بیماری های مغز و اعصاب

خدمات بیماریهای مغز و اعصاب

ارائه خدمات تخصصی در حوزه بیماری های مغز و اعصاب به کودکان و بزرگسالان با اساتید برجسته دانشگاهی در این درمانگاه ارائه می گردد

خدمات بیماری های مغز و اعصاب

۱- ارزیابی علل تاخیر تکامل نورولوژیک در شیرخواران، کودکان، و نوجوانان(در صورت نیاز انجام تست های تخصصی سنجش تکامل حرکتی، شناختی، کلامی، ) داشتن ارزیابی درست و واقع بینانه از وضعیت تکاملی کودک اولین و حیاتی ترین قدم در تعیین نیاز به اقدامات بعدی داشت که اصولاً کاری برای این کودک لازم است یا خیر، و اگر هست، بهترین روش برخورد کدام است.

۲- تشخیص و درمان مناسب اختلالات تشنجی و جدا کردن آنان از اختلالات فراوان دیگر شبه تشنجی که نیاز به درمان ندارند. (در صورت لزوم انجام نوار مغز و سایر روشهای پاراکلینیک(

متاسفانه تعداد بسیار زیادی از کودکان و نوجوانان که دچار مشکلاتی غیر از تشنج هستند، ممکن است در نگاه اول مشکلشان تشنج به نظر برسد و مدتها درمان غیرضروری دریافت دارند. این اختلالات مانند تشنج و صرع شایعند و جز باصرف وقت کافی و شرح حال دقیق و احتمالاً وسایل تشخیصی مانند نوار مغز قابل افتراق نیستند.

۳- تشخیص علت نقایص حرکتی، فلج ها، ضعف های عضلانی، و اداره مناسب آنها با روشهای دارویی و توانبخشی لازم. (تزریق آمپول دیسپورت یا بوتاکس، فیزیوتراپی، ….)

نقائص حرکتی در رده های مختلف سنی کودکان علل بسیار متنوع و متفاوتی دارند که تنها برخی از آنان فلج های مغزی، ضعف های عضلانی، فلج های حاد اعصاب محیطی، اشکالات ارتوپدیک، و … هستند و تمایز و افتراق اینان از هم برای اتخاذ راهکار درمانی مناسب کمال اهمیت را دارد.

۴- تشخیص و درمان انواع سردرد

متاسفانه شرایط محیطی و استرس های تحصیلی و بسیاری عوامل دیگر باعث شده که این روزها سردرد را بیش از هر زمان دیگری در کودکان و نوجوانان شاهد باشیم. مهم است که علل جدّی و خطرناک سردرد که ناشی از مسائل داخل جمجمه هستند تشخیص داده شوند و هرگروه درمان مناسب دریافت دارند.

۵- اختلالات خواب کودکان

یکی از حوزه هایی که در سالهای اخیر به خاطرکثرت مشکلات و مراجعات مورد توجه بسیار بیشتری قرار گرفته مشکلات خواب کودکان و به طور کلی حیطه بهداشت خواب است. مسائلی همچون کم خوابی، بد خوابی، حملات وحشت شبانه، کابوس ها، و حرکات پرشی اندامها در خواب، دندان قروچه، و …. تنها بخشی از اختلالات خواب در کودکان را تشکیل می دهند که با تاریخچه، معاینه، و بررسی های پاراکلینیک قابل تشخیص و درمان هستند.

وبگذر