در نوار مغز چه چیزهایی مشخص است؟

4 مرداد, 780 0
-سکته-مغزی-با-نوار-مغز.jpg
یادت نره امتیاز بدی!

در نوار مغز چه چیزهایی مشخص است ؟
قرار است در این مطلب بررسی کنیم که در نوار مغز چه چیزهایی مشخص است؟ نوار مغز یکی از آشناترین نام هایی است که در میان خدمات پزشکی مختلف درباره اش شنیده ایم. نوار مغزی یا الکتروانسفالوگرام یکی از تمهیدات پزشکی آزمایش گونه ای می باشد که به منظور بررسی فعالیت الکتریکی مغز مورد استفاده قرار می گیرد. ارتباط بین سلول های عصبی از طریق تکانه های عصبی برقرار می شود. این آزمایش یعنی آزمایش نوار مغز به خوبی می تواند برای بررسی مشکلات مربوط به فعالیت های مغزی بدردبخورد.

بهترین نورولوژیست
مکانیسم این آزمایش به گونه ای م یباشد که صفحات کوچک الکترود مانند با استفاده از سیم و توسط تکنسین به سر فرد مراجعه کننده متصل می شود. این الکترود ها پس از بررسی تکانه های مغزی آن را به کامپیوتر ارسال می کنند تا سب ثبت آن ها شود. این فعالیت های الکتریکی در گزارش آزمایش به صورت پستی و بلندی ثبت می شوند. حال اگر در این الگو مواردی غیر طبیعی دیده شود این به معنای بروز اختلال در مغز می باشد.

مواردی که در نوار مغز مشخص می باشند؟

بسیاری از افراد از ما می پرسند که آیا نوار مغز تشنج را نشان میدهد یا خیر؟ اختلالات تشنجی تنها یکی از مواردی هستند که به کمک گزارش نوار مغزی قابل تشخیص هستند. مهم ترین مواردی که می توان به کمک نوار مغز از وجود آن ها آگاه شد در لیست زیر آورده شده اند:


• همانطور که گفتیم یکی از مواردی که در نوار مغز قابل تشخیص می باشد صرع می باشد.
• به کمک نوار مغزی آنسفالیت یا همان التهاب مغز هم قابل تشخیص است.
• انواع تومور مغزی را می توان به کمک این آزمایش رصد کرد.
• زوال عقل دومین موردی است که می توانید با نوار مغز بررسی کنید.
• از جمله موارد قابل مشاهده در نوار مغز مشکلات حافظه می باشد.
• سکته مغزی به کمک نوار مغز قابل تشخیص می باشد.
• و ….
به علاوه اینکه می توان برای بررسی فعالیت مغزی افرادی که در کما هستند نیز از این آزمایش استفاده کرد. به علاوه اینکه برای بررسی فعالیت مغز در هنگام جراحی هم این آزمایش بسیار کارآمد می باشد.
دنبال بهترین کلینیک برای تست نوار عصب و عضله میگردید؟ چا سری به کلینیک مغز و اعصاب رها نمی زنید؟

آیا ضرر داشتن نوار مغز واقعیت دارد؟

این را بدانید که آزمایش نوار مغزی کاملا بی خطر است. بنابراین چه برای انجام آزمایش نوار مغز کودکان یا هر رده سنی دیگری بدن نگرانی به کلینیک مغز و اعصاب رها سری بزنید. به علاوه اینکه بسیاری از افراد ممکن است درباره میگرن نیز سوال بپرسند. به طوری که می خواهند بدانند که تشخیص میگرن با نوار مغز ممکن است؟ در حقیقت برای بررسی مشکلی مانند میگرن نوار مغز گزینه مناسبی نیست. اما برای دیگر اختلالات مانند صرع نواز مغز از بهترین گزینه ها می باشد. تا به اینجا درباره اینکه در نوار چه چیزهایی مشخص است؟ صحبت کردیم. بد نیست درباره اتفاقاتی که در این آزمایش رخ می دهند هم بپرسیم.

فرایند گرفتن نوار مغز و اتفاقات همراه آن

در این آزمایش هیچ گونه ناراحتی به فرد تحمیل نمی شود. الکترود هایی که به سر فرد وصل می شوند در انتقال احساس نقشی ندارند. ابتدا تکنسین دور سر را اندازه می گیرد. سپس محل قرارگیری الکترود ها را به کمک ماژیک مشخص می کند. سپس فرایند ثبت فعالیت الکتریکی مغز آغاز می شود که این فرایند ممکن است تا 60 دقیقه به طول بیانجامد. ممکن است در برخی موارد نیاز باشد تا حین این فعالیت خواب باشید.

دکتر سردرد در تهران
در این حالت ممکن است مدت زمان آزمایش زیادتر هم بشود. تکنسین ممکن است از شما بخواهد برای مواقعی چشمان خود را باز و یا بسته کنید. به علاوه اینکه ممکن است نیاز باشد تا محاسبه ای ساده نیز انجام بدید. ممکن است از شما خواسته شود تصویری را نگاه کنید یا پاراگرافی را بخوانید. به علاوه اینکه حرکات بدن نیز در طول این فرایند ثبت می شوند. این فیلم حرکات بدن درکنار نوار مغز به متخصص کمک می کند بهتر نتیجه گیری کند.
بهترین دکتر میگرن در تهران را می خواهید؟ کلینیک مغز و اعصاب رها درخدمت شماست.

اقدامات پس از گرفتن نوار مغز

بعد از اینکه آزمایش به طور کامل پیش رفت تکنسین به جداکردن الکترود ها اقدام می کند. درصورت عدم مصرف داروهای آرام بخش این فرایند هیچ اثر منفی روی فرد ندارد. به طوری که امکان اینکه فرد بلافاصله به کار خود رسد فراهم است. اما اگر داروی آرام بخشی در این فرایند مصرف شود اثرات این دارو مدتی طول می کشد تا از بین بروند. برای همین اگر شما هم در چنین وضعیتی هستید بهتر است برای بازگشت به خانه با یکی از نزدیکان خود هماهنگ باشید.

نتایج غیر طبیعی نوار مغز

موارد زیر را می توان عوامل موثر بر ثبت نتایج غیر طبیعی بر نوار مغز دانست:
• اختلالات تشنجی یا همان مغز
• وجود تومور های مغزی
• میگرن
• آنسفالیت یا همان تورم مغز
• اختلالات مربوط به خواب

گرفتن نوار مغز را از کلینیک مغز و اعصاب رها بخواهید.

کلینیک مغز و اعصاب رها درخدمت شماست تا بهترین خدمات مربوط به مغز از جمله آزمایش نوار مغز را خدمت شما ارائه کند. ما با بهره گیری از بهترین متخصصان مغز و اعصاب آماده خدمت رسانی به شما هستیم. شما عزیزان به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه رفت و آمد می توانید به صورت اینترنتی وقت بگیرید. به طوری که افرادی که برای رفت و آمد های متعدد مشکلاتی دارند هم می توانند از خدمات ما بهره مند شوند.

سخن آخر

در این مطلب به خوبی برای شما توضیح دادیم که در نوار مغز چه چیزهایی مشخص است؟ برای شما کاملا و به طور صفر تا صد مکانیسم آزمایش نوار مغز را توضیح دادیم. درباره تاثیر مصرف دارو های آرام بخش هم اشاره ای داشتیم. در انتها هم درباره خدمات کلینیک مغز و اعصاب رها برای شما توضیحات کاملی را ارائه کردیم. رها بهترین گزینه برای افرادی است که امکان رفت و آمد های متعدد را به منظور گرفتن نوبت ندارند. امیدواریم با خواندن این مطلب به اطلاعات کافی درباره نوار مغز رسیده باشید.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما