راهکارهای طلایی؛ فرزندتان حتی یک پک هم به سیگار نخواهد زد!!

26 اردیبهشت, 779 11
-مصرف-سیگار-در-نوجوان.jpg
یادت نره امتیاز بدی!

آیا می خواهید از سیگار کشیدن فرزندتان جلوگیری کنید؟  برای این کار، باید ابتدا این نکته را به درستی درک کنید که چرا نوجوانان سیگار می کشند و چگونه باید در مورد دوری از کشیدنِ سیگار با فرزندان خود صحبت کنید.

سیگار کشیدن در نوجوانان ممکن است حتی ناخواسته شروع شود؛  اما می تواند به یک مشکل طولانی مدت تبدیل شود. در حقیقت ، اکثر سیگاری های بزرگسال سیگار کشیدن را از نوجوانی شروع کردند. برای اینکه به نوجوان خود کمک کنید به دام سیگار نیفتند؛ این نکات را دنبال کنید.

*برای جلوگیری از سیگار کشیدن فرزندتان، بهترین راه مشاوره و کمک گرفتن از یک روانشناس است. با مراجعه به کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روانِ رها می توانید از خدماتی مانند خدمات روانپزشکی، روانشناسی و مشاوره با بالاترین کیفیت بهره مند شوید*

  1. 1. الگوی خوبی باشید

سیگار کشیدن در بین نوجوانانی که والدین آنها سیگار می کشند بیشتر رایج است. اگر سیگار می کشید ، ترک کنید. می توانید از خدمات روانشناسی و مشاوره و یا از خدمات روانپزشکی کمک بگیرید. از پزشک خود در مورد راههای ترک سیگار بپرسید.

در عین حال ، جلوی نوجوان خود سیگار نکشید و سیگار خود را در اطراف خانه خود رها نکنید. به نوجوان خود توضیح دهید که چقدر از سیگار کشیدن خود ناراضی هستید ، ترک آن چقدر دشوار است و تا زمانی که برای همیشه سیگار را ترک نکنید ، به تلاش خود ادامه می دهید.

* درکلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با استفاده از خدمات مربوط به مغز و اعصاب از قبیل نوار مغزی، روانپزشکی،فیزیوتراپی، یا روانشناسی و مشاوره ، راه ترک سیگار را برای شما هموار می کنیم.*

  1. 2. فرزندتان را درک کنید

سیگار کشیدن در نوجوانان می تواند نوعی عصیان یا راهی برای سازگاری با گروه خاصی از دوستان باشد. نوجوانان ممکن است برای احساس جذابیت یا استقلال سیگار بکشند.

از نوجوان خود بپرسید که در مورد سیگار کشیدن و استفاده از سیگارهای الکترونیکی (بخور) چه می داند و آیا دوستان نوجوان شما سیگار می کشند یا خیر.

با نوجوان خود در مورد نحوه تلاش شرکت های دخانیات در تأثیرگذاری بر ایده های سیگار کشیدن صحبت کنید – مانند تبلیغات یا قرار دادن محصول در فیلم هایی که این تصور را ایجاد می کنند که سیگار کشیدن جذاب ، زیبا و نشانه بالغ شدن است.

  1. 3. نه بگویید

ممکن است احساس کنید که نوجوان شما حرف شما را گوش نمی کند و یا اهمیتی نمی دهد ، اما به هر حال آن را بیان کنید. به نوجوان خود بگویید که سیگار کشیدن ممنوع است. عدم تأیید شما بیش از آنچه فکر می کنید تأثیر خواهد داشت.

* اگر در مخالفت با خواسته های نادرست خود مشکل دارید؛ کافیست به کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان رها مراجعه کنید. ما با روانشناسی و مشاوره و در موارد جدی تر با خدمات روانپزشکی به شما در تقویت شخصیت خود در راستای حل این مشکل کمک می کنیم.*

عدم مصرف سیگار

4 . به فراتر از سیگار فکر کنید

نوجوانان اغلب تصور می کنند که سیگارهای الکترونیکی (سیگارهای الکترونیکی) ، و همچنین تنباکوهای بدون دود ، سیگارهای میخک kreteks، سیگارهای با طعم آب نبات bidisو یا قلیان و پیپ ، کمتر از سیگارهای سنتی مضر یا اعتیادآور هستند. اما همه آنها خطرات سلامتی را به همراه دارند.

سیگارهای الکترونیکی دستگاههایی هستند که با باطری بخار را گرم می کنند (اما همیشه حاوی نیکوتین نیست) و آن را به بخار قابل تنفس تبدیل می کند. تحقیقات نشان می دهد که سیگارهای الکترونیکی باعث می شوند کاربران مواد شیمیایی مضر را استنشاق کنند.

سیگارهای الکترونیکی همچنین می توانند نوجوانان را درگیر نیکوتین کنند و استفاده از محصولات دخانی را عادی جلوه دهند ، که می تواند منجر به استفاده از سیگار شود.علاوه بر این ، سازمان غذا و دارو توصیه می کند که جوانان نباید از محصولات سیگار الکترونیکی هم استفاده کنند.

  1. غرور فرزند خود را تحریک کنید

غرور در سنین نوجوانی برای افراد بسیار مهم است. فرزند شما دوست دارد محبوب باشد.به فرزندتان بگویید که سیگار کشیدن باقی ماندن بوی نامطبوع روی لباس ها و موهای او می شود و انگشتان و دندان های او را زرد می کند. سیگار کشیدن همچنین می تواند برای او سرفه مزمن ایجاد کند. آیا او این اتفاقات و پیامدها را می پذیرد؟

  1. 6. به محاسبات تکیه کنید

سیگار کشیدن گران است. به نوجوان خود کمک کنید هزینه هفتگی ، ماهانه یا سالانه سیگار کشیدن یا بخار هر روز را محاسبه کند. می توانید هزینه سیگار کشیدن را با تلفن های هوشمند ، لباس یا سایر ملزومات نوجوان مقایسه کنید و به او بگویید با دوری کردن از سیگار می تواند آن پول را صرف چه موارد دیگری کند.

  1. 7. نه گفتن را به او بیاموزید

وسایلی را که به نوجوان شما نیاز دارد تا از سیگار امتناع کند ، در اختیار او قرار دهید. نحوه برخورد با شرایط سخت اجتماعی را با او تمرین کنید. ممکن است به این سادگی هم باشد که بگوید: “نه متشکرم ، من سیگار نمی کشم.” بهترین راه این است که با یک مشاور صحبت کند.

* با مراجعه به مرکز تخصصی مغز و اعصاب و روان رها، فرزندتان می تواند از خدمات تخصصی روانشناسی و مشاوره و در صورت لزوم، خدمات روانپزشکی بهره مند شود. ما نه گفتن در مواقع لزوم را به فرزندتان خواهیم آموخت تا از مشکلات این چنینی دور شود*

  1. 8. اعتیاد را جدی بگیرید

اکثر نوجوانان معتقدند که سیگار کشیدن گاه به گاه باعث اعتیاد آنها نمی شود و اگر به طور دائم سیگار نکشند ، هر زمان که بخواهند می توانند سیگار را ترک کنند. با این حال ، نوجوانان می توانند بعد از کشیدن پنج نخ سیگار معتاد شوند. به نوجوان خود یادآوری کنید که اکثر سیگاری های بزرگسال از نوجوانی و به صورت تفرحی شروع می کنند. به او بگویید که شاید ترک آسان به نظر برسد اما وقتی گیر می افتید ، ترک آن سخت است.

جمع بندی

با توجه به مشکلات بسیار زیاد ترک سیگار، بهتر آن است که از افتادن فرزندتان در دام اعتیاد جلوگیری کنید. ما در کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان رها، به شما در این راستا کمک می کنیم. از دیگر خدمات این کلینیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

مشاوره و روانشناسی

روانپزشکی

فیزیوتراپی

نوارمغز

و…


11 دیدگاه

  • Aruna

    9 بهمن, 1401 در 02:15

    دوستم اعتیاد پیدا کرده و تقریبا دارم هرکاری میکنم که ترک کنه
    واقعا کاش موفق بشم:)

    پاسخ

    • مدیریت

      11 بهمن, 1401 در 15:23

      با پزشک مرتبط در ارتباط باشین موفق خواهید شد

      پاسخ

  • مجید

    19 بهمن, 1401 در 21:25

    سلام پسرمو رو درحال سیگار کشیدن دیدم ۱۸سالشه البته فکر کنم زودتر شروع کرده الان نمیدونم چه عکس العملی نشون بدم

    پاسخ

    • مدیریت

      23 بهمن, 1401 در 10:47

      سلام
      با یک روانشناس مشورت کنید. برای ترک سیگار جوانان باید هم خانواده هم فرد مورد نظر مشاوره داسته باشند.

      پاسخ

  • ناشناس

    12 فروردین, 1402 در 03:04

    سلام من ۹ سالمه و دوست دارم بدونم سیگار چه تمی داره هالا چی کار کنم

    پاسخ

    • ادمین ادمین

      15 فروردین, 1402 در 11:56

      سلام من متوجه سوال شما نشدم؟
      سیگار معایب و اثرات مخرب زیادی دارد و وابستگی به ان از لحاظ روحی و روانی زیاد اثر جبران ناپذیری دارد. تتفننی یا تست کردن سیگار هیچ فایده ای برای شما ندارد.

      پاسخ

    • فرشید

      26 مهر, 1402 در 12:33

      فکرش هم خطرناکه ،،بهش اصلا فکر هم نکن دیگه

      پاسخ

  • Kiana

    17 خرداد, 1402 در 23:52

    من دوست پسرم ۱۷ سالشه و چند ماهی هست که شروع کرده به سیگار کشیدن و خودش خیلی ناراحته از این موضوع واقعا میخواهد ترک کنه ولی انگار نمیتونه نیاز داره یکی کمکش کنه من چطوری میتونم بهش انگیزه بدم یا تشویقش کنم که ترک کنه؟

    پاسخ

    • ادمین ادمین

      11 دی, 1402 در 22:13

      سلام کاربر عزیز
      به روانشناس مراجعه نمایند.

      پاسخ

  • محمد

    25 خرداد, 1402 در 03:43

    سلام پسری 22 ساله هستم از 9 یا 10 سالگی سیگار رو شروع کردم و تا 16 سالگی ب مواد های مختلفی رو اوردم و خانواده ای پاک و مذهبی دارم و برای ترک خیلی تلاش کردم ولی هنوز موفق نشدم یعنی شدم ولی باز ب اعتیاد رو اوردم نمیدونم چیکار کنم تنها چیزی ک حالمو خوب میکنه همینه خیلی خسته شدم نمیدونمم چه غلطی بکنم الان 22 سالمه ولی مثل ی آدم 32 ساله ب نظر میام

    پاسخ

    • ادمین ادمین

      6 آبان, 1402 در 21:42

      سلام و درود همراه گرامی.
      بهتر است با روانشناس کاربلد جهت رفع مشکل مشورت نمایید.

      پاسخ

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

نوشته های اخیر

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما