نوار مغزی کودکان چه چیزی را نشان می دهد؟

1 شهریور, 781 0
-مغز-کودکان-چه-چیزی-را-نشان-می-دهد.webp
1/5 - (1 امتیاز)

در پاسخ به این سوال که نوار مغزی کودکان چه چیزی را نشان می دهد، باید بدانید این تست نشان دهنده فعالیت الکتریکی مغز است. معمولا برای بزرگسالان انجام این تست زمانی توصیه می شود که دچار مشکلات مغزی مانند سکته، ضربه مغزی وغیره شده باشند.

برای کودکان نیز نه تنها در این شرایط بلکه برای بررسی فعالیت الکتریکی صحیح مغز پزشکان این آزمایش را توصیه می کنند. زیرا طی این تست با کمک الکترودهایی که به سطح مغز اتصال پیدا می کنند، کلیه فعالیت مغز با جزئیات ثبت می شود.

از این طریق پزشک به راحتی می تواند با سیگنال های به دست آمده از نوار مغزی، مشکلات مختلفی را در کودک تشخیص دهد. البته تنها مشکلاتی با این تست قابل تشخیص هستند که ناشی از فعالیت الکتریکی نادرست مغز باشند. این مشکلات مختلف هستند و بهتر است پیش از اقدام برای نوار مغزی کودک خود با آن ها آشنا شوید تا آمادگی لازم را داشته باشید.

نوار مغزی کودکان چه چیزی را نشان می دهد؟

کودکان به همان اندازه که ممکن است دچار بیماری ها و اختلالات جسمی شود، تحت خطر اختلالات مغزی نیز قرار دارند. به طوری که همانند بزرگسالان در تصادف یا اتفاقات ناگواری بدین شکل دچار مشکلات مغزی می شوند.

نوار مغز کودکان چه چیزی را نشان می دهد.
در نوار مغز کودکان بسیاری از مشکات شامل تومور، صرع قابل مشاهده می باشد.

بعضی نیز تحت تاثیر عوامل دیگر یا مشکلات مادرزادی ممکن است در فعالیت مغزی خود اختلال داشته باشند. به همین دلیل برای بررسی فعالیت مغز آن ها از تست هایی مانند نوار مغزی کمک گرفته می شود. این تست به گونه ای است که با استفاده از سیم الکترودها را به سطح مغز وصل می کنند.

سپس آن ها به خوبی فعالیت الکتریکی مغز را با جزئیات ثبت می کنند و به صورت سیگنال به سیستم انتقال می دهند. نتایج این تست نشان دهنده اختلالات و مشکلات موجود در فعالیت الکتریکی مغز است. چنان که از جمله موارد قابل مشاهده در نوار مغز کودکان می توان به اختلالات زیر اشاره کرد:

صرع

صرع یکی از پاسخ ها سوال نوار مغزی کودکان چه چیزی را نشان می دهد، است. زیرا این اختلال نوعی اختلال مزمن عصبی محسوب می شود. این اختلال تحت تاثیر ارسال سیگنال های غیرطبیعی از دسته ای از نورون های مغزی بروز پیدا می کند.

این سیگنال ها موجب بروز حملات مکرری مانند موارد زیر می شوند که جز اختلال صرع هستند:

  • تغییر در حرکات؛
  • تغییر رفتاری؛
  • تغییرات احساسی؛
  • تغییرات آگاهی مانند تشنج یا از دست دادن هوشیاری.

آسیب مغزی

اگر می خواهید بدانید در نوار مغز کودکان چه چیزی مشخص است، این تست آسیب مغزی را نشان می دهد. در مواردی که کودک به دلیل تصادف، زمین خوردن یا غیره دچار آسیب مغزی شده باشد، با نوار مغز امکان تشخیص چگونگی آن وجود دارد. زیرا آسیب های مغزی در واقع ناشی از آسیب به انواع ساختارهای مغز هستند.

تومورهای مغزی

از جمله اختلالات دیگری که با نتایج نوار مغزی قابل بررسی و تشخیص است، باید به تومور مغزی اشاره کنیم. در پاسخ به این سوال که نوار مغزی کودکان چه چیزی را نشان می دهد، باید بدانید تومورها قابل مشاهده هستند.

تومورهای مغزی در نوار مغز کودکان
یکی از موارد قابل مشاهده در نوار مغز کودکان، تومورهای مغزی می باشد.

تومورهای مغزی امروزه نه تنها در بزرگسالان بلکه در کودکان بسیار شایع شده اند. این تومورها توده های غیرطبیعی هستند که امکان تشخیص، بررسی و درمان آن ها با کمک نوار مغزی وجود دارد.

سکته مغزی

با نوار مغزی کودکان، سکته مغزی نیز مشخص می شود. اگرچه معمولا سکته مغزی در بزرگسالان شایع است اما کودکان نیز دچار آن می شود. این سکته به گونه ای است که ابتدا خون رسانی به بخشی از مغز دچار مشکل می شود.

همچنین امکان دارد که کلا متوقف شود. در این صورت عملکرد طبیعی مغز دچار اختلال می شود که به آن سکته مغزی می گویند.

تشنج

اگر می خواهید پاسخ این سوال که در نوار مغز کودکان چه چیزی مشخص است را بدانید، باید بگوییم تشنج است. تشنج در کودکان یک مشکل رایج است که به دلیل عوامل مختلف مانند صرع، تب وغیره ایجاد می شود.

تشنج نوعی اختلال ناگهانی الکتریکی و به صورت کنترل نشده در مغز شناخته می شود. این اختلال تغییراتی در حرکات، رفتار، احساسات و حتی سطح آگاهی کودک را به همراه دارد. با انجام تست نوار مغزی در کلینیک های معتبر مانند رها ضمن تشخیص دقیق امکان درمان سریع این مشکل وجود دارد.

فلج مغزی

یکی دیگر از پاسخ های سوال نوار مغزی کودکان چه چیزی را نشان می دهد، فلج مغزی است. فلج مغزی در کودکان، اختلالی حرکتی و پیش رونده است که روی وضعیت بدن تاثیر دارد. این مشکل شاید به دلیل ناهنجاری های مادرزادی یا مشکلات دیگر در طی تکامل مغز ایجاد شود. به هر حال امکان تشخیص و بررسی آن با نوار مغز کودکان وجود دارد.

علاوه بر این ها این تست می تواند اختلالات رفتاری و اختلال در خواب کودکان را نیز نشان دهد. البته در صورتی که این اختلال ها ناشی از مشکل در فعالیت الکتریکی مغز باشد.

بهترین کلینیک برای درمان موارد قابل مشاهده در نوار مغز کودکان

با توجه به آنچه در رابطه با موارد قابل مشاهده در این تست گفته شد، آیا به دنبال بهترین کلینیک برای انجام آن هستید؟ اگر سلامتی کودک برای شما حائز اهمیت است، باید به کلینیکی معتبر در تهران برای انجام این آزمایش مراجعه کنید.

بهترین کلینیک برای درمان موارد قابل مشاهده در نوار مغز کودکان
بهترین کلینیک برای درمان موارد قابل مشاهده در نوار مغز کودکان

زیرا در بهترین کلینیک های تهران مانند رها امکان انجام نوار مغزی در کم ترین زمان وجود دارد. چرا که رها یکی از کلینیک های فوق تخصصی در زمینه مغز، اعصاب و روان است. ضمن اینکه در کلینیک ما در کم ترین زمان نوبت شما تنظیم می شود و با مناسب ترین قیمت می توانید این تست را انجام دهید. از جمله مزایای تست نوار مغزی در رها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • نوبت دهی سریع به صورت آنلاین و تلفنی؛
  • انجام تست در کم ترین زمان، با بهترین تجهیزات و توسط پزشکان متخصص؛
  • ارائه سریع نتایج آزمایش؛
  • دریافت هزینه مناسب برای این تست از افراد تحت پوشش حداقل 20 بیمه در ایران؛
  • درمان موارد مشاهده شده در نوار مغزی کودکان توسط بهترین پزشکان؛
  • و بسیاری موارد دیگر.

کلام آخر

این سوال که نوار مغزی کودکان چه چیزی را نشان می دهد، پاسخ های بسیاری دارد. زیرا در این تست کلیه فعالیت های الکتریکی مغز بررسی و ثبت می شود. به همین دلیل نتایج آن می تواند نشان دهنده مشکلاتی مانند صرع، آسیب ها یا تومورهای مغزی باشد.

همچنین با کمک این تست می توان انواع سکته های مغزی و فلج مغزی را تشخیص داد و درمان کرد. علاوه بر این ها این آزمایش حتی می تواند اختلالات رفتاری یا اختلال در خواب کودکان را نیز نشان دهد. موضوع مهم این است که برای انجام این تست به بهترین کلینیک فوق تخصصی مانند رها مراجعه کنید.

زیرا در این صورت ضمن دریافت نوبت در کم ترین زمان با هزینه مناسب می توانید این تست را به سرعت انجام دهید. بدین شکل درمان کودک شما نیز سریع تر و توسط پزشکان متخصص انجام می شود. کافی است همین الان به قسمت نوبت دهی آنلاین مراجعه و نوبت خود را ثبت کنید.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

نوشته های اخیر

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما