هزینه نوار عصب و عضله و نوار مغز 1403

3 آذر, 781 0
-نوار-عصب-و-نوار-مغز-1403.webp
یادت نره امتیاز بدی!

یکی از اصلی ترین دغدغه های افراد هنگام تجویز تست های مغزی توسط پزشک، هزینه نوار عصب و عضله و نوار مغز است. این تست ها برای بررسی فعالیت مغز و عصب ها انجام می شوند و آزمایش های پزشکی به شمار می روند. به همین دلیل تحت تاثیر عوامل گوناگون قیمت آن ها افزایش یا کاهش پیدا می کند. معمولا این تست ها دارای تعرفه های سالانه از سوی نظام پزشکی هستند. قیمت هر یک از آن ها نیز با دیگری متفاوت است. علاوه بر این ها جالب است بدانید در برخی موارد شرایط فردی که قصد انجام تست را دارد، بر هزینه آن تاثیر خواهد داشت. 

بنابراین اگر شما نیز نگران هزینه نوار مغز و نوار عصب و عضله خود هستید، بهتر است ابتدا با عوامل موثر و تعرفه سالانه آن آشنا شوید. همچنین با آشنایی با کلینیک هایی که این تست را با قیمت مناسب انجام می دهند، دیگر از این بابت جای نگرانی نخواهد بود.

آنچه باید درباره هزینه نوار عصب و عضله 1403 و نوار مغز بدانید!

نوار عصب و عضله، تستی برای بررسی میزان سلامتی عضلات و سلول های عصبی است. نوار مغز نیز به ثبت و تحلیل فعالیت الکتریکی مغز می پردازد. این دو نوار جز آزمایش های پزشکی به شمار می روند. معمولا متخصصان مغز و اعصاب از نتیجه این تست ها برای تشخیص و درمان بیماری های مختلف مغزی، عصبی و حتی روانی استفاده می کنند.آنچه باید درباره هزینه نوار عصب و عضله 1403 و نوار مغز بدانید!

یکی از مهم ترین دغدغه های افراد هنگام تجویز این تست ها، قیمت آن ها است. زیرا این روزها بسیاری از آزمایش های پزشکی دارای هزینه های کلانی هستند که موجب انصراف فرد برای انجام آن ها می شود. در این رابطه باید بدانید نوار عصب و عضله و نوار مغز مانند برخی آزمایش های پزشکی قیمت نجومی ندارند.

با این حال به صورت سالانه قیمت این نوارها تغییر پیدا می کند. به طوری که قیمت این تست ها در سال 1402 با 1403 ممکن است کاملا متفاوت باشد. همچنین عوامل گوناگونی در تغییر و تعیین هزینه نوار مغز و نوار عصب و عضله تاثیر دارند.

عوامل موثر بر هزینه نوار عصب 1403 و نوار مغز

امروزه تعرفه آزمایش های پزشکی مانند هزینه نوار عصب و عضله و الکتروانسفالوگرافی بر اساس عواملی همچون موارد زیر تعیین می شود. به همین دلیل قیمت این آزمایش ها برای هر فرد، در هر مکان و هر کلینیکی با دیگری تفاوت دارد. این عوامل موثر بر قیمت نوار عصب و نوار مغز عبارت هستند از:

موقعیت مکانی

یکی از موثرترین عوامل بر نرخ نوار عصب و نوار مغز که کم تر کسی به آن توجه می کند، تاثیر موقعیت مکانی در این زمینه است. این روزها هزینه خدمات، زمین ها، محصولات وغیره در مناطق مختلف حتی یک شهر کاملا متفاوت است.

به همین دلیل هزینه این آزمایش های پزشکی نیز بر این اساس تعیین می شود. به عنوان مثال در مناطق بالاشهر تهران ممکن است تعرفه این تست ها نسبت به پایین شهر بیشتر باشد. زیرا هزینه و سبک زندگی در آن منطقه با پایین شهر تفاوت بسیاری دارد. علاوه بر این میزان تقاضا در این راستا در یک منطقه نیز بر قیمت این آزمایش ها تاثیرگذار است.

نوع کلینیک منتخب برای انجام نوار

کلینیک ها و مراکزی که این تست ها را انجام می دهند، به طور کلی به دو دسته از جمله دولتی و خصوصی تقسیم می شوند. اینکه کلینیک منتخب شما جز کدام یک از این دسته ها قرار گیرد، می تواند بر هزینه نوار عصب و عضله و الکتروانسفالوگرافی تاثیر داشته باشد.نوع کلینیک منتخب برای انجام نوار

زیرا در کلینیک های دولتی، قیمت این آزمایش ها بر اساس تعرفه دولت تعیین می شود. این در حالی است که برخی از موسسات و کلینیک های خصوصی با سیاست های مخصوص خود نسبت به قیمت گذاری اقدام می کنند.

حال آیا می خواهید نوار مغز و نوار عصب خود را با هزینه مناسب انجام دهید؟ بهتر است به کلینیک های دولتی یا خصوصی مانند کلینیک تخصصی رها که طبق تعرفه دولت پیش می روند، مراجعه کنید. در این صورت خیال شما از بابت پرداخت هزینه مناسب و در عین حال دریافت بهترین خدمات آسوده خواهد بود.

میزان تجربه و تخصص پزشک

قیمت نوار عصب و نوار مغزی که توسط یک پزشک متخصص انجام می شود با آنکه پزشکان عمومی انجام می دهند، بسیار متفاوت است. برخلاف باورها میزان تخصص و تجربه یک پزشک می تواند هزینه نوار عصب 1403 را تعیین کند.

هزینه این نوارها زمانی که توسط پزشک عمومی، متخصص و فوق تخصص انجام می شود، با یکدیگر تفاوت دارد. زیرا هرچه میزان تخصص و تجربه یک پزشک در این زمینه بیشتر باشد، توانایی او در انجام تست به صورت درست بالاتر خواهد بود. بنابراین هزینه نوار عصب و عضله نیز افزایش پیدا می کند.

همچنین پزشکان متخصص و فوق تخصص به خوبی می توانند نوار مغز و نوار عصب را از هر لحاظ بررسی و تحلیل کنند. در این صورت امکان اشتباه در تحلیل تست ها و در نهایت تشخیص بیماری شما بسیار کاهش پیدا می کند. بنابراین پرداخت هزینه بیشتر برای انجام و تحلیل این نوارها توسط پزشکان متخصص و فوق تخصص نه تنها ایرادی ندارد که بهتر است.

تعداد عضلات و اعضای مورد بررسی

این مورد تنها برای نوار عصب صدق می کند. زیرا امکان انجام این آزمایش در نواحی مختلف بدن از جمله موارد زیر وجود دارد:

  • اندام های فوقانی؛
  • اندام های تحتانی؛
  • پشت؛
  • و گردن.

با توجه به این موضوع باید بدانید که قیمت نوار عصب هر یک از این نواحی متفاوت است. بنابراین اینکه پزشک شما تجویز کرده باشد که از کدام یک از نواحی نوار عصب تهیه شود، بر قیمت آن تاثیر می گذارد. هرچه تعداد نواحی بیشتر باشد، قیمت نوار شما نیز بالاتر خواهد بود.

وضعیت بیمار

از دیگر عوامل موثر بر هزینه نوار عصب و عضله می توان به وضعیت بیمار اشاره کرد. تصور نکنید که هزینه نوار مغز و نوار عصب شما مشابه یکی از نزدیکانتان خواهد بود. زیرا وضعیت شما از نظر موارد زیر می تواند باعث تغییرات بسیاری در هزینه این تست ها شود:

  • تعداد جلسات لازم: گاهی اوقات افراد نیازمند تکرار این تست هستند. بنابراین با افزایش تعداد جلسات نوار عصب، هزینه نیز چند برابر می شود.
  • نیازمند به تحقیقات تکمیلی: برخی مواقع تست نوار عصب و عضله افراد به تحقیقات تکمیلی نیاز دارد. در این صورت هزینه آن به قیمت تست اضافه می شود.
  • شرایط بالینی: مشخصات بالینی فرد از جمله ابتلا به اختلال های عصبی یا مشکلات عضلانی بر چگونگی انجام نوار مغز و عصب و بررسی آن ها تاثیر بسیاری دارد. بنابراین می تواند تاحدی بر قیمت آن ها نیز اثر بگذارد.
  • میزان پیچیدگی بالینی: در صورتی که بیماری فرد پیچیدگی داشته باشد، قیمت تست نوار مغز یا عصب و عضله او بالاتر خواهد بود. زیرا کسی که تست نوار مغز یا عصب و عضله را انجام می دهد، باید آن را بیشتر و دقیق تر ارزیابی و بررسی کند.

چگونگی انجام تست

اینکه نوار عصب شما طبق تجویز پزشک به چه شکلی باید انجام شود، هزینه نوار عصب و عضله را تحت تاثیر قرار می دهد. معمولا بیشتر پزشکان نوار عصب و عضله و سرعت هدایت عصبی را به همراه یکدیگر تجویز می کنند. زیرا در این صورت امکان بررسی وضعیت عضلات و اعصاب به صورت دقیق تر فراهم می شود.

البته اینکه هر دو تست را با یکدیگر انجام دهید یا تنها نسبت به انجام نوار عصب اقدام کنید، قیمت را تغییر می دهد. طبیعتا نوار عصب به تنهایی هزینه کمتری نسبت به انجام هر دو تست دارد.

چگونگی تجهیزات و دستگاه های مرکز درمانی

اینکه تجهیزات و دستگاه های مرکزی که برای انجام تست نوار مغز یا عصب به آن مراجعه می کنید چگونه باشد، باعث تغییر نرخ این نوارها می شود. طبیعتا هرچه از فناوری ها و تجهیزات جدیدتری استفاده شود، هزینه نوارها بیشتر خواهد بود.چگونگی تجهیزات و دستگاه های مرکز درمانی

 زیرا در این صورت امکاناتی همچون موارد زیر فراهم می شود:

  • انجام تست به صورت صحیح و عالی؛
  • دقت بیشتر در ثبت سیگنال ها؛
  • تحلیل و تجزیه بهتر نتایج؛
  • ارائه اطلاعات صحیح و دقیق.

بنابراین اگر می خواهید آزمایش شما به خوبی انجام شود، بهتر است بدون در نظر گرفتن هزینه نوار عصب و عضله به مجهزترین و به روزترین کلینیک مراجعه کنید.

پوشش دهی توسط بیمه

بیمه یکی از اثرگذارترین عوامل بر قیمت خدمات پزشکی گوناگون به شمار می رود. البته اینکه بیمه تا چه اندازه بر نرخ نوار عصب و مغز تاثیر داشته باشد، به دو عامل بستگی دارد که عبارت هستند از:

  • نوع بیمه: این روزها انواع بیمه های درمانی و خدمات از بیمه تامین اجتماعی گرفته تا بیمه بانک ها و ایران، کوثر وغیره برای پوشش دهی هزینه های درمانی وجود دارند. اینکه بیمه شما کدام یک از این موارد باشد، باعث تفاوت در هزینه ها می شود. زیرا هر یک از این بیمه ها به شکل متفاوتی هزینه های درمانی مانند تست ها و نوارها را تحت پوشش قرار می دهند.
  • میزان پوشش دهی هزینه آزمایش های پزشکی: هر بیمه معمولا یک سری موارد پزشکی را پوشش دهی می کند. به همین دلیل اینکه نوار عصب و نوار مغز تحت پوشش بیمه شما باشد یا خیر، می تواند باعث تفاوت در قیمت ها شود.

بنابراین اگر قصد دارید هزینه نوارهای خود را با کمک بیمه کاهش دهید، ابتدا در رابطه با اینکه کدام بیمه این نوارها را بیشتر تحت پوشش دارد، تحقیق کنید. سپس درباره اینکه بیمه خود شما چند درصد از هزینه نوار عصب و عضله و نوار مغز را برعهده می گیرد، اطلاعات کسب کنید. سپس به راحتی با کمک بیمه با مناسب ترین هزینه می توانید این نوارها را انجام دهید.

مهم ترین نکته درباره هزینه نوار مغز 1403 و نوار عصب

شاید برای شما پیش آمده باشد که متوجه شوید یک کلینیک یا مرکزی با هزینه بسیار ارزان تر از دیگر مراکز، نوار عصب و مغز را انجام می دهد. به احتمال زیاد برای شما بسیار وسوسه انگیز است که نوار خود را در این مرکز انجام دهید اما همیشه نباید به دنبال قیمت ارزان باشید!

زیرا در صورتی که یک کلینیک این نوارها را با نرخ بسیار ارزان انجام دهد، ممکن است دو دلیل مهم داشته باشد که عبارت هستند از:

  • عدم استفاده از تجهیزات و فناوری به روز برای انجام تست نوار مغز و عصب؛
  • و عدم تخصص و مهارت کافی پزشک در تحلیل نوارها.

در این صورت نه تنها تست شما به درستی انجام نمی شود بلکه پزشک توانایی تحلیل و بررسی صحیح آن را ندارد. بنابراین بیماری شما ممکن است اشتباه تشخیص داده و از روش درمانی نادرستی استفاده شود. بدین شکل نه تنها درمان نمی شوید بلکه یک مشکل به مشکلات شما اضافه خواهد شد.

با توجه به این موارد بهتر است مرکزی را انتخاب کنید که ضمن اطلاع از تخصص پزشک، از بابت کیفیت تجهیزات و قیمت گذاری آن اطمینان داشته باشید.

بهترین نوار عصب و عضله و مغز در کلینیک رها با قیمت مناسب

یکی از بهترین مراکز فعال در زمینه انجام انواع نوار مغز و نوار عصب، کلینیک تخصصی مغز، اعصاب و روان رها است. با مراجعه به مجموعه ما از بابت هزینه نوار عصب و عضله هیچ نگرانی نخواهید داشت. همچنین تست شما به درستی انجام و تحلیل و بررسی می شود. زیرا کلینیک رها سه ویژگی مهم دارد که عبارت هستند از:بهترین نوار عصب و عضله و مغز در کلینیک رها با قیمت مناسب

  • دارای بهترین و متخصص ترین پزشکان ایران؛
  • استفاده از بهترین امکانات و تجهیزات روز دنیا؛
  • قرارداد با بیش از 20 بیمه در ایران.

علاوه بر این ها باید بدانید هزینه نوار عصب و هزینه نوار مغز 1403 کلینیک ما طبق تعرفه مصوب وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و نظام پزشک است. بنابراین با دریافت نوبت اینترنتی در کلینیک رها نه تنها خبری از معطلی در صفوف نوبت نیست بلکه هزینه گزافی برای تست خود پرداخت نمی کنید.

نتیجه گیری

این روزها زمانی که پزشک برای افراد آزمایش های پزشکی مانند نوار عصب و مغز را تجویز می کند، اولین دغدغه افراد هزینه آن ها است. به طور کلی هزینه این آزمایش ها به صورت سالانه و توسط نظام پزشکی تعیین می شود. با این حال عوامل بسیاری این تعرفه را ممکن است تغییر دهند.

موقعیت مکانی، نوع کلینیک، امکانات و تجهیزات، تخصص و تجربه پزشک و نوع تست تجویزشده از جمله این عوامل هستند. علاوه بر این ها وضعیت و شرایط خود فرد نیز می تواند بر هزینه نوار عصب و عضله و نوار مغز تاثیر داشته باشد.

اما توجه کنید بهترین نوار عصب و مغز، ارزان ترین آن ها نیست. چراکه ممکن است توسط پزشکان متخصص یا با تجهیزات به روز انجام نشود و نتیجه آن قابل اعتماد نخواهد بود. حال اگر می خواهید با چنین مشکلی مواجه نشوید، کلینیک تخصصی رها در خدمت شما است. با دریافت نوبت اینترنتی، دقیق ترین نوار مغز و عصب را با مناسب ترین قیمت تحت پوشش 20 بیمه انجام دهید.


پاسخ دادن

آدرس ایمیل شما منتشر نمی شود. فیلدهای ضروری نشانه گذاری شده اند *

-- بارگیری کد امنیتی --


logo-11

درمانگاه فوق تخصصی مغز و اعصاب و روان رها با مجوزهای قانونی و تحت نظر وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می باشد که این درمانگاه بصورت چند تخصصی و خصوصی می باشد و حجم اصلی بیماران مراجعه کننده به این درمانگاه را بزرگسالان ، کودکان و نوجوانان مبتلا به بیماری های مغز و اعصاب و روانپزشکی، تشکیل می دهند.

تماس با ما
آدرس : تهران، خیابان ولیعصر، نرسیده به میدان ونک، روبروی خیابان 12 گاندی، پلاک 2534، طبقه 2، درمانگاه تخصصی مغز و اعصاب و روان رها
تلفن : 88787951 021 ( 4 خط )

طراحی سایت و پشتیبانی توسط تیم پیام بازرگانی

تماس با ما