چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم

5 آبان, 780 1
-زمانی-باید-به-متخصص-مغز-و-اعصاب-مراجعه-کنیم.jpg
یادت نره امتیاز بدی!

آگاهی دقیق از این که چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم ، بسیار مهم و اساسی خواهد بود. به این دلیل که تشخیص زود هنگام و درمان سریع مشکلات مربوط به مغز و اعصاب می تواند از ایجاد عوارض جانبی و بدتر شدن علائم پیشگیری نماید. متخصصان مغز و اعصاب، پزشکانی می باشند که در تشخیص و درمان بیماری های سیستم عصبی تخصص خواهند داشت.
اگر پزشک عمومی علائم یک مشکل عصبی را تشخیص بدهد امکان دارد بیمار را به یک پزشک متخصص مغز و اعصاب معرفی کند. این پزشک عمومی ممکن است روانپزشک باشد که این امر یکی از تفاوت روانپزشک و روانشناس خواهد بود.نورولوژی

معرفی متخصص مغز و اعصاب یا نورولوژی

مغز عضو بسیار حساسی می باشد و هر گونه مشکلات جزئی در آن می توان سبب به اختلال های بزرگی در اعضای بدن شود. از این رو فردی را می توان بهترین متخصص مغز و اعصاب بدانیم که بتواند مشکلات این چنینی را با سرعت بالا تشخیص بدهد و متناسب با راه حل های گوناگونی را ارائه دهد.
این راهکارها می تواند از یک دارو درمانی ساده تا جراحی متغیر باشد ولی به هر حال متخصص مغز و اعصاب خواهد بود که تعیین می کند شما نیاز به کدام یک از این راه حل ها دارید. البته باید بدانید خوشبختانه اکثر بیماری های مربوط به مغز نیاز به جراحی نداشته و فقط با دارو درمانی بهتر می شوند.
اگر به دنبال بهترین متخصص مغز و اعصاب در تهران هستید به شما پیشنهاد می کنیم که به کلینیک مغز و اعصاب رها بروید که از بهترین و با تجربه ترین متخصصان برای انواع بیماری ها و جراحی ها نظیر مغز و اعصاب، روانپزشک، روانشناس، جراح ستون فقرات و …. استفاده می کند.

قبل از این که به سوال چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم ، بپردازیم به معرفی برخی از فوق تخصص ها در زمینه مغز و اعصاب در زیر به آن ها اشاره شده است:
✓ صرع
✓ روانپزشکی
✓ مراقبت های عصبی
✓ اختلال های خود مختاری
✓ عصب شناسی کودکان
✓ عصب شناسی عروقی
✓ داروی عصبی عضلانی
✓ ناتوانی های رشد عصبی
✓ بیماری های عصبی و مراقبت های تسکینی

علائم رایج بروز بیماری های عصبی

1- سردرد:

سردرد مسئله ای است که همه ما حداقل یکبار آن را تجربه کرده ایم. ما می توانیم درد را احساس کنیم که به داخل سینوس ها نفوذ نموده و به سمت بخش بالایی و عضلات سر، گردن، شانه ها رفته و در امتداد قاعده جمجمه و مغز حرکت کرده اند. علائم شدید تر این سردرد ها نظیر سردردهای میگرنی می تواند شامل حالت تهوع و استفراغ بوده و یا سردرد های مداومی که برای مدت های زیاد طول می کشند، سردردهایی که به طور ناگهانی ایجاد می شوند.

2- درد مزمن:متخصص مغز و اعصاب زمان مراجعه

درد مزمن دردی می باشد که ماه ها یا سال ها طول کشیده است. این درد می تواند به خاطر بیماری یا صدمه های جسمی یا روحی باشد، ولی اگر طولانی تر از حد معمول به درازا کشیده شود، می تواند علل وجود مشکلی دیگر در بدن باشد. هنگامی که این درد را درمانگر و پزشک عمومی نتواند رفع کند باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

3- سرگیجه:

حالت سرگیجه می تواند به اشکال گوناگونی ایجاد شود. متخصصان مغز و اعصاب می توانند سرگیجه را درمان کنند در حالتی که به خاطر عدم ثبات یا نگاه کردن به پایین از یک ارتفاع بسیار بلند باشد. از این رو برای آگاهی و کسب اطلاعات بیشتر درباره علل بیماری های عصبی و دلایل سرگیجه می توانید به مجموعه کلینیک مغز و اعصاب رها مراجعه کرده یا با کارشناسان ماهر ما تماس حاصل فرمایید.

4- سوزش و کرختی بدن:

این حالت به خاطر دلایل گوناگونی ایجاد می شود به عنوان مثال طرز نشستن به نوعی که گردش خون متوقف شود یا برای مدتی تغذیه نامناسب مصرف شد و یا غذا نخوردن این عامل پدیدار خواهد شد. در صورتی که این سوزش و بی حسی ادامه داشته باشد یا به طور ناگهانی پدیدار شود و حتی در یک طرف بدن ایجاد شود باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنید.

5- ضعف بدن:

یکی دیگر از عاملی که به ما می گوید چه زمانی باید به متخصص مغز اعصاب مراجعه کنیم، ضعف بدن می باشد. احساس ضعفی که باید به خاطرش به پزشک مراجعه نمائید، چیزی بیشتر از خستگی مفرط یا درد عضلات بعد از انجام پیاده روی های زیاد یا بلند کردن وسایل سنگین می باشد. ضعف عضلات به نوعی است که شما باید انرژی زیادی را صرف کنید تا اعضای بدن را به حرکت وا دارید و همین امر دلیلی برای مراجعه به پزشک متخصص خواهد بود.

6- مشکلات حرکتی:

مشکلات حرکتی نظیر دشواری در راه رفتن، دست و پا چلفتی بودن، تکان و لرزش غیر عادی اعضای بدن و …. که همه این موارد می توانند عللی بر وجود مشکل جدی و شدید در سیستم عصبی باشند. ، البته باید این نکته دقت نماید که بعضی از این مشکلات و علائم همانند لرزش بدن می تواند به خاطر اثرات جانبی مصرف دارو یا حالت اضطراب در شخص باشد.

7- تشنج:

پدیدار شدن حملات بیماری یا تشنج می تواند بسیار غیرقابل حس باشد و یا با شدت مشاهده شود. علائم تشنج می تواند طیف گشترده ای را از دست دادن هوشیاری گرفته تا لرزش های ناگهانی دست و پا، مشکلات تنفسی، سردرگمی و غیره را در بربگیرد. برای حملاتی که به طور ناگهانی و بدون دلیل خاصی ایجاد می شود، باید فورا به پزشک متخصص مراجعه نمود. پزشک عمومی فقط به شما در ارزیابی شدت و وخامت حمله کمک خواهد کرد و تشخیص می دهد که چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم .

8- مشکلات بینایی:

سختی در دید می تواند به خاطر پیری یا مشکلات در سیستم عصبی ایجاد شود. اگر دشواری در دید به صورت اتفاقی و ناگهانی و برای هر دو چشم اتفاق افتاده باشد، باید به چشم پزشک مراجعه نمائید. چشم پزشک یا پزشک عمومی مشخص خواهد کرد که آیا باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد یا خیر.

9- اختلال حواس:

اختلالات در صحبت کردن، تغییر شخصیتی، اختلال های حافظه ای و … از علائم اختلالات در سیستم عصبی، مغز و طناب نخاعی خواهد بود. بعضی از این علائم بیماری می تواند به خاطر ناتوانی در یادگیری یا بیماری هایی نظیر آلزایمر پدیدار شود.

10- بی نظمی در الگوی خواب:

علت آشکار بر هم خوردن ساعات خواب، دیر به خواب رفتن، برخورداری از شرایطی همچون حالت اضطراب و کابوس های شبانه خواهد بود و بعضی از این بی نظمی ها در الگوی خواب به خاطر اختلالات عصبی می باشد. مثالی از آن، میل زیاد و ناگهانی به خواب بوده که یک اختلال مزمن و ژنتیکی می باشد و بدون دلیل خاصی اتفاق خواهد افتاد و سیستم عصبی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.
بسیاری از این علائم امکان دارد که به دلیل اختلالات عصبی نباشد. پزشک عمومی و پزشک مراقبت های اولیه تنها فردی خواهد بود که به شما در تصمیم گیری و مراجعه به متخصص مغز و اعصاب کمک زیادی می کند.چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم ؟

چه زمانی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم ؟

در صورت داشتن علائمی و نشانه هایی که برای یک بیماری عصبی می باشد باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم که بعضی از این علائم عبارتند از:
✓ گیج بودن
✓ سرگیجه های شدید
✓ ضعف عضلانی شدید
✓ فلج جزئی یا کامل
✓ از دست دادن هماهنگی بدن
✓ سردردهای پی در پی یا شدید
✓ تغییرات حسی که بر حس های لامسه، بینایی، بویایی یا چشایی تأثیر گذاشته است.
 گاهی مشکلات عصبی به طور ناگهانی پدیدار می شوند و می تواند نشانه سکته مغزی باشد. بعضی از علائمی که باید بدانیم و آن ها را جدی بگیرید عبارتند از:
✓ سرگیجه شدید
✓ گیجی
✓ ضعف در بازو، دست یا پا
✓ از بین رفتن ناگهانی بینایی چشمان
✓ بی حسی در یک طرف بدن
✓ مشکلات ناگهانی در صحبت کردن
✓ سوزن سوزن شدن یا گز گز کردن

تفاوت متخصص مغز و اعصاب و جراح مغز و اعصاب

جراحان مغز و اعصاب جراحی را انجام خواهند داد که مربوط به سیستم های عصبی باشد. متخصص مغز و اعصاب و جراحان مغز و اعصاب هر دو بیماری هایی را درمان می کنند که بر سیستم عصبی تأثیر گذار بوده اند. با این حال، جراحان مغز و اعصاب، جراحی را انجام می دهند ولی متخصصان مغز و اعصاب این عمل را نمی توانند انجام دهند.کی به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کنیم
جراحان مغز و اعصاب دانشکده پزشکی را پشت سر گذاشته اند و در زمینه مغز و اعصاب آموزش های تخصصی و ویژه ای را تجربه کرده اند. آن ها بعد از آموزش جراحی مغز و اعصاب و اتمام آن شروع به یادگیری اقدامات جراحی مغز و نخاع خواهند کرد.
به طور کلی، شخص اول باید به یک متخصص مغز و اعصاب مراجعه کند تا وی علائم آن ها را ارزیابی کرده تا در مورد یک برنامه درمانی تصمیم بگیرد. اگر یک متخصص مغز و اعصاب بگوید که فرد نیاز به جراحی دارد، آن ها را به یک جراح مغز و اعصاب ارجاع خواهد داد.

سخن آخر

متخصصان مغز و اعصاب شرایط موثر بر سیستم عصبی را تشخیص می دهند و آن ا را درمان می کند. این متخصصان اقدامات گوناگونی را برای کمک به بیماران در تشخیص و درمان بیماری های عصبی انجام می دهند. اگر به دنبال بهترین متخصصان مغز و اعصاب هستید می توانید به مجموعه کلینیک مغز و اعصاب رها مراجعه کرده تا تفاوت را با دیگر کلینیک ها مشاهده کنید. این کاینیک از بهترین و ماهرترین پزشکان در هر زمینه برای درمان بیماری های شما عزیزان استفاده خواهد کرد.


1 دیدگاه

پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما