نوار مغز کودکان در تهران

26 مرداد, 779 9
-مغز-کودکان-در-تهران.jpg
یادت نره امتیاز بدی!

تست نوار مغز کودکان در تهران آزمایشی به منظور اندازه گیری فعالیت الکتریکی مغز کودک به شمار می رود. البته لازم به ذکر است که این تست تنها مختص به کودکان نیست و در مورد افراد بزرگسال نیز گاهی به این تست نیاز است. اما ما در این مطلب قصد داشته به طور اختصاصی به توضیح در مورد نوار مغز کودکان در تهران بپردازیم.

اگر به عنوان والدین نگران کودک خود هستید و دوست دارید بدانید در نوار مغز کودکان قرار است چه اتفاق هایی بیفتد یا دوست دارید با بهترین مرکز نوار مغز کودکان در تهران آشنا شوید توصیه می شود حتماً این مطلب را تا انتها دنبال کنید:

نوار معز کودکان تهرات

در متن خواهید خواند:

بیماری های مغزی شایع در کودکان

این روزها بیماری های مغز و اعصاب مختلفی در میان کودکان شایع می باشند که از بین آن ها می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. صرع
  2. تأخیر تکاملی
  3. اختلالات رفتاری
  4. اختلال و عقب ماندگی ذهنی
  5. تشنج
  6. فلج مغزی

این بیماری ها، بیماری های مغز  و اعصاب نامیده می شوند. یکی از متداول ترین تست هایی که در کودکانی با بیماری ها و مشکلات نام برده باید انجام شود تست نوار مغز کودکان است.

در این بین بیماری های تشنجی بسیار رایج تر از اختلالات رفتاری هستند. منظور از تأخیر تکاملی مواردی مثل عدم حرف زدن به موقع کودک، دیر راه رفتن و تشنج است. پس از آن ها می توان اختلالات یادگیری را شایع تر دانست.

اوتیسم نوعی بیماری مغز و اعصاب در کودکان است که به نوعی اختلال در مغز کودک به شمار می رود. در بیماری اوتیسم کودک نمی تواند با محیط اطراف خود ارتباط برقرار کند و قادر به حرف زدن نیز نخواهد بود. 

 

بیماری های مغز و اعصاب دارای چه علائمی هستند؟

گاهی دیده می شود که کودک دو ماهه هنوز در پاسخ لبخند اطرافیان لبخند نمی زند و به نوعی دارای لبخند اجتماعی نیست. این موضوع می تواند نشان دهنده بیماری های مغز و اعصاب در کودک باشد. در واقع کودک با وجود آن که چند ماهه شده اما هنوز هم در مقابل بازی کردن دیگران کوچکترین خنده ای نمی کند.

یا وقتی برای بغل کردن کودک دست های خود را باز می کنید کودک کوچکترین تفاوتی از خود نشان نمی دهد. بعدها نیز عدم توانایی کودک در حرف زدن می تواند نشانه از وجود بیماری های مغز و اعصاب در او باشد. از بین مشکلات شایع در کودکانی با بیماری های مغز و اعصاب می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. اوتیسم (اختلال مغزی در کودک)
  2. رفلاکس پاتالوژیک
  3. اپی لپسی یا صرع در کودکان

یکی از لازمه های درمان یا تشخیص این بیماری ها تست نوار مغز کودکان در تهران است.

مرکز نوار مغز کودکان

نوار مغزی چه تفاوتی با نقشه مغزی دارد؟

نوار مغزی یا الکتروانسفالوگرافی روشی است که به کمک آن فعالیت امواج مغزی ثبت خواهد شد. به کمک نوار مغز می توان به خوبی به واسطه تغییر فعالیت امواج مغز آسیب های وارد شده به مغز را تشخیص داد. در افراد دارای مشکل مغزی الگوی نوار مغز به صورت نامنظم است.

از نقشه مغزی برای تجزیه و تحلیل امواج فرکانس حاصله از نوار مغزی استفاده می شود. ثبت نقشه مغزی نیز همچون نوار مغز است. از داده های نقشه مغزی به منظور ثبت فعالیت الکتریکی قشر مغز بهره گرفته می شود. گاهی جهت تشخیص یک ناهنجاری مغزی داده های نقشه مغز کافی خواهند بود.

نوار مغز کودکان چیست؟

در نوار مغز در واقع از روی پوست سر فعالیت های الکتریکی نورون های مغز انسان ثبت می شود. به کمک این آزمایش می توان بیماری های مختلفی را در افراد تشخیص داد. از بین بیماری های قابل تشخیص توسط تست نوار مغز کودکان می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  1. تشنج
  2. سرگیجه
  3. سردرد
  4. میگرن
  5. اختلال هوشیاری
  6. ضربه به سر منجر شده به اختلال مغزی
  7. صرع

تشخیص و پیگیری بیماری صرع کودکان یکی از مهم ترین کاربردهای تست نوار مغز کودکان در تهران به شمار می رود.

 

در چه مواردی کودک شما به تست نوار مغز کودک نیاز دارد؟

به طور معمول در مواقع مختلفی کودک نیاز دارد که به منظور درمان و تشخیص مشکلی که داشته مورد تست نوار مغز قرار گیرد. به طور کلی در کودکان برای بررسی علائم زیر به تست نوار مغز کودکان نیاز است:

  1. قطع تنفس در خواب
  2. عفونت مغزی
  3. تومور مغزی
  4. تشنج

اغلب کودکانی که در رشد دچار تأخیر هستند یا علائمی چون از دست دادن هوشیاری یا داشتن حرکات و رفتاری غیرعادی دارند نیاز به نوار مغز کودکان خواهند داشت. به کمک تست نوار مغز کودکان می توان تشخیص داد که آیا این علائم ناشی از حملات یا عارضه های مختلف مغزی هستند یا خیر؟

گاهی نیز ممکن است برای مراقب سلامت کودکان به این تست نیاز باشد.

مراکز نوار مغز کودکان تهران

عوارض احتمالی تست نوار مغز برای کودکان

به طور معمول هر نوع فرآیند پزشکی و تستی می تواند برای افراد خطرات یا عوارضی به همراه داشته باشد. اما خوشبختانه تست نوار مغز برای کودکان جزو مواردی است که سال هاست به کار برده می شود و می توان آن را تستی بی خطر دانست.

این تست با هیچ نوع ناراحتی همراه نیست و در آن ثبت فعالیت مغز به کمک الکترودها انجام خواهد شد. الکترودهای به کار برده شده در این تست باعث تحریک عصب ها نمی شوند و در این روش احتمال خطر شوک الکتریکی وجود نخواهد داشت.

تنها در مواقعی بسیار نادر ممکن است تست نوار مغز کودکان در افراد تشنجی سبب ایجاد حمله گردد. این موضوع در واقع ناشی از نور چشمک زن یا تنفس عمیق ایجاد شده در بین تست است. البته جای هیچ نگرانی نیست چرا که در مرکز نوار مغز کودکان در تهران به راحتی توسط مراقب سلامت در صورتی که کودک دچار حمله شود درمان انجام می گردد. و همه چیز در صورت مراجعه به بهترین مرکز نوار مغز کودکان در تهران به نوعی تحت کنترل خواهد بود.

 

انجام تست نوار مغز کودکان به چه صورت است؟

برای آن که بتوان از تست نوار مغز کودکان بیشترین اطلاعات را به دست آورد کودک در حین تست در حالت خواب و بیدار قرار می گیرد. برای انجام این تست به یک تکنسین حرفه ای و متخصص نیاز است. در طی این آزمایش ثبت فعالیت الکتریکی مغز کودک روی کامپیوتر یا بر روی کاغذی انجام خواهد شد.

همچنین امکان داشته بسته به نیاز، فعالیت فیزیکی کودک توسط تکنسین به کمک دوربینی ویدئویی به ثبت برسد. برای آن که کودک در حین تست حس بهتری داشته باشد شما می توانید در کنار او در اتاق تست بمانید. از طرفی به همراه داشتن یک اسباب بازی مورد علاقه می تواند کودک را به ماندن در اتاق و همکاری های لازم ترغیب کند.

اما آن چه که در طول تست رخ خواهد داد:

 

نحوه اجرای تست نوار مغز کودکان در تهران

  1. ابتدا باید کودک دراز بکشد.
  2. آماده سازی سر کودک توسط تکنسین انجام شده و علامت هایی کوچک روی جمجمه او با ماژیک یا خودکار زده می شود.
  3. ناحیه های علامت گذاری شده به کمک محلولی با دانه های ریز مالش داده شده تا الکترودها به خوبی از قابلیت انتقال برخوردار گردند.
  4. مقداری چسب بر روی الکترودها زده می شود و بر روی نقاط از قبل مشخص شده بر روی جمجمه، الکترودها قرار خواهند گرفت. (ممکن است کودک این بخش را زیاد دوست نداشته باشد. لذا می توانید در کنار او بمانید و ذهن او را با حرفایی که دوست دارد بشنود مشغول کنید.)
  5. پس از آن با اتصال الکترودها به دستگاه EEG تست آغاز خواهد شد.
  6. بهتر است حدالمقدور کودک به حالت نشسته یا دراز کش باشد و زیاد تکان نخورد.
  7. گاهی در حین تست از کودک تقاضا شده کارهایی مثل تند نفس کشیدن، نگاه کردن به چراغ های چشمک زن و تلاش برای خواب را انجام دهد.
  8. این تست تقریباً 90 دقیقه ای طول خواهد کشید.

اتفاقات بعد از تست نوار مغز کودکان

  1. بعد از پایان رسیدن زمان تست، الکترودها برداشته شده و چسب ها به کمک آب گرم و لیف و توسط تکنسین مربوطه از روی پوست کودک شما پاک خواهند شد.
  2. در صورت پاک نشدن بخشی از چسب شما می توانید در خانه موهای کودک را بشویید.
  3. پس از تست، کودک کاملاً می تواند روال طبیعی خود را داشته باشد.
  4. نتیجه تست خیلی زود به شما تحویل داده شده و می توانید آن را به یک نورولوژیست نشان داده و از او در مورد وضعیت سلامت کودک خود جویا شوید.
  5. در صورت بدتر شدن علائم یا حملات پس از تست، حتماً این موضوع را با مراقب سلامت کودک در میان بگذارید.

 ثبت امواج مغزی در مرکز نوار مغز کودکان تهران

 دستگاه نوار مغز که در انواع 8، 16 و 32 کاناله در مراکز نواز مغز کودکان وجود دارد دستگاهی جهت ثبت امواج الکتریکی مغز است. در واقع الکترودهایی از یک سو به دستگاه و از سویی دیگر به پوست سر بیمار متصل خواهند شد.

به کمک این الکترودها شارژهای الکتریکی کوچک تشکیل شده بر اثر فعالیت سلول های مغزی دیده خواهد شد. این شارژهای الکتریکی به کمک دستگاه تقویت شده و بر روی نمایشگر یا نوارهای کاغذی به شکل منحنی هایی نمایش داده خواهند شد.

شرایط کودک برای مراجعه به مرکز نوار مغز کودکان

نیاز است که کودک در زمان مراجعه به مرکز نوار مغز کودکان در تهران، شرایط زیر را داشته باشد:

  1. نباید داروی ضد صرع کودک به طور خودسرانه پیش از مراجعه به مرکز نوار مغز قطع شود. این کار می تواند برای کودک خطرهای بسیاری داشته باشد. ممکن است قطع ناگهانی داروی ضد تشنج سبب حمله طولانی و شدید تشنج در کودک شود.
  2. کودک نباید در زمان مراجعه به مرکز نوار مغز کودکان تهران دارای بیماری های تب دار باشد. لذا در صورتی که کودک سرما خورده است یا به هر دلیلی تب دارد تست نوار مغز را به مدتی بعد و در شرایط بهبود کودک موکول کنید.
  3. هر چه کودک در زمان انجام تست نوار مغز کودکان خسته کم خواب تر باشد کیفیت بررسی این تست بالاتر خواهد رفت. و با این کار نیازی نیست به کودک داروی خواب آور داده شود.

آماده سازی کودک به منظور تست نوار مغز کودکان

بهتر است برای آن که کودک در روز انجام تست نوار مغز آمادگی بیشتری داشته باشد موارد زیر را رعایت کنید:

  1. شب قبل موهای کودک را شسته و از زدن هر نوع روغني، ژل یا اسپری به موهای او خودداری کنید.
  2. در صورت بلند بودن موهای کودک از بافتن یا بستن آن خودداری کنید. وجود اکستنشن مو نیز باعث می شود تست آن طور که باید نتیجه دقیقی نداشته باشد. لذا در صورتی که به موهای کودک اکستنشن وصل است آن را جدا کنید.
  3. در صورتی که کودک دارو مصرف می کند حتماً قبل از تست این موضوع را با مراقب سلامت در میان بگذارید. چرا که شاید نیاز به متوقف شدن مصرف برخی از داروها وجود داشته باشد.
  4. زمان خوردن کودک قبل از تست باید کاملاً مطابق با دستورهای العمل های مربوطه باشد.
  5. در صورت نیاز به خواب بودن یا قرار داشتن کودک بین حالت خواب و بیداری توصیه می شود برای بیدار نگه داشتن او در شب قبل از دستورالعمل های مناسب استفاده کنید.
  6. در روز تست نوار مغز کودکان از دادن نوشیدنی های کافئین دار مانند چای و قهوه به کودک خودداری کنید.

 

تفسیر نوار مغز کودکان

نوار مغز کودکان به نسبت نوار مغز افراد بزرگسال سخت تر قابل تفسیر می باشد. از این رو نیاز است که به منظور تفسیر آن از یک متخصص کاربلد و حاذق در زمینه بیماری های مغز و اعصاب کودکان کمک گرفت. امواج ثبت شده در حالات مختلف دارای الگوی متفاوتی از یکدیگر هستند. مثلاً در حالت خواب و در حالت بیداری امواج الکتریکی دارای دامنه و ارتفاع متفاوتی خواهند بود.

علاوه بر آن در صورتی که تشنج رخ دهد بسته به نوع آن، بر روی نوار مغز امواجی تحت عنوان امواج سوزنی دیده خواهند شد. به کمک این امواج و با توجه به فرکانس و دامنه آن ها می توان تا حدود زیادی به نوع تشنج پی برد.

البته لازم به ذکر است که در بیماری های خاص صرع کودکان نظیر صرع کوچک آبسانس از طریق تنفس های عمیق و یا مصرف برخی از داروها و مواد خاص باید بیمار تحریک شده تا به این شکل تحریک فعالیت های غیرعادی مغز نیز امکان پذیر شود. تا در نهایت بتوان از طریق شناخت و ثبت امواج الکتریکی غیرعادی حاصله، به نوع تشنج و بیماری زمینه ای کودک پی برد.

 

رشد طبیعی مغز نوزاد به چه صورت است؟

به طور معمول تا سن 3 سالگی، کودکان بیشترین رشد را خواهند داشت. از این رو شما به عنوان والدین او به خوبی سرعت تغییرات بدنی، روحی و احساسی او را متوجه می شوید. لذا با کمی توجه می توان علت و دلیل رشد مغز را تحت کنترل گرفت.

طی تحقیقات صورت گرفته در زمان رشد کودک، وزن مغز چیزی حدود 25 درصد از وزن کلی اوست. حال آن که در سن 3 سالگی مغز برای ارتباط کودک در 75 درصد از کل رشد مغز و رشد کلی اقدام به تولید میلیاردها سلول و بافت کرده است.

 در سه ماه نخست بارداری مغز نوزاد شروع به شکل گیری می کند. و در سه ماه دوم رشد مغز با سرعت بیشتری صورت می گیرد. در سه ماه آخر نیز مغز کودک خود را برای ورود به دنیایی جدید آماده می کند.

از این رو تغذیه مادر می تواند در دوره بارداری تأثیر بسیار زیادی روی مغز کودک داشته باشد. و با استفاده قرص های اسید فولیک توسط مادر، کودک در زمانی که به دنیا آمد با مشکلاتی مثل ضایعات لوله عصبی رو به رو نخواهد بود.

در طی سال های اولیه تولد نوزاد به نسبت زمان تولد ارتباطات عصبی در مغز به دو برابر می رسد. و به نوعی مغز کودک به اندازه 60 درصد مغز بزرگسالان خواهد بود. برای همین باید حتماً تا 6 ماه اول به کودک مکمل های آهن دار داده شود تا کودک مشکلی در یادگیری و رفتار نداشته باشد. تغذیه کودک در سن کودکی نیز بسیار حائز اهمیت است.

بازی های فکری نیز باعث رشد هر چه بهتر مغز کودک می شوند.

آیا هر کودکی که دچار تشنج می شود باید تست نوار مغز انجام دهد؟

بله این کار ضروری است و باعث می شود بتوان با مشاهده امواج غیرعادی بتوان نوع تشنج را تشخیص داده و داروی متناسبی را برای پیشگیری از آن تجویز کرد.

 آیا طبیعی بودن نوار مغزی کودکان گواهی برای رد تشنج می باشد؟

خیر این موضوع صحیح نیست. گاهی ممکن است کودک با وجود داشتن تشنج، نوار مغزی عادی داشته باشد. چرا که تشنج به صورت حمله ای خود را نشان داده و به نوعی ممکن است در طی انجام تست نوار مغز کودکان بروز پیدا نکند.

 بهترین مرکز نوار مغز کودکان در تهران

همه والدینی که کودک آن ها نیاز به تست نوار مغز دارد در این زمینه نگرانی هایی دارند. حال آن که با پیدا کردن یک مرکز حرفه ای در زمینه تست نوار مغز کودکان جای هیچ نگرانی باقی نمی ماند. اگر به دنبال یک مرکز حرفه ای برای تست نوار مغز کودک دلبند خود می گردید قطعاً بهترین انتخاب برای شما کلینیک تخصصی مغز و اعصاب و روان رها است.

در این مرکز به صورت تخصصی نوار مغز کودکان گرفته خواهد شد. از این رو شما می توانید با اطمینان از تجهیز بودن و وجود هر نوع امکانات لازمی به این مرکز مراجعه کنید. کلینیک رها مرکزی مطمئن برای درمان مشکلات مغز، اعصاب و روان کودکان و بزرگسالان می باشد.

در ادامه به شما خواهیم گفت چرا بین این همه مراکز مختلف، مرکز تخصصی رها بهترین است:

مراکز نوار مغز نوجوانان

5 ویژگی کلینیک تخصصی رها به عنوان بهترین مرکز نوار مغز کودکان در تهران

1. برخورداری از محیطی کاملاً حرفه ای و مناسب

کلینیک رها دارای محیطی کاملاً حرفه ای و تخصصی است. در این مرکز تمامی تجهیزات و دستگاه های مورد نیاز برای انجام درمان و تست های مختلف نظیر تست نوار مغز کودکان نیاز می باشد فراهم شده است.

 از این رو شما می توانید مطمئن باشید که تست نوار مغز کودک عزیز شما در حرفه ای ترین مرکز و با پیشرفته ترین دستگاه ها و تجهیزات، انجام خواهد شد.

 

2. دارای کادری بااخلاق و درجه یک

در کلینیک تخصصی نوار مغز کودکان تهران تمامی افراد فعال در این مجموعه، دارای اخلاقی حرفه ای و رویی خوش می باشند. از این رو کودک خیلی راحت تر با محیط اخت شده و راحت تر برای انجام تست نوار مغز همکاری می کند.

حال آن که در برخی مراکز به دلیل بداخلاقی و جدی بودن بیش از حد کادر کلینیک، کودک دچار ترس بیشتری از درمان خواهد شد.

3. بهره مندی از حضور پزشکانی متخصص و باتجربه

در بهترین مرکز نوار مغز کودکان در تهران از حرفه ای ترین و حاذق ترین پزشکان دعوت به همکاری شده است. لذا کودک شما زیر نظر بهترین پزشک تست نوار مغز انجام داده و تست او نیز به صورت کاملاً دقیق و حرفه ای در همین مرکز تفسیر خواهد شد.

4. دارای قرارداد با بیمه های مختلف

از دیگر ویژگی های درجه یک کلینیک رها، قرارداد آن با شرکت های مختلف بیمه است. به نوعی این کلینیک با اکثر بیمه های کشور قرارداد دارد. از این رو شما می توانید با خیالی آسوده و با هر نوع بیمه ای به این مرکز مراجعه کنید.

چرا که با داشتن بیمه هزینه تست نوار مغز کودکان در تهران برای شما مناسب تر خواهد بود. و شما می توانید تمرکز خود را به جای هزینه های بالا بر روی روند درمانی کودک عزیز خود بگذارید.

5. امکان مشاوره رایگان از طریق شبکه های اجتماعی

کلینیک تخصصی مغز، اعصاب و روان رها به عنوان بهترین مرکز نوار مغز کودکان در تهران، همچنین برای راحتی هر چه بیشتر مراجعه کنندگان امکان مشاوره رایگان از طریق شبکه های اجتماعی نظیر واتساپ را فراهم کرده است.

لذا شما عزیزان می توانید پیش از گرفتن نوبت هر نوع سوال یا ابهامی که داشته را از طریق جلسه مشاوره برطرف کنید.

نکته آخر

در کلینیک تخصصی رها تمامی آن چه که شما از یک مرکز نوار مغز کودکان در تهران انتظار دارید برای شما عزیزان فراهم خواهد بود. کافی است نوبت خود را در این مرکز ثبت کرده و بدون معطلی کودک دلبند خود را برای انجام تست نوار مغز کودکان به این مرکز حرفه ای ببرید.

 


9 دیدگاه

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

نوشته های اخیر

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما