دکتر سردرد و میگرن در تهران

26 فروردین, 780 3
-سردرد-در-تهران.jpg
یادت نره امتیاز بدی!

دکتر سردرد در تهران

یکی از بیماری های که خیلی از افراد با آن رو به رو هستند سردرد و میگرن است. خیلی از افراد درگیر میگرن های شدید شده و در زمان عود کردن این بیماری به طور کامل زندگی آن ها مختل خواهد شد. برای همین یکی از دغدغه این افراد این است که برای سردرد به چه دکتری باید مراجعه کنیم؟

برای درمان سردرد در تهران و نیز درمان میگرن در تهران بایستی به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد. اگر شما نیز مایلید بیشتر در مورد دکتر سردرد در تهران بیشتر بدانید توصیه می شود این مطلب را تا انتها دنبال کنید:

متخصص مغز و اعصاب برای سردرد

دکتر سردرد و میگردن کیست؟

برای درمان سردرد و میگردن تنها دکتری که قادر است کاملاً تخصصی بر روی مشکل شما کار کند متخصص مغز و اعصاب است. برای همین می توان گفت که دکتر سردرد در تهران همان دکتر مغز و اعصاب می باشد. یک پزشک متخصص مغز و اعصاب بایستی قادر به تشخیص دو مورد اساسی زیر باشد:

1. در وهله اول دکتر متخصص مغز و اعصاب و سردرد، باید تشخیص دهد که سردرد بیمار، یک سردرد اولیه است یا خیر. سردرد میگرنی، سردرد تنشی و سردرد کلاستر از سردردهای اولیه هستند که بروز آن ها ساختاری است و فرد هیچ گونه بیماری زمینه ای نخواهد داشت. در واقع ژنتیک باعث این نوع از سردردها خواهد شد. هر یک از سردردهای اولیه بایستی بسته به نوع خود، مورد درمان خاص خود قرار گیرند.

2. گاهی سردرد فرد از نوع ثانویه است. در واقع یک بیماری باعث بروز این سردرد خواهد شد. برای مثال بیماری هایی چون تومورهای ساقه مغزی، تومور مغزی، آرتوروز مفاصل گردن یا دیسک گردن سبب بروز سردردهای گردنی شده و فرد در ناحیه سر احساس درد خواهد داشت. حتی گاهی آبسه دندان و سینوزیت نیز باعث سردرد ثانویه می شود.

متخصص مغز و اعصاب باید تشخیص دهد که نوع سردرد بیمار از کدام نوع است و بعد متناسب با آن بهترین روش درمانی را در پیش بگیرد. یک متخصص سردرد حرفه ای به خوبی از عهده این تشخیص برخواهد آمد.

 

علت بروز سردرد و میگرن

به طور کلی افراد در معرض علل مختلفی ممکن است دچار سردرد و میگرن شوند. عوامل زیر تمامی مواردی هستند که ممکن است سبب بروز سردرد در افراد شوند:

1. عوامل ژنتیکی و ارثی

2. عوامل محیطی

3. تغییرات هورمونی در بانوان، نوسانات استروژن مثل قبل یا بعد از پریود، بارداری و نیز یائسگی

4. مصرف نوشیدنی های چون آبجو، الکل و حتی قهوه

5. قرارگیری در معرض محرک هایی چون نور شدید و صدای زیاد

6. استفاده از ادکلن هایی با رایحه تند و شدید

7. مصرف برخی از داروها

8. بیماری های پیش زمینه ای

9. بی خوابی یا پرخوابی

10. فشار کاری بالا

11. استرس و اضطراب بیش از حد

در خیلی از مواقع این سردردها با دور شدن از شرایطی که در بالا ذکر شد از بین خواهند رفت و جای نگرانی نیست. اما گاهی مشکل جدی تر است و نمی توان آن را نایده گرفت. درمان به موقع می تواند به افراد کمک کند تا از شر سردردهای آزاردهنده راحت شوند. اما چه زمانی باید به دکتر سردرد در تهران مراجعه کنیم؟

دکتر میگرن در تهران

زمان مناسب مراجعه به دکتر متخصص سردرد

هر سردردی لزوماً جای نگرانی ندارد. اما برخی مواقع علائمی در فرد دیده می شود که در این حالت نیاز است که به دکتر سردرد در تهران مراجعه شود. اگر دارای سردردهای زیر هستید نیاز است که به موقع نسبت به مراجعه به یک متخصص میگرن اقدام نمایید:

1. سردرد بعد از 40 سالگی؛ اگر تا قبل از 40 سالگی هیچ سردرد مشکوکی نداشته اید و بعد از آن به ناگاه درگیر سردرد می شوید نیاز به مراجعه به یک متخصص مغز و اعصاب خواهد بود.

2. سردرد همراه با علامت مغز و اعصاب؛ اگر سردرد شما با علائمی چون تاری دید، ضعف، دوبینی، خواب رفتگی سمتی از بدن، یک اندام، دو پا یا دو دست همراه است.

3. سردردی که با تب و تشنج همراه است.

4. سردردی که به همراه آن سطح هوشیاری کاهش یافته یا از بین می رود.

5. سردردی که ناشی از بیماری های زمینه ای مثل هپاتیت، ایدز، سرطان، بیماری های عفونی و… همراه باشد.

6. اگر قبلاً دچار میگردن بوده اید ولی الان تعداد سردردهای شما در ماه بیشتر شده یا این که به جای نقطه ای از سر، در هر دو نیمه سر احساس درد می کنید.

7. اگر به تازگی سردرد شما شدت بیشتری پیدا کرده و مکان درد آن تغییر نموده است.

8. اگر درگیر سردردهایی هستید که حتی با مسکن هم آرام نمی شوند.

9. اگر سردردهای شما به گونه ای است که نصف شب شما را از خواب بیدار می کند.

10. اگر سردردهای صبحگاهی دارید و با سردرد از خواب بیدار می شوید.

11. اگر سردرد شما از نوع سردرد پوزیشنال است و مثلاً زمان دراز کشیدن سردرد ندارید اما با نشستن و ایستادن دچار سردرد می شوید.

راه های تشخیص انواع سردرد و میگرن توسط متخصص مغز و اعصاب

به طور معمول برای بررسی و تشخیص سردرد از دو روش زیر استفاده می شود:

1. تشخیص سردرد با عکسبرداری از ته چشم بیمار

یکی از راه هایی که برای تشخیص سردرد به کار برده می شود عکسبرداری از ته چشم است. در این روش از ته چشم عکسبرداری خواهد شد. از طریق این عکس می توان به ورم سر عصب و بالا بودن فشار مغز پی برد. در صورت بالا بودن فشار مغز، از روش هایی چون ام آر آی، ال پی و اندازه گیری فشار مغز به عنوان روش های مسیر تشخیصی بهره گرفته می شود.

2. تشخیص سردرد با توجه به شرح حال بیمار و نوع سردرد

در صورتی که فشار مغز بالا سبب سردرد نشده باشد و معاینات نشان دهد که فشار مغز فرد کاملاً طبیعی است این بار پزشک از طریق شرح حال بیمار و نوع سردردی که داشته، سردرد او را تشخیص خواهد داد. در این حالت برای تشخیص سردرد از بیمار سوالاتی پرسیده می شود و نوع سردرد براساس الگوی سردرد و ماهیت سردرد تشخیص داده خواهد شد.

پزشک بررسی می کند که تیپ سردرد بیمار به کدام یک از انواع سردرد مثل سردرد میگرنی، عصبی، نورالژی، کلاستر و… شبیه است. گاهی براساس تیپ سردرد تشخیصی نیاز است که از فرد ام آر آی سر، گردن و ساقه مغز یا حتی ام آر آی تخصصی تر گرفته شود.

همچنین بررسی خواهد شد که این سردرد ناشی از بیماری زمینه ای مانند سرطان نباشد.

 

بهترین دکتر سردرد

یکی دیگر از دغدغه های افراد در زمینه درمان سردرد، پیدا کردن بهترین دکتر سردرد در تهران است. واقعیت آن است که بهترین دکتر سردرد باید گوشی شنوا داشته و اول از هر چیز خوب به توضیحات بیمار گوش بسپارد و در جریان شرح حال بیمار قرار بگیرد. بعد از آن بسته به شرح بیمار، شروع به طرح پرسش هایی کند که از طریق جواب آن ها بتواند به یک تشخیص کامل برسد. در آخر پزشک باید بتواند تشخیص دقیق و کاملی از تیپ سردرد بیمار داشته باشد.

دکتر همچنین در این رابطه از راه های زیر نیز به منظور تشخیص هر چه بهتر نوع سردرد کمک می گیرد:

1. نوار مغز

2. معاینه ته چشم

3. سونوگرافی عروق ساقه مغز و عروق گردن

4. ام آر آی و سی تی اسکن

دکتر میگرن

راهکارهای درمانی قطعی سردرد

برخی از سردردها قابل درمان قطعی هستند. در واقع می توان با روشی مناسب به فرد کمک کرد تا برای همیشه از سردرد نجات پیدا کند. اما گاهی ماهیت ژنتیکی سردردها درمان قطعی آن ها را غیرممکن خواهد ساخت. در این حالت باید بسته به روش ها و تکنیک های پیشنهادی از سوی متخصص سردرد، این نوع سردردها را کنترل کرد.

سردردهایی چون سردرد گردنی و سردرد تنشی به طور قطعی قابل درمان هستند. برای مثال اگر سردرد گردنی ناشی از دیسک گردن باشد با استفاده از روش هایی چون دارو، فیزیوتراپی یا عمل جراحی باز یا بسته قابل درمان است. سردردهای تنشی نیز با درمان عامل عصبی و فشار روحی به راحتی و به طور کامل با فرد خداحافظی خواهند کرد.

اما سردردهایی چون کلاستر، میگرن و سردردهای با علت نامعلوم و ژنتیکی، برای درمان روشی قطعی ندارند. برای این درمان ها تنها باید از راه های کنترل کننده استفاده کرد. برای کنترل این نوع سردردها برای مثال اگر فرد هر روز یا یک روز در میان با سردرد درگیر می شود می توان به کمک تکنیک هایی کاری کرد تا این سردرد به ماهی یکی دو بار کاهش پیدا کند که البته درد آن نیز به راحتی قابل تحمل است و بسیار آزاردهنده نخواهد بود.

تمامی شانس افراد برای رهایی از سردرد این است که به سراغ بهترین متخصص میگردن رفته تا بهترین روش درمانی برای آن ها اتخاذ شود.

اقداماتی کلیدی برای کنترل سردرد

بعد از تشخیص سردرد و نیز تعیین نوع تیپ آن به غیر از روش های دارویی از برخی روش های دیگر می توان به منظور درمان و کنترل سردرد بهره گرفت. به عنوان مثال لیزر، مگنت، تکنیک های اصلاح ساختار حرمتی و تمرین درمانی راه هایی درمانی برای سردردهای گردنی به شمار می روند.

مثلاً فرد به دلیل قوز و جلو افتادن گردن درگیر سردرد شده است در این حالت می توان با حرکات اصلاحی، ورزش و فیزیوتراپی و نیز داروهای موردنیاز از جمله منیزیم به درمان سردرد کمک کرد. در چنین شرایطی در صورتی که سردردهای فرد خفیف باشد درمان طی 3 تا 5 جلسه انجام خواهد شد. اما برای سردردهای کهنه و مزمن گاهی نیاز به تزریق و بلاک ریشه های عصبی خواهد بود.

از تکنیک های کاربردی برای درمان سردردهای میگرنی می توان به موارد زیر اشاره نمود:

1. یکی از روش های درمان سردرد میگرنی، تزریق 300 واحد بوتاکس در ناحیه صورت، گردن و سر است؛

2. برای درمان میگرن استفاده از دستگاه RTMS نیز می تواند بسیار کارساز باشد. معمولاً افراد بعد از 10 تا 20 جلسه درمانی RTMS متوجه خواهند شد که میگرن آن ها به میزان قابل توجهی کاهش یافته است؛

3. نوروفیدبک نیز از دیگر روش هایی است که از طریق کاهش اضطراب و استرس کمک می کند تا سردرد بهبود پیدا کند. این تکنیک برای بهبود سردرد تنشی و عصبی نیز مفی خواهد بود. در کل افرادی که در زندگی دچار استرس و اضطراب هستند می توانند به کمک تکنیک نوروفیدبک سردرد خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهند.

 

درمان سردرد ترکیبی در تهران

یکی از نکاتی که در مورد سردرد وجود دارد این است که فرد صرفاً با یک نوع خاص از سردرد رو به رو نیست و ترکیبی از انواع سردردها را تجربه می کند. برای مثال دچار سردرد میگرنی، سردرد عصبی، سردرد گردنی خواهد شد. در واقع می توان گفت که ترکیبی از انواع سردرد در او قابل مشاهده است. از این رو در چنین حالتی نمی توان صرفاً یک نوع سردرد را به طور دقیق در او تشخیص داد.

خیلی از اوقات افراد دچار میگرن هستند و در کنار آن با سردرد گردنی نیز دست و پنجه نرم می کنند و در نتیجه سردرد گردنی خود محرکی برای تشدید سردرد میگرنی خواهد شد. در این حالت تا زمان درمان و قطع سردرد گردنی امکان تشخیص صحیح وجود نخواهد داشت و نمی توان گفت که سردرد فرد چه اندازه به دلیل میگرن و چه میزان به دلیل گردن است. برای همین بسیار مهم است که دکتر سردرد در تهران قادر به تشخیص علت تشدید سردرد و منشا آن باشد.

خیلی از اوقات افراد سردرد خالصی نداشته و با ترکیبی از سردردها رو به رو هستند. در چنین شرایطی معمولاً بایستی متخصص مغز و اعصاب این توانایی را داشته که به صورت همزمان سردردها را در فرد درمان کند.

فاکتورهای مهم برای تشخیص بهترین دکتر سردرد در تهران

قطعاً شما نیز دوست دارید برای درمان میگرن خود به سراغ بهترین متخصص بروید. چرا که همیشه این کار خیال ما را آسوده خواهد ساخت که بیماری ما به راحتی تشخیص داده شده و بسته به نوع بیماری بهترین روش درمانی اتخاذ خواهد شد. این در حالی است که یک پزشک ناوارد ممکن است با تشخیص اشتباه و به طبع درمان اشتباه تر شرایط را از قبل راحت تر کند.

به طور کلی انتخاب بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران به معنای طی کردن نیمی از راه درمان است. برای داشتن انتخابی مناسب در این زمینه توصیه می شود فاکتورهای زیر را در نظر داشته باشید:

1. دکتر میگرن در تهران باید از سابقه موفق درمانی برخوردار باشد. یعنی افراد بسیاری از شیوه درمانی و تشخیص های او رضایت داشته باشند؛

2. دارای سوابق تحصیلی و پژوهشی خوبی باشد؛

3. از سوی سازمان نظام پزشکی کشور مجوز و تاییدیه داشته و همچنین دارای پروانه پزشکی باشد؛

4. دارای اخلاق حرفه ای و وجدان کاری باشد؛

5. برای درمان سردرد هزینه های مناسبی در نظر گرفته باشد.

نوار مغز

کلینیک تخصصی رها؛ مرکزی با بهترین دکتر سردرد در تهران

اگر به دنبال بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران هستید تا به شما کمک کند از سردردهای مداوم و آزاددهنده نجات پیدا کنید قطعاً کلینیک رها یکی از درجه یک ترین هاست. این کلینیک یکی از حرفه ای ترین مراکز در زمینه درمان انواع سردرد در تهران به شمار می رود. شما می توانید با خیالی آسوده بهترین خدمات را برای درمان سردرد خود از این مرکز دریافت کنید. در ادامه با هم بررسی خواهیم کرد که چرا کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان رها بهترین مرکز برای درمان سردرد است:

1. برخورداری از محیطی مجهز

این کلینیک دارای محیطی کاملاً تجهیز شده و با امکانات کامل است. از این رو شما به راحتی می توانید در این مرکز با تمامی تجهیزات موردنیاز روش درمانی مناسب خود را دریافت کنید.

2. دارای بهترین دکتر میگرن در تهران

همانطور که پیش از این نیز گفتیم بسیار مهم است که برای درمان میگرن در تهران به چه پزشکی مراجعه می کنید. دکتر موردنظر بایستی در زمینه کاری خود کاملاً تخصص داشته و حرفه ای باشد. در کلینیک رها از بهترین متخصصین سردرد دعوت به عمل آمده است. از این رو شما این امتیاز را داشته تا در این مرکز تحت نظارت بهترین متخصصین درمان خود را دنبال کنید.

3. به کارگیری به روزترین روش های درمان سردرد

در این مرکز همواره از بهترین و به روزترین روش های درمانی برای افراد استفاده خواهد شد. از این رو برای درمان سردرد نیز بسته به نوع سردرد، بهترین و کارآمدترین روش درمانی اتخاذ می شود.

4. طرف قرارداد با بیمه های مختلف

کلینیک رها همچنین با اکثر بیمه های کشور قرارداد داشته و شما می توانید با هر بیمه ای در این مرکز درمان خود را پیگیری کنید. این موضوع به کاهش هزینه های درمان کمک بسیاری خواهد نمود.

5. نوبت دهی اینترنتی

نوبت دهی اینترنتی و آنلاین از دیگر مواردی است که باعث می شود افراد تجربه بسیار جالبی از درمان در این مرکز داشته باشند. شما به راحتی می توانید در سایت این کلینیک نوبت خود را بدون هر گونه معطلی ثبت کنید.

حرف آخر

در این مطلب سعی شد تمامی آن چه که باید در مورد دکتر سردرد در تهران بدانید در اختیار شما عزیزان قرار داده شود. بهترین متخصصین مغز و اعصاب و سردرد در مرکز تخصصی رها آماده کمک به شما عزیزان برای رهایی از سردرد هستند. شما می توانید در این مرکز بهترین تجربه درمانی را داشته باشید.


3 دیدگاه

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

نوشته های اخیر

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما