روانپزشکی کودکان و بزرگسالان

3 خرداد, 779 1
-کودک-و-بزرگسال.jpg
یادت نره امتیاز بدی!

روانپزشکی: فواید، شاخه ها، درمان ها

امروزه ، تعداد قابل توجهی از افراد به دلیل اضطراب یا افسردگی ، عدم شادی یا نارضایتی در روابط شخصی ، رفتارهای خود خرابکارانه ، اجتناب از صمیمیت ، بحران شخصی مرتبط با شکست عشقی ، بیماری ها ، مرگ یا حتی استرس شغلی به روانپزشک مراجعه می کنند. آنها همچنین ممکن است در مورد اهداف یا اهداف آینده یا احساس گیر افتادن در زندگی عدم اطمینان داشته باشند.

اگر احساس می کنید که هر یک از این مشکلات برای شما اتفاق می افتد ، عاقلانه است که با یک متخصص مشورت کنید. ممکن است هنگام تلاش برای حل مسئله کمک و آسایش پیدا کنید و احتمالاً برخی از ابزارهایی را که ممکن است به زودی مفید باشند جمع آوری کنید.

نگاه کلی

بسیاری از مردم نمی دانند که درمان چگونه کار می کند که باعث می شود آنها در تعیین وقت ملاقات شک کنند. جلسه چگونه برنامه ریزی شده است؟ آیا باید تمام زندگی ام را به یک غریبه بگویم؟ با این حال ، وقتی به روانپزشک مراجعه می کنید ، با سایر مشاوره های پزشکی تفاوتی ندارد.

روانپزشک از شما می پرسد چرا شما را به آنجا رسانده است ، توضیح می دهد که چگونه درمان انجام می شود و چگونه می خواهید درمان را انجام دهید. علاوه بر این ، مشاوره محرمانه است مگر اینکه جان شما در خطر باشد ، یا ممکن است به شخص دیگری آسیب برسانید.

کلینیک روانپزشکی

روانپزشکی چیست؟

روانپزشکی یا دارودرمانی یک حوزه پزشکی است که شامل مطالعه ، تشخیص و درمان اختلالات سلامت روان است. سلامت روانی فرد تحت تأثیر ترکیبی از عوامل است که هم مختص یک فرد است و هم مربوط به تعامل با جامعه ، اجتماع و خانواده است. مولفه های متعددی برای سلامت روانی وجود دارد که شامل عزت نفس سالم ، مهارت های ارتباطی و توسعه تاب آوری است.

مشکلات بهداشت روانی را نباید تنها نقاط ضعفی دانست که شخص می تواند به سادگی بر آنها غلبه کند ، زیرا می تواند شرایطی بسیار مشکل ساز و ناتوان کننده باشد و بخش بزرگی از جمعیت جهان را تحت تأثیر قرار دهد. مسائل مربوط به سلامت روان باید قبل از ایجاد اختلال شدید در خانواده ها ، روابط و جوامع مورد بررسی و درمان قرار گیرند.

تفاوت روانپزشکی و روانشناسی

توصیف شغل برای روانشناسان و روانپزشکان اغلب اشتباه گرفته می شود ، اما تفاوت اصلی در اختیار پزشکی است.روانپزشکان به عنوان پزشک عمل می کنند و از تجربیات بالینی آنها برای درمان اختلالات روانی ، عاطفی و رفتاری با استفاده از دارو و روان درمانی استفاده می کنند. به همین دلیل به روانپزشکی دارودرمانی نیز می گویند.

روانشناسی ، رشته ای با منشأ فلسفه ، به ذهن و رفتارهای انسان مربوط می شود. در حالی که آنها اختلالات عاطفی و اجتماعی را درمان می کنند ، اکثر روانشناسان نمی توانند دارو تجویز کنند. در حقیقت ، آنها اغلب به همراه روانپزشکان برای ارجاع بیماران به پزشکان همکاری می کنند.

آموزش بالینی و آموزش نیز بین روانشناسان و روانپزشکان متفاوت است. دانشجویان روانشناسی شناخت و رفتار انسان را مطالعه می کنند ، در حالی که دانشجویان روانپزشکی بر زیست شناسی و پزشکی تمرکز دارند. روانشناسان یک دکترای فلسفه (Ph.D.) یا دکترای روانشناسی (Psy.D.) دریافت می کنند. روانپزشکان یک پزشک پزشکی (MD) یا یک پزشک داروی استئوپاتی (DO) دارند.

چرا روانپزشکان و روانشناسان را اشتباه می گیرند؟

بسیاری از افراد روانپزشک و روانشناس را با یکدیگر اشتباه می گیرند. دلیل این اتفاق این است که هم روانپزشکان و هم روانشناسان نحوه عملکرد مغز ، احساسات ، احساسات و افکار ما را درک می کنند. هر دو می توانند بیماری های روانی را با درمان های روانشناختی (صحبت درمانی) درمان کنند.

با این حال ، روانپزشکان قبل از انجام آموزش های تخصصی در زمینه سلامت روان ، در دانشکده پزشکی شرکت می کنند و پزشک می شوند.

تفاوت درمان های ارائه شده توسط روانپزشک و روانشناس

روانپزشکان می توانند طیف وسیعی از درمان ها را با توجه به مشکل خاص و بهترین راهکار ارائه دهند. این شامل:

دارو

مراقبت های پزشکی عمومی ، از جمله بررسی سلامت جسمانی و اثرات دارو

درمان های روانی

درمان های تحریک مغزی مانند درمان تشنج الکتریکی (ECT).

تمرکز روانشناسان بر ارائه درمان های روانشناختی است.

کلینیک روانپزشکی رها

تشخیص بیماران در روانپزشکی

روانپزشکان می توانند طیف وسیعی از آزمایشات آزمایشگاهی و روانشناسی پزشکی را انجام دهند که همراه با بحث با بیماران ، به ارائه تصویری از وضعیت جسمی و روانی بیمار کمک می کند. تحصیلات و آموزش بالینی آنها را برای درک ارتباط پیچیده بین بیماریهای عاطفی و سایر بیماریها و روابط با ژنتیک و سابقه خانوادگی ، ارزیابی داده های پزشکی و روانی ، برای تشخیص و همکاری با بیماران برای توسعه برنامه های درمانی مجهز می کند.

روانپزشکان از چه روشهایی استفاده می کنند؟

درمان های مختلفی وجود دارد که یک روانپزشک می تواند با توجه به شرایط بیمار خود مناسب ترین راه را در پیش بگیرد. در این مرحله، مهم ترین نکته در یک درمان موفق این است که روانپزشک تشخیص درستی بدهد.

روان درمانی، یا همان گفتار درمانی، یکی از انواع درمان های معروف و پرکاربرد روانپزشکی است. می توان از آن برای درمان انواع مختلف اختلالات روانی و مشکلات عاطفی استفاده کرد. بسته به میزان مشکل ، درمان ممکن است فقط چند جلسه در طول یک یا دو هفته طول بکشد یا ممکن است جلسات زیادی در طول یک سال طول بکشد. روان درمانی می تواند به صورت جداگانه ، زوجی ، خانوادگی یا گروهی انجام شود.

رفتار درمانی شناختی یک درمان هدفمند است که بر حل مشکلات متمرکز است. روانکاوی شکل فشرده ای از روان درمانی فردی است که طی چندین سال به جلسات مکرر نیاز دارد.

بیشتر داروها توسط روانپزشکان به همان روشی که از داروها برای درمان فشار خون بالا یا دیابت استفاده می شود استفاده می شود. پس از تکمیل ارزیابی های کامل ، روانپزشکان می توانند داروهایی را برای کمک به درمان اختلالات روانی تجویز کنند. در حالی که مکانیسم دقیق عملکرد داروهای روانپزشکی به طور کامل شناخته نشده است ، آنها ممکن است سیگنالینگ و ارتباطات شیمیایی درون مغز را تعدیل کنند ، که ممکن است برخی از علائم اختلالات روانی را کاهش دهد. بیمارانی که تحت درمان دارویی طولانی مدت قرار می گیرند ، باید به طور دوره ای با روانپزشک خود ملاقات کنند تا اثر دارو و عوارض جانبی احتمالی را زیر نظر داشته باشند.

*از مهمترین مراحل درمان روانپزشکی انتخاب روانپزشک مناسب است. با مراجعه به بهترین کلینیک روانپزشکی تهران می توانید تحت نظر بهترین متخصص اعصاب و روان تهران قرار بگیرید و این گام بزرگی به سوی سلامت روان شماست.*

انواع داروهای روانپزشکی

داروهای ضد افسردگی-برای درمان افسردگی ، اختلال هراس ، PTSD ، اضطراب ، وسواس ، اختلال شخصیت مرزی و اختلالات خوردن استفاده می شود.

داروهای ضد روان پریشی – برای درمان علائم روان پریشی (هذیان و توهم) ، اسکیزوفرنی ، اختلال دوقطبی استفاده می شود.

آرام بخش و ضد اضطراب – برای درمان اضطراب و بی خوابی استفاده می شود.

خواب آور – برای ایجاد و حفظ خواب استفاده می شود.

تثبیت کننده های خلق و خو – برای درمان اختلال دوقطبی استفاده می شود.

محرک ها – برای درمان ADHD استفاده می شود.

روانپزشکان اغلب داروهایی را همراه با روان درمانی تجویز می کنند.

گاهی اوقات از درمان های دیگر نیز استفاده می شود. درمان الکتروشوک (ECT) ، یک درمان پزشکی که شامل اعمال جریان الکتریکی در مغز است ، اغلب برای درمان افسردگی شدید استفاده می شود که به درمانهای دیگر پاسخ نداده است. تحریک عمیق مغزی (DBS) ، تحریک عصب واگ (VNS) و تحریک مغناطیسی بین جمجمه ای (TMS) تعدادی از درمان های جدیدتر هستند که برای درمان برخی اختلالات روانی مورد استفاده قرار می گیرند.

* با توجه به تاثیراتی که مصرف داروهای روانپزشکی بر افراد می گذارد، انتخاب دکتر روانپزشک مناسب که تجویز صحیح و به جا انجام دهد ضروری است. با انتخاب بهترین دکتر اعصاب و روان تهران و مصرف داروهای درست و به موقع، راه سلامت روان را برای خود هموار خواهید کرد.*

فواید مراجعه به کلینیک روانپزشکی

وقتی صحبت از درمان سلامت روان می شود ، چه چیزی روانپزشکی را بسیار مهم می کند؟ دسترسی به مراقبت های بهداشت روانی مناسب به طور فزاینده ای حیاتی است و تعداد فزاینده ای از کودکان ، نوجوانان ، بزرگسالان و سالمندان که با مشکلات بهداشتی رفتاری خاص یا شرایط بهداشت روانی در کشور دست و پنجه نرم می کنند ، برجسته شده است.

ما شاهد افزایش تعداد اعتیاد در حال افزایش هستیم ، مانند مصرف مواد افیونی ، الکل و سایر سوء مصرف مواد مخدر. نرخ افسردگی نیز همچنان در حال افزایش است و نرخ خودکشی به شدت افزایش یافته است.بخشی از راه حل این است که به مبارزه با انگ های مرتبط با بیماری های روانی کمک کنید و اطمینان حاصل کنید که زنان و مردان می توانند از کمک های لازم برای درمان بیماری های خود برخوردار شوند. روانپزشکی فواید زیادی در این زمینه دارد ، از جمله:

کمک به ایجاد یک تغییر شخصیتی مهم

روانپزشکی به فرد این قدرت را می دهد که تغییرات عمده ای در زندگی خود ایجاد کند و به مسائل دقیق مربوط به چالش های سلامت روانی یا رفتاری خود کمک کند. راهنمایی و پشتیبانی که فرد دریافت می کند معمولاً یک جنبه کلیدی برای تشخیص ، رسیدگی و کمک به اجرای برنامه های خاص به منظور بهبود و تسکین علائم است.

کمک به تشخیص مسائل خاص

گاهی اوقات مسائل مربوط به سلامت روان به طور مستقیم با وضعیت عاطفی فرد ، تجربیات قبلی آنها و چالش هایی که در زندگی با آن روبرو بوده است ، ارتباط دارد. در مواقع دیگر ، این می تواند ناشی از مسائل روانشناختی بیشتر یا حتی چالش های بیولوژیکی باشد. گاهی اوقات تشخیص مشکل است تا زمانی که فرد بتواند توسط متخصص بهداشت روانی ، روانپزشک یا پزشک مورد معاینه دقیق قرار گیرد.

بهبود کیفیت زندگی شما

سلامت روان یا شرایط بهداشتی رفتاری می تواند در برخی مواقع زندگی شخصی افراد را مختل کند ، به ویژه در موارد شدید. داشتن توانایی رهایی از افسردگی ، اضطراب ، گرایش های اعتیادآور یا سایر بیماری های روانی می تواند فرد را برای زندگی در زندگی موردنظر خود آزاد کند.

روانپزشکی نقش فوق العاده مهمی را در جامعه ما بیش از هر زمان دیگری ایفا می کند. برای کسانی که ممکن است از مشکلات روانی رنج ببرند یا دوست یا یکی از اعضای خانواده خود در حال مبارزه هستند ، هرگز برای دریافت کمک مورد نیاز شما یا آنها دیر نیست. با متخصص بهداشت روانی محلی خود تماس بگیرید و زندگی خود را به شیوه هایی که قبلاً فکر نمی کردید بهبود ببخشید.

* با انتخاب بهترین کلینیک روانپزشکی تهران، آرامش دوباره را به ذهن و روان خود هدیه کنید*


1 دیدگاه

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما