آمادگی قبل از انجام نوار عصب و عضله و چیزهایی که باید قبل از آزمایش عصب بدانیم؟

13 مهر, 781 0
-قبل-از-نوار-عصب-و-عضله.webp
یادت نره امتیاز بدی!

یکی از مهم ترین نکات برای دریافت دقیق ترین نتیجه از نوار عصب این است که از چگونگی آمادگی قبل از انجام نوار عصب و عضله مطلع باشید. این نوار که نوعی آزمایش به شمار می رود می تواند تمامی اختلالات و مشکلات اعصاب و عضلات شما را مشخص کند. چرا که نوار عصب به بررسی اختلالات مربوط به سیگنال های عصبی منتقل شده به عضلات می پردازد. انواع بیماری ها، اختلالات، داروها و حتی اعمال شما ممکن است بر نتیجه این نوار تاثیر داشته باشد. به همین دلیل پیش از انجام آن باید آمادگی های لازم را داشته باشید. زیرا در غیر این صورت با دریافت نتیجه اشتباه و مصرف داروهای اشتباه نه تنها مشکلات شما برطرف نمی شود بلکه افزایش پیدا می کند. بنابراین پیش از هر گونه اقدام در راستای انجام نوار عصب ابتدا در رابطه با چگونگی آمادگی برای این آزمایش اطلاعات کافی را کسب کنید.

آنچه باید درباره آمادگی قبل از انجام نوار عصب و عضله بدانید!

نوار عصب یا الکترومیوگرافی نوعی آزمایش برای بررسی عملکرد سیگنال های عصبی است که به عضلات منتهی می شوند. با کمک این آزمایش شما می توانید از سلامتی یا مشکلات ماهیچه ها، عضلات و وضعیت آن ها به طور کامل مطلع شوید. همچنین نوار عصب به بررسی و ارزیابی سلول های عصبی کنترل شده ماهیچه های بدن می پردازد. طبق نتایج این آزمایش می توان اختلالات عصبی، اختلال در عملکرد عضله ها و مشکلاتی که در سیگنال عصب به عضله وجود دارد را تشخیص داد.آنچه باید درباره آمادگی قبل از انجام نوار عصب و عضله بدانید!

در این آزمایش کلیه سیگنال های عصبی عضلات با کمک دستگاه های کوچکی تحت عنوان الکترود ترجه می شوند. سپس این سیگنال ها به فایل صوتی، نمودار یا مقادیر عددی تبدیل می شود. در واقع این آزمایش به گونه ای است که یک الکترود سوزنی، فعالیت الکتریکی عر عضله را ثبت می کند. به همین دلیل الکترود به صورت مستقیم در ماهیچه یا عضله قرار داده می شود.

با توجه به این موارد می توان گفت آمادگی قبل از انجام نوار عصب و عضله بسیار حائز اهمیت است. زیرا کوچک ترین عملکرد شما پیش از انجام این آزمایش می تواند بزرگ ترین تغییر را در نتیجه آن ایجاد کند. بنابراین پیش از انجام نوار عصب دست یا پا توصیه می کنیم آمادگی های لازم را داشته باشید که بهترین نتیجه را دریافت کنید.

همه چیز درباره نوار عصب و عضله و آمادگی های پیش از آن

مهم ترین نکته ای که درباره این نوار و آمادگی قبل از آن باید بدانید، این است که شما اگر به بیماری خاص یا اختلالی دچار هستید، حتما باید به اطلاع پزشک برسانید. زیرا انواع اختلال ها و بیماری ها می توانند نتیجه این نوار را تغییر دهند.همه چیز درباره نوار عصب و عضله و آمادگی های پیش از آن

از جمله این بیماری ها که حتما پزشک شما قبل از انجام نوار باید از آن ها مطلع باشد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دیابت؛
  • بیماری های سیستماتیک؛
  • کم کاری تیروئید؛
  • بیماری های عفونی مانند ایدز و هپاتیت؛
  • قلب دارای باتری؛
  • اعتیاد به الکل؛
  • ابتلا به هموفیلی.

به عنوان مثال اگر شما دچار هموفیلی باشید و این موضوع را پیش از انجام نوار عصب به پزشک خود اطلاع ندهید، ممکن است دچار خونریزی های طولانی شوید. علاوه بر بیماری ها برای آمادگی قبل از انجام نوار عصب و عضله باید پزشک شما از داروهایی که مصرف می کنید نیز مطلع باشد.

اگر داروهایی مانند مسکن ها، داروهای روان گردان، شل کننده عضلات، رقیق کننده خون وغیره را مصرف می کنید، حتما قبل از اقدام برای نوار عصب به پزشک خود اطلاع دهید. زیرا ممکن است لازم باشد مدتی پیش از انجام آزمایش از مصرف آن ها خودداری کنید تا بهترین نتیجه از نوار شما ثبت شود. در کلینیک تخصصی رها امکان انجام این آزمایش توسط بهترین پزشکان و دریافت نتیجه دقیق وجود دارد.

چیزهایی که قبل از آزمایش عصب باید بدانیم

علاوه بر بیماری ها و داروهایی که بر نتیجه نوار عصب تاثیر دارند، موارد دیگری نیز وجود دارد که شما با رعایت آن ها آمادگی لازم را برای داشتن بهترین نوار با نتیجه صحیح دریافت می کنید. این نکات برای آماده سازی پیش از انجام نوار عبارت هستند از:

عدم استفاده از لوسیون و روغن های پوستی

یکی از نکات مهم برای آمادگی قبل از انجام نوار عصب و عضله این است که از چند روز قبل از تاریخ انجام نوار عصب و عضله نباید لوسیون مصرف کنید. در واقع از استفاده از انواع لوسیون ها و روغن های پوستی بپرهیزید. چراکه این مواد ممکن است موجب جلوگیری از قرارگیری صحیح الکترودها روی پوست شما شوند.

در صورتی که نمی توانید از مصرف لوسیون ها خودداری کنید، حداقل در محلی که الکترودها روی آن قرار می گیرند از آن ها استفاده نکنید.

رفتن به حمام

از دیگر چیزهایی که قبل از آزمایش عصب باید بدانیم می توان به عدم حمام رفتن اشاره کرد. از آنجا که برای انجام این نوار الکترودها به صورت مستقیم روی پوست قرار می گیرند، باید حتما دوش گرفته باشید و پوست تمیز باشد. زیرا در غیر این صورت چربی پوست می تواند موجب اختلال در قرارگیری الکترودها یا ثبت اطلاعات دقیق شود.

عدم مصرف کافئین و سیگار

یکی دیگر از نکات مربوط به آمادگی قبل از انجام نوار عصب و عضله، عدم مصرف کافئین و سیگار است. سیگار و کافئین به دلیل اثرات مخرب باید از چند ساعت قبل از انجام نوار عصب پا یا دست به هیچ عنوان مصرف نشوند.

ناشتا نباشید!

معمولا برای انجام اکثر آزمایش ها باید ناشتا باشید اما برای نوار عصب برخلاف انواع آزمایش های دیگر نیازی نیست که ناشتا باشید. می توانید با شکم پر این آزمایش را انجام دهید. بنابراین بدون هیچ نگرانی از این بابت غذا بخورید تا در صفوف انتظار و در مدت زمان انجام آزمایش دچار مشکل نشوید.

بهترین مجموعه برای انجام نوار عصب در تهران

حال که با همه چیز درباره نوار عصب و عضله و آمادگی های قبل از آن آشنا شدید، به احتمال زیاد به دنبال بهترین مرکز برای انجام این آزمایش هستید. زیرا در برخی از مراکز پزشک متخصص یا دستگاه مناسبی برای انجام این آزمایش وجود ندارد. اما در کلینیک تخصصی مغز و اعصاب رها با بهترین تجهیزات و توسط پزشکان متخصص این نوار انجام می شود.بهترین مجموعه برای انجام نوار عصب در تهران

به همان اندازه که آمادگی قبل از انجام نوار عصب و عضله بر نتیجه آن تاثیر دارد، مجموعه منتخب شما برای انجام این نوار نیز می تواند نتیجه را تغییر دهد. همچنین باید بدانید شما با مراجعه به کلینیک ما از خدماتی بهره مند می شوید که در هیچ جای دیگر وجود ندارد. از جمله خدمات ویژه کلینیک تخصصی رها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

نوبت دهی اینترنتی و سریع

یکی از بهترین خدمات کلینیک رها این است که امکان ثبت نوبت به صورت اینترنتی را برای مراجعان فراهم کرده است. به طوری که شما با مراجعه به بخش نوبت دهی اینترنتی در سایت رها به آسانی و در کم ترین زمان می توانید نوبت خود را دریافت کنید. بدین شکل دیگر خبری از انتظار طولانی مدت در صفوف و نوبت پزشکان دیگر نیست.

کاهش هزینه ها در صورت پوشش توسط 20 بیمه

در کلینیک رها در صورتی که شما تحت پوشش یکی از 20 بیمه طرف قرارداد ما باشید، هزینه کمتری را برای ویزیت و انجام نوار عصب پرداخت می کنید. بنابراین یکی دیگر از نکات آمادگی قبل از انجام نوار عصب و عضله این است که اگر تحت پوشش این بیمه ها هستید، به اطلاع کلینیک برسانید. این بیمه ها شامل موارد زیر می شوند:

  • دانا؛
  • البرز؛
  • آسیا؛
  • نیروهای مسلح؛
  • پارسیان؛
  • ما؛
  • کوثر؛
  • سینا؛
  • ملت؛
  • بانک سامان؛
  • بانک کشاورزی؛
  • بانک ملت؛
  • بانک سپه؛
  • بانک صادرات؛
  • بانک پاسارگاد؛
  • بانک تجارت؛
  • بانک پارسیان؛
  • بانک مرکزی ایران.

امکان مراجعه به کلینیک در تمام روزهای هفته

برخلاف بسیاری از کلینیک ها و مطب پزشکان مختلف در کلینیک رها امکان بهره مندی از خدمات در تمام روزهای هفته وجود دارد. چراکه کلینیک ما از شنبه تا پنج شنبه از ساعت 9 صبح تا هفت بعدازظهر در حال خدمات رسانی است. می توانید برای انجام نوار عصب در این مدت زمان به کلینیک رها مراجعه کنید.

مشاوره رایگان آنلاین و تلفنی

اگر در رابطه با پزشکان کلینیک، نوبت دهی، هزینه ها، نوار عصب وغیره سوالی برای شما پیش آمده است، نیازی به مراجعه حضوری نیست. زیرا ما در رها شرایطی را فراهم کرده ایم که با بهره مندی از مشاوره تلفنی و آنلاین از طریق واتساپ می توانید پاسخ پرسش های خود را دریافت کنید.

نتیجه گیری

یکی از نکاتی که تاثیر قابل توجهی بر نتیجه نوار عصب دارد، آمادگی قبل از انجام نوار عصب و عضله است. این آزمایش به گونه ای است که بیماری ها، اختلالات، داروها و عملکرد شما پیش از آن می تواند نتیجه را تغییر دهد.

به همین دلیل باید آمادگی های لازم را داشته باشید. به عنوان مثال حتما اگر دچار هر گونه بیماری هستید و هر نوع دارویی مصرف می کنید، این موضوع را به اطلاع پزشک خود برسانید. همچنین توصیه می کنیم پیش از انجام این آزمایش از مصرف سیگار، کافئین و لوسیون های پوستی خودداری کنید.

فراموش نکنید که قبل از انجام نوار عصب دوش بگیرید و نیازی نیست که ناشتا باشید. برای دریافت نتیجه دقیق از این این نوار علاوه بر آمادگی باید به بهترین کلینیک مانند کلینیک تخصصی مغز و اعصاب رها مراجعه کنید. بدین شکل آزمایش شما با بهترین امکانات توسط پزشکان متخصص انجام می شود. همچنین با مراجعه به کلینیک رها از بابت هزینه و معطلی در صفوف نوبت هیچ نگرانی نخواهید داشت.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما