این بیماری با نوارمغزی این است که می توان این مشکل رو با یک شیوه غیرتهاجمی بررسی کرد.
همچنین نوارمغزی در این زمینه به عنوان یک ابزار تشخیصی بسیار امیدوارکننده شناخته می شود. زیرا هنوز روش های بهتری برای تشخیص به موقع این بیماری وجود ندارد. بنابراین اگر بتوان با نوارمغزی زودتر از دیگر شیوه های موجود پارکینسون را تشخیص داد، امکان درمان بهتر آن فراهم می شود.
ضمن اینکه یافتن این روش برای تشخیص پارکینسون به معنای امکان تحقیقات بیشتر در رابطه با تغییرات مرتبط با پارکینسون در مغز است. به طوری که تشخیص پارکینسون با نوارمغزی در طول سال ها می تواند بر پیشگیری و حتی درمان آن تاثیر به سزایی داشته باشد. چه بسا که در روزگاری نزدیک یا دور ممکن است از طریق تشخیص پارکینسون با استفاده از نوارمغزی به روش هایی دست پیدا کنند که دیگر هیچکس با این بیماری دست و پنجه نرم نکند.

تاثیر نوار مغز برای تشخیص پارکینسون بر درمان آن

یکی از مهم ترین تاثیرات و مزایای تشخیص این بیماری با استفاده از نوارمغزی در درمان آن قابل مشاهده است. هنوز تحقیقات زیادی در این زمینه انجام نداده اند اما حتی می توان حدس زد تا چه اندازه می تواند روند درمان بیماران پارکینسون از این طریق تغییر کند.
در این زمان بسیاری از پزشک ها تلاش می کنند که با تجویز دارو به درمان و پیشگیری از پیشروی پارکینسون در بیماران بپردازند. برخی از پزشکان نیز نسبت به کاشت یک محرک الکتریکی در مغز اقدام می کنند.
این در حالی است که در صورت تشخیص پارکینسون با نوارمغزی، ممکن است روش های جدیدتری برای درمان پارکینسون مطرح شود. بردالی ویتک، نویسنده و دانشمند علوم اعصاب در دانشگاه کالیفرنیا در این رابطه می گوید:« اگر معیارهایی بی درنگ در رابطه با تاثیر روش های درمان در کاهش علائم منفی پارکینسون وجود داشته باشد، از این روش های درمانی می تواند در زمان واقعی استفاده شود.»
این موضوع در رابطه با یک محرک تهاجمی مغز می تواند به معنای استفاده از تحریک الکتریکی تنها در صورتی که نیاز است، باشد. همچنین در رابطه با فارماکولوژی به معنای تنظیم کردن دوز دارو است. این دقیقا همچون پایش گلوکز به صورت مداوم است که با ایمپلنت انجام می شود.

آیا در ایران تشخیص بیماری پارکینسون با نوارمغز امکان پذیر است؟

در ایران همانند دیگر کشورهای دنیا پزشکان و مراکز درمانی مطابق با پیشرفت های جدید در تشخیص و درمان این بیماری پیش می روند. بسیاری از پزشک ها همچنان با بررسی عملکرد فرد در انجام فعالیت های حرکتی به خصوص پارکینسون را تشخیص می دهند و بلافاصله آن را درمان می کنند.
اما در برخی از کلینیک های مغز و اعصاب مانند کلینیک رها پزشکان بسیار متخصص از هر شیوه ای برای تشخیص به موقع و درمان سریع پارکینسون اقدام کنند. چنان که در این مجموعه حتی از نوارمغز یا EEG نیز برای تشخیص پارکینسون استفاده می کنند. آن ها برای تشخیص پارکینسون با نوارمغزی همچنان از شیوه های قدیمی بهره می گیرند اما در صورت تایید قطعی تحقیقات جدید بدون درنگ به تشخیص و درمان این بیماری طبق مطالعات به روز روی می آورند.

تشخیص و درمان تخصصی پارکینسون در کلینیک رهاتشخیص و درمان تخصصی پارکینسون در کلینیک رها

کلینیک تخصصی مغز و اعصاب رها یکی از مراکز فعال تهران در زمینه تشخیص پارکینسون با نوارمغز است. این مجموعه علاوه بر روش های دیگر با تکیه بر نتایج نوارمغز بیماران به درمان این بیماری می پردازد. در این کلینیک متخصص ترین و مجرب ترین پزشکان در زمینه درمان انواع بیماری های مغز و اعصاب فعالیت می کنند.
پزشکان رها کسانی هستند که به سلامت بیماران خود بیش از هر چیز دیگری اهمیت می دهند و با اطلاع از علوم به روز دنیا با کمک بهترین روش ها به درمان آن ها می پردازند. در این کلینیک مغز و اعصاب در تهران علاوه بر تشخیص پارکینسون با نوارمغزی، انواع بیماری های مغزی و عصبی تشخیص داده و به بهترین شکل درمان می شوند.

چنان که از جمله خدمات این مجموعه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

جراحی مغز و اعصاب و ستون فقرات
• داخلی مغز و اعصاب
• روانپزشکی بزرگسالان و کودکان
• روانشناسی و مشاوره خانواده
• طب فیزیکی و توانبخشی
فیزیوتراپی
• سلامت جنسی
• کلینیک خواب
• گفتاردرمانی
• نقشه برداری مغزی
• نوارمغزی
نوار عصب عضله
• نوروفیدبک و بیوفیدبک
• تحریک الکتریکی مغز
• آزمون های روانشناختی.
علاوه بر این ها در این مجموعه شما می توانید از خدماتی بهره مند شوید که ممکن است در دیگر مراکز پزشکی و درمانی شاهد آن ها نباشد. این خدمات شامل موارد زیر می شوند:

مشاوره تلفنی و آنلاین

یکی از خدمات مهم این کلینیک این است که امکان دریافت مشاوره تلفنی و آنلاین را برای مراجعان خود فراهم کرده است. به طوری که شما مجبور نیستید برای پرسیدن یک یا چند سوال درباره تشخیص پارکینسون با نوارمغزی یا اینکه پارکینسون چیست، به این کلینیک مراجعه کنید.
درواقع کافی است با شماره های تماس رها ارتباط برقرار کنید و سوالات خود را بپرسید تا خود را از ترافیک تهران و اتلاف وقت نجات دهید. البته توجه داشته باشید که مشاوره تلفنی از شنبه تا پنج شنبه و در ساعات 9 صبح تا 7 بعدازظهر انجام می شود.
مشاوره آنلاین نیز گزینه دیگری محسوب می شود که این کلینیک برای رفاه و راحتی شما فراهم کرده است. شما می توانید از طریق واتساپ کلیه سوالات، دغدغه ها و چالش های خود را در رابطه با درمان بیماری های مغزی و عصبی با کارشناسان و مشاوران رها در میان بگذارید تا بهترین راهکار را پیش روی شما قرار دهند.

نوبت دهی به صورت آنلاین

یکی دیگر از خدمات این مجموعه این است که شما می توانید به صورت آنلاین نوبت خود را برای تشخیص بیماری پارکینسون با نوارمغزی یا دیگر مشکلات هماهنگ کنید. بدین شکل همانند دیگر مراکز درمانی ساعت ها در نوبت پزشک منتظر نمی مانید.تشخیص پارکینوسن با نوار مغز

قرارداد با بیش از 20 بیمه

در این کلینیک امکان تشخیص و درمان هر گونه بیماری مانند تشخیص پارکینسون با نوارمغزی با مناسب ترین قیمت برای همه افراد فراهم شده است. زیرا کلینیک رها با بیش از 20 بیمه مختلف قرارداد دارد و اگر شما تحت پوشش یکی از آن ها باشید، با هزینه ای بسیار مناسب از خدمات این مجموعه بهره مند می شوید. برخی از این بیمه ها شامل آسیا، ایران، البرز، پاسارگاد، تجارت، دانا، نیروهای مسلح، رازی، کوثر، سینا، کمک رسان ایران وغیره می شوند.

درنتیجه

امروزه تحقیقات جدیدی در رابطه با اهمیت نوار مغز برای تشخیص پارکینسون انجام شده است که تیم های پزشکی و تحقیقاتی در این بیماری را بسیار امیدوار کرده است. پارکینسون نوعی اختلال در انتقال دهنده های عصبی مغز است که موجب تغییر در عملکردهای حرکتی افراد می شود.
این بیماری را پیش از این ها با بررسی عملکردهای حرکتی در فعالیت هایی مانند نقاشی کشیدن، نوشتن وغیره تشخیص می دادند اما امروزه ثابت شده است که از نوارمغزی می توان در این راستا استفاده کرد. استفاده از نوارمغزی برای تشخیص این بیماری مزایای بسیاری مانند تشخیص سریع تر، درمان بهتر وغیره دارد.
البته در ایران تنها در برخی مراکز مانند کلینیک مغز و اعصاب رها تشخیص پارکینسون با نوارمغزی تاحدودی انجام می شود. ضمن اینکه با مراجعه به این مجموعه از خدمات دیگری همچون مشاوره تلفنی و آنلاین، نوبت دهی آنلاین وغیره بهره مند می شود.

منبع:
https://www.medicalnewstoday.com


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما