متخصص روانپزشکی و اعصاب و روان در تهران

11 آذر, 780 0
-روانپزشکی-در-تهران.jpg
یادت نره امتیاز بدی!

در دوره معاصر با پیشرفت‌های شگرفی که در علم و شناخت بر نحوه کارکرد مغز و بدن انسان بدست آمده، شاخه‌های جدید و کارآمدی از ریشه پزشکی شکل گرفتند و به بهبود کیفیت زندگی نسل بشر کمک کردند. یکی از این شاخه‌های مهم روانپزشکی است که امروزه به دلیل کمکی که به بهبود کیفیت زندگی افراد می‌رساند از جایگاه خیلی خوبی در جامعه برخوردار است. در عین حال همزمان با پیشرفت این رشته و افزایش روز افزون محبوبیت آن در میان جامعه، افراد به این آگاهی رسیدند که انتخاب روانپزشک و متخصص اعصاب و روان مناسب از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برای تسریع و انجام شدن هرچه بهتر روند درمان باید بهترین متخصص روانپزشکی را پیدا بکنند. در شهری به شلوغی و ازدحام تهران و با توجه به شرایط سخت کاری و زندگی اهمیت بیشتری دارد و در عین حال زمان اندکی که در اختیار افراد هست برای تحقیق و یافتن بهترین متخصص روانپزشک در تهران کافی نیست. برای یافتن بهترین متخصص روانپزشکی در تهران باید به مؤلفه‌های زیادی آگاهی داشته باشیم تا بتوانیم مهارت‌ها و دانش یک متخصص را سنجیده و بهترین متخصص را انتخاب کنیم. مؤلفه‌هایی که در ادامه این مقاله به آنها پرداخته خواهد شد و شما را در یافتن بهترین متخصص روانپزشکی در تهران یاری خواهند کرد.

متخصص اعصاب و روان درتهران

تشخیص تفاوت روانپزشک و روانشناس

روانشناسی و راونپزشکی هر دو شاخه‌های مربوط به سلامت و درمان روان می‌شوند اما هر یک از آنها، رفتار و روش منحصر به فردی در رسیدن به این مهم را دنبال می‌کنند. روانشناسی، خوانش و تحقیق علمی ذهن و رفتار انسان است. تمرکز روانشناسی بر فهمیدن چگونگی فکر، احساس و رفتار کردن افراد در شرایط متفاوت است. روانشناس‌ها از روش‌های گوناگونی برای کنکاش روان مراجعین خود استفاده می‌کنند، مصاحبه، آزمایش، تست‌های روانشناسی و استنتاج شخصی از جمله روش‌هایی است که یک روانشناس استفاده می‌کند.
روانپزشکی اما، یک تخصص پزشکی است که تمرکزش بر پیدا کردن اختلالات و مشکلات روانی و درمان آنها است. یک متخصص روانپزشک بعد از آموزش و اخذ مدرک پزشکی عمومی، به طور تخصصی در زمینه اعصاب و روان تحصیل و تحقیق کرده و درجه تخصص در روانپزشکی را کسب می‌کند. آنها از ترکیبی از سایکوتراپی یا همان گفتاردرمانی، داروها و روش‌های درمانی تخصصی تر استفاده می‌کنند تا به افراد کمک کنند اختلالات روانی خود را کنترل کنند و کیفیت زندگی خود را بهبود ببخشند.

چطور یک متخصص روانپزشک خوب را تشخیص دهیم؟

پیشتر اشاره کردیم که اهیمت یافتن روانپزشک خوب از چه اهمیت بالایی برای جامعه برخوردار است. یک روانپزشک خوب شخصی است که دارای صلاحیت و تجربه بالایی می‌باشد و توانایی بالایی در برقراری ارتباط و جلب کردن اعتماد مراجعین خود را دارا می‌باشد. آنها باید درک و آگاهی بالایی از اختلالات روانی و شرایطی که بر زندگی افراد ایجاب می‌کنند داشته باشند و قادر باشند که روش‌های درمانی با زمینه علمی و متناسب و شخصی سازی شده متناسب با مراجعین ارائه بکنند.
زمانی که به دنبال یک روانپزشک می‌گردیم باید مطمئن شویم که وی از صلاحیت‌ و تجربه بالایی برخودار باشد. در اکثر مواقع مدرک تحصیلی و پزشکی یک روانپزشک خوب در دانشگاه‌ های پزشکی معتبر و با کیفیت بالا است. جدا از این یافتن روانپزشکی که مشکل و یا اختلالی که شما با آن دست و پنجه نرم می‌کنید را بشناسد و به نحوه برخورد با آن آگاه باشد از اهمیت بالایی برخوردار است. بهتر است که از آنها درباره تجربه‌شان با مورد‌های مشابه و مدت زمانی که در این حیطه تجربه دارند پرس و جو کنید. همچنین یافتن یک روانپزشک که هوش اجتماعی بالایی داشته و درک بالایی داشته باشد هم مهم است. یک روانپزشک خوب باید شنونده خوب و با دقتی باشد و بتواند از بیمار خود بدون هیچگونه قضاوت و یا انتقادی حمایت کند. وی باید نسبت به هر سوالی که راجع به روش‌های درمانی و دارویی که تجویز کرده‌اند بپرسید، با دقت پاسخ داده و از آگاهی شما اطمینان حاصل می‌کنند.
در نهایت یک روانپزشک خوب باید فردی روشنفکر و با روحیه ماجراجویی باشد یعنی بجای اینکه شخصی که مراجعه کرده را به انجام دادن یک روش تکرار شده و قدیمی هل دهد، باید بتواند روش‌های درمانی متناسب و منحصر به فرد با هر مراجعی را امتحان و تجویز کند تا به بهترین نتیجه برای هر شخص دست یابد.

یک متخصص روانپزشکی چه وظایفی را دنبال می‌کند؟

در درجه اول روانپزشک وظیفه دارد تا اختلالات و آسیب‌های روانی را در افراد پیدا کرده، درمان کند و یا از وقوع آنها پیشگیری کند. این فرآیند شامل استنتاج و تحقیق با دقت راجع به بیمار مراجعه کننده، ساخت یک پلن و دوره درمانی منحصر به بیمار تحت نظر و اجرای گفتار و دارو درمانی برای غلبه بر این اختلالات می‌شود. بنا بر این توضیحات می‌توان گفت که یک روانپزشک زمانی در تخصص خود خوب عمل کرده که اختلالات را به درستی شناسایی کرده و با تخصیص و ابداع روش درمانی متناسب، به بهبود سلامت روان بیمار کمک کرده باشد.متخصص روانپزشکی
مراحل درمانی روانپزشک ها از سه مرحله تشکیل می‌شود. در مرحله اول متخصص روانپزشک شروع به جمع‌اوری اطلاعات و شرح حال بیمار کرده و صحبت‌ های مهم بیمار را به صورت نکته و کوتاه یادداشت می‌کند که به روانپزشک یک تصویر کلی و نقشه راه از مراحل درمانی مورد نیاز خواهد داد. در مرحله بعد متخصص با استفاده از نکات و مطالبی که از بیمار یادداشت کرده به دنبال علل بروز اختلالات رفتاری و روانی موردنظر می‌شود.در مرحله آخر نیز با توجه به اطلاعات بدست آمده از دو مرحله قبل فرد متخصص اقدام به ساخت یک برنامه درمانی منحصر به فرد و کمک‌ کننده خواهد کرد.
یک متخصص روانپزشکی در تهران نیز که به کار خود حاذق باشد از همین مراحل برای انجام وظایف خود پیروی می‌کند.

چگونه می‌توان متخصص روانپزشک خوب را پیدا کرد؟

اگر شما هم تاکنون به دنبال یک متخصص روانپزشک در تهران بوده باشید می‌دانید که امر ساده‌ای نیست و انتخاب متخصص خوب و متناسب با وجود انتخاب‌های زیادی که در پیش روی خود دارید می‌تواند بسیار پیچیده باشد. یکی از راه‌ها شناخت موسسات معتبر در زمینه خدمات درمانی همانند کلینیک مغز و اعصاب رها است که متخصص روانپزشکی در تهران با درجه اعتبار بالا دارا است. اما در صورتی که به چنین موسسات معتبری دسترسی نداشتید ما در اینجا به نکاتی می‌پردازیم که در پیدا کردن یک روانپزشک خوب به شما کمک خواهند کرد.
• در درجه اول می‌توانید از دکتر شخصی و خانوادگی خود مشورت بگیرید به احتمال بسیار زیاد آنها اطلاعاتی در این زمینه دارند که می‌توانند به شما کمک کند
• می‌توانید در اینترنت و سایت‌های مربوطه به دنبال روانپزشک‌ های معتبر بگردید، این سایت ها معمولا در کنار توضیحاتی از مدارک و صلاحیت‌های یک متخصص امکان خواندن نظر دیگر مراجعه کنندگان به فرد متخصص را هم در سایت خود قرار داده‌اند و از طریق این روش می‌توان به شناخت بیشتری از متخصص و شیوه کار وی پیدا کرد.
• حتما با در نظر گرفتن شیوه درمانی که به آن احتیاج دارید به دنبال روانپزشک باشید. متخصص های اعصاب و روان مختلف هر کدام شیوه‌های درمانی منحصر به خودشان را دارند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که متخصصی که انتخاب می‌کنید مطابق با نیاز‌های درمانی شخص شما باشد.
• می‌توانید قبل از انتخاب قطعی یک متخصص درخواست یک جلسه ویزیت کوتاه برای درنظر گرفتن شخصا شیوه درمان وی اقدام کنید. با این کار فرصت خواهید داشت که سوال‌های خود را بپرسید و متوجه‌شوید که آیا این شخص روانپزشک مناسب شما هست یا خیر.
• یک روانپزشک برای فعالیت نیاز به اخذ به صلاحیت ها و مدارک معتبر مشخصی است. در انتخاب یک روانپزشک به مدارک و اعتبارات شخصی وی دقت کنید تا از سلامت داشتن یا نداشتن روش درمانی وی مطلع شوید.
حالا با مقداری تحقیق و پرس و جو در نظر گرفتن این مولفه ها می‌بینید که بسیار راحت‌تر می‌توانید بهترین متخصص روانپزشکی در تهران را در کلینیک مغز و اعصاب رها پیدا کنید.

چرا مراجعه به یک روانپزشک خوب ضرورت دارد؟

سلامتی روانی ما انسان‌ها بخش بسیار مهمی از سلامتی کلی ما را شامل می‌شود و در مواقعی که این بخش دچار اختلال یا آسیبی شود الزامی است که از یک متخصص تایید صلاحیت شده کمک گرفته شود. یک متخصص روانپزشک حاذق می‌تواند کمک‌های بسیار با ارزشی با حمایت‌ها و راهکارهایی که در کنترل این اختلالات ارائه می‌کند به افراد مراجعه کننده بکند. اختلالاتی از جمله افسردگی، اضطراب، اختلالات دوقطبی و دیگر اختلالات روانی. در کنار اینها یک متخصص اعصاب و روان آموزش دیده تا این اختلالات را پیدا کرده و آنها را کنترل و درمان کند. آنها وقت خود را با دقت کردن به نیازهای شخص مراجعه کننده و شناخت هرچه بیشتر وی می‌گذرانند و با همکاری او به برنامه درمانی منحصر به همان فرد و نیاز‌های او خواهند رسید که به درمان او کمک شایانی خواهد کرد.متخصص اعصاب و روان
یک متخصص خوب در ضمن می‌تواند ریشه و خواستگاه اختلالات و افکار شما را که از چشم شما پنهان بوده را پیدا کرده و نحوه ارتباط افکار، احساست و رفتار شما را با یکدیگر مشخص می‌کنند. در نهایت فرد با پیدا کردن چنین شناختی به خود می‌توانید بر احساسات و رفتار‌های خود تسلط داشته باشد و تغییرات مثبتی در زندگی شخصی خود ایجاد کند. و در پایان، یک روانپزشک خوب در صورت نیاز می‌تواند شما را به یک متخصص و یا شیوه متفاوتی از درمان سوق دهد. این می‌تواند شامل معرفی‌نامه برای جلسات مشاوره، دوره‌ دارو درمانی متفاوت و یا روش های دیگر درمانی مانند یوگا یا مدیتیشن می‌شود. با در اختیار داشتن چنین منابعی از طریق متخصص، فرد مراجعه کننده از درستی مسیری که برای بهبود کیفیت زندگی و سلامت روان خویش قرار دارد اطمینان حاصل خواهد کرد.

از متخصص روانپزشکی در تهران چه خدماتی باید انتظار داشت؟

در تهران با وجود ازدحام و مشغله زیاد افراد و سختی زندگی روزمره نیاز افراد به متخصص اعصاب روان خوب را بیش از پیش می‌کند. در این شرایط نیاز شهروندان تهران به یک متخصص روانپزشکی در تهران که از تجربه و اعتبار بالایی برخوردار باشد بسیار دارای اهمیت می‌شود. در ادامه به خدماتی که یک روانپزشک ارائه می‌کند خواهیم پرداخت.
• کشف و درمان انواع اختلالات روانی و رفتاری مانند درمان افسردگی، اضطراب، اسکیزوفرنی و همچنین درمان ‌آلزایمر و اختلالات از این دست
• کمک به مراجعین برای هضم و عبور مشکلات و حوادث زندگی، مشکلاتی از قبیل از دست دادن عزیزان، طلاق، از دست دادن شغل و ورشکستگی
• کمک به مراجعین در بدست آوردن مهارت‌های فردی و رفتاری برای تسلط بر اضطراب و احساسات سخت‌کنترل است.
• در اختیار گذاشتن راهکار‌هایی برای ایجاد تغییر‌های لازم در شیوه زندگی که باعث پیشرفت سلامت روان و سلامت کلی فرد می‌شوند.
• ارائه خدمات دارو درمانی و برنامه‌های دارویی برای بیمارانی که برای درمان به آن احتیاج دارند
• همکاری کردن با مراجعین برای ریشه‌یابی مشکلات و اختلالات آنها که هنوز هم به آنها صدمه وارد می‌کند.
• کمک به افراد برای داشتن ارتباطات سالم تر با خود ودیگر افراد با آموزش ها و راهکارهایی که در اختیار این افراد می‌گذارند.

جمع بندی

در نهایت باید گفت که سلامت روان ما بخش مهمی از سلامت کلی ما محسوب می‌شود و ما باید برای کمک به آن و بهبود شرایط زندگی آماده کمک گرفتن باشیم. کمک از متخصص تایید شده‌ای که با حمایت‌ها و راهکار‌های خود ما را در مسیر بهبود کیفیت زندگی قرار می‌دهد. با کمک یک متخصص روانپزشک خوب می‌توانید یک روش درمانی منحصر به فرد برای آسیب‌ها و اختلالاتی که سلامت شما را مختل کرده یافته و نسبت به درمان آن اقدام کنید. تلاش ما در این مقاله نیز این بوده که شما بتوانید با کمک آن موفق به یافتن بهترین متخصص روانپزشکی در تهران بشوید.
کلینیک مغز و اعصاب رها
کلینیک مغر و اعصاب رها با در اختیار داشتن پزشکان متخصص، ارائه خدمات حرفه‌ای و تخصص خود در زمینه مغز و اعصاب و روان و طرف قرار داد بودن با بیش از ۲۰ بیمه معتبر از سابقه درخشانی در خدمات درمانی دارا می‌باشد. این درمانگاه فوق تخصصی با مجوز‌های قانونی و تحت نظارت وزارت بهداشت و آموزش پزشکی می‌باشد و مطالعات و تحقیقات گسترده و گوناگونی درباره بیماری‌های مغز و اعصاب و روان داشته است. و از حاذق ترین ها در رشته متخصص روانپزشکی در تهران بهره می‌برد.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما